Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det bare meg, eller er fokuset på sparing tatt helt av? Altså, man lever en gang, å vet ikke hva som skjer i morgen, hvorfor ikke leve livet når man kan! Reise,shoppe etc. Det man ønsker seg. Å spare til man sitter på gamlehjem er jo helt bortkastet spør du meg. Ja, det er lurt å ha buffer til krise kanskje inntreffer. Men det må da finnes grenser. 
Jeg hadde selv ekstremt fokus på sparing for en tid tilbake, men har endelig fått opp øynene for at vi vet ikke vår skjebne dag/uker/mnd/år frem i tid, så nå kjøper og koser jeg meg for det meste av det jeg tjener. 

Måtte bare få ut litt frustrasjon ang alt fokuset på sparing!

Takk for meg :) 

Anonymkode: 71e9d...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være like fornuftig å investere penger som å spare. Kjøp en bolig. Eller kjøp en større bolig med utleie. 

Jeg gjorde det, jeg betaler mindre i måneden for å bo enn før. Lånet betales nesten av husleien. Og vi har mye bedre plass. Boligen har steget med en million siden vi kjøpte for 5 år siden.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man kan gjøre litt av begge deler. Både spare og reise rundt om. 
Når man ikke kan unne seg til lengre, så er det gått for langt.

Anonymkode: dd916...cac

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Er det bare meg, eller er fokuset på sparing tatt helt av? Altså, man lever en gang, å vet ikke hva som skjer i morgen, hvorfor ikke leve livet når man kan! Reise,shoppe etc. Det man ønsker seg. Å spare til man sitter på gamlehjem er jo helt bortkastet spør du meg. Ja, det er lurt å ha buffer til krise kanskje inntreffer. Men det må da finnes grenser. 
Jeg hadde selv ekstremt fokus på sparing for en tid tilbake, men har endelig fått opp øynene for at vi vet ikke vår skjebne dag/uker/mnd/år frem i tid, så nå kjøper og koser jeg meg for det meste av det jeg tjener. 

Har selv ett barn og ikke kjempegod inntekt, så jeg må spare det jeg kan. Har lyst at fremtiden ikke skal være helt elendig. Vil gjerne støtte barnet mitt litt økonomisk når det blir voksen.

Anonymkode: a2c34...06f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vilken verden lever du i? Den er totalt ugjenkjennelig for de fleste....vil jeg tro. 

Anonymkode: 5fa5b...898

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...