Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjære KG. Det er meg igjen. Jeg har laget flere frustrerte tråder her inne de siste månedene, fordi jeg er så forbanna forelsket i en fyr. Problemet er at han ikke ser ut til å like meg noe særlig utover det rent vennskaplige og ikke flørter med meg (tror jeg). 

Vi møtes gjevnlig gjennom felles relasjoner, og er også med hverandre på fritiden med en større gjeng. Vi har en del rent vennskaplige samtaler og en del interesser til felles, men ikke noe mer enn det. Jeg har prøvd å hinte til at vi kan finne på noe bare oss to, men jeg har ikke fått noe særlig respons. Jeg vet ikke om dette er fordi han

a) ikke tar hintet (jeg mener jeg har vært ganske tydelig) eller

b) tar hintet, men ikke er interessert. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre herfra. Jeg er redd for at jeg kan virke desperat eller irriterende om jeg fortsetter å prøve å hinte til at vi kan finne på ting sammen. Men samtidig så vil jeg jo ikke gi opp heller. Jeg er så forelska og har vært det lenge! Prøver å sette på poker-face og være avslappet/vennskaplig slik at jeg ikke skremmer ham bort. Jeg vil også ikke være alt for frempå, for jeg vil at vi skal henge sammen bare oss to før det blir aktuelt med noe intime greier. Det er vanskelig å finne en balanse mellom å vise at man er interessert og å ikke klage klein stemning. Og jeg vil ikke at han skal tro at jeg kun er interessert i hooking eller noe sånt. 

Hvordan kan jeg vise at jeg er interessert i ham uten at det bir creepy/desperat? Hvordan finner jeg det ut uten at ting blir helt kleint mellom oss? 

Takk for råd. 

Anonymkode: d7ac0...c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør han?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, StineN skrev:

Spør han?

Hvordan gjør jeg det da? Hva sier jeg? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør jeg det da? Hva sier jeg? 

"Vil du bli med ut på en date med meg?"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, StineN skrev:

"Vil du bli med ut på en date med meg?"

Er ikke det litt creepy, da? Når en jente spør rett ut og bruker ordet date

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det litt creepy, da? Når en jente spør rett ut og bruker ordet date

Det er mye mer creepy og prøve å få den andre til å be deg ut på date.

Trenger ikke å bruke ordet date. si det som er naturlig for deg. "Vil du komme til meg å se på en film sammen? eller finne på noe du og jeg bare?"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, StineN skrev:

Det er mye mer creepy og prøve å få den andre til å be deg ut på date.

Trenger ikke å bruke ordet date. si det som er naturlig for deg. "Vil du komme til meg å se på en film sammen? eller finne på noe du og jeg bare?"

hm...
Men er det best å gjøre det in person eller går det an å spørre over facebook? 
Hvis han ikke har skjønt hintet før så vil det jo i så fall komme helt ut av det blå for han. Er ikke det litt rart? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

hm...
Men er det best å gjøre det in person eller går det an å spørre over facebook? 
Hvis han ikke har skjønt hintet før så vil det jo i så fall komme helt ut av det blå for han. Er ikke det litt rart? 

Der det føles mest naturlig for deg å snakke med han. Vet ikke hvordan dere yngre (regner med du er rett under 20) gjør slike ting til vanlig. Hvor ble du sist spurt på date? Snakker dere ofte sammen når dere er ute med vennegjengen?

Kunne jo nevnt det en gang dere er sammen "Hei, skal ikke finne på noe en dag du og jeg bare?" For å se an hva han svarer. Svarer han noe positivt som f eks "Ja, det kunne vært morro det da". Så kan du jo følge opp med å spørre han mer konkret om han vil komme til deg på lørdag for film og pizza eller noe.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, StineN skrev:

Der det føles mest naturlig for deg å snakke med han. Vet ikke hvordan dere yngre (regner med du er rett under 20) gjør slike ting til vanlig. Hvor ble du sist spurt på date? Snakker dere ofte sammen når dere er ute med vennegjengen?

Kunne jo nevnt det en gang dere er sammen "Hei, skal ikke finne på noe en dag du og jeg bare?" For å se an hva han svarer. Svarer han noe positivt som f eks "Ja, det kunne vært morro det da". Så kan du jo følge opp med å spørre han mer konkret om han vil komme til deg på lørdag for film og pizza eller noe.

Vi er faktisk i midten av 20-årene. Det er bare at jeg som blir som en tenåring når det kommer til slike ting... :fnise:

Jeg er ikke den som blir invitert på date så ofte egentlig... Ikke han heller for så vidt. Vi er litt hjemmekjære begge to, tror jeg. 

Det er litt over en uke til jeg kommer til å møte ham igjen. Hvordan skal jeg i så fall gjøre det? Må jo få ham på to manns hånd på en eller annen måte. 

Og en ting til. Hva gjør jeg hvis han sier nei? Skal jeg bare late som om det ikke gjør noe? Han er jo i så fall den eneste jeg noen gang har spurt om noe sånt. Jeg er redd for å vise at jeg blir skuffet. Jeg er redd for klein stemining i vennegjengen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er faktisk i midten av 20-årene. Det er bare at jeg som blir som en tenåring når det kommer til slike ting... :fnise:

Jeg er ikke den som blir invitert på date så ofte egentlig... Ikke han heller for så vidt. Vi er litt hjemmekjære begge to, tror jeg. 

Det er litt over en uke til jeg kommer til å møte ham igjen. Hvordan skal jeg i så fall gjøre det? Må jo få ham på to manns hånd på en eller annen måte. 

Og en ting til. Hva gjør jeg hvis han sier nei? Skal jeg bare late som om det ikke gjør noe? Han er jo i så fall den eneste jeg noen gang har spurt om noe sånt. Jeg er redd for å vise at jeg blir skuffet. Jeg er redd for klein stemining i vennegjengen. 

Du bare tar han litt til side før han drar hjem. Så slipper det å være kleint resten av kvelden. Og ikke vær redd for å skjule at du blir skuffa. Det er en helt normal og naturlig reaksjon. Blir sikkert litt kleint om han sier nei, men det går over.

Kan jo bare si noe så enkelt som "Det var gøy i dag, skal ikke finne på noe bare du og jeg en gang, det kunne jo vært gøy?". Bare si det som faller seg naturlig for deg. Jeg ville bare spurt rett ut, men det er meg.

• Liker 2
Skrevet

Litt kleint å si "date", men litt vagt å si "skal vi finne på noe sammen", jeg ville gått for "har du lyst til å gå ut med meg". Hvis du er usikker på om han vet at du er interessert, så ville jeg faktisk ha gjort det på Facebook, for da gir du ham sjansen til å tenke seg om litt, i tilfelle han trenger det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...