Gå til innhold

Hva ønsker dere å lese i en blogg?

Olava

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat skaffet ny blogg. Jeg tror jeg kommer til å skrive litt om bøker jeg leser (type anmeldelser), dele noveller jeg skriver og skrive om ulike tanker jeg har. Men jeg er likevel nysgjerrig på hva andre kan tenke seg å lese om i en blogg? Hvis du er en flittig bloggleser, hva får deg til å bli fast leser? Og hvis ikke, hva syns du bloggerne mangler for å holde interessen din? 

Jeg blogger jo mest for min egen skyld. Men det hadde jo vært gøy med lesere også, er derfor jeg lurer :) takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke så mange blogger, helt ærlig. Blir fort lei. Misliker anbefalinger, tror ikke det er oppriktig, men betalt. Er innom Tine Monsen og Polliani ganske ofte, samme med http://kellehampton.com som jeg har lest lenge. Tror nok det er gode og fargerike bilder som kjennetegner disse. Personlige, uten å bli private og kleine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ingen blogger. Holder med instagram,facebook og snapchat 😊 Så for meg er blogging bare en offentlig dagbok man skriver i for å få oppmerksomhet 😉 Derfor leser jeg dem ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig tiden der folk leser blogger fast/ daglig, er forbi. De som er igjen med daglige lesere, er de som utleverer livet sitt på et nivå som gjør at "tarfikkulykkesyndromet" oppstår - som i tilfellet Anna Rasmussen. I framtiden kommer bloggene som overlever til å handle om mer spissede interesser, som f.eks matlaging, som vi allerede ser masse av. Interiør og mote vil nok holde seg. Men leserskaren blir mindre, på samme måte som innleggene blir færre - man oppdaterer når man har noe å si, ikke for at man MÅ ha tre innlegg daglig.Det er ingen blogger jeg ville fulgt fast i dag, men jeg oppsøker gjerne blogger når jeg trenger informasjon om noe spesielt, en oppskrift, eller annet jeg lurer på. Og hvis jeg vil underholdes, så kan jeg scrolle gjennom blogg.no eller blogglisten, bare for å se hva som rører seg. Titter innom noen faste fra tid til annen, av nevnte trafikkulykke - syndrom - ikke fordi jeg føler de som blogger har noe å komme med.

Om jeg skulle startet en blogg i dag, ville jeg nok holdt på tanken om at det var for min egen del - folk er kresne og nok litt leie av hele bloggkonseptet tror jeg! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Verena skrev:

Jeg har akkurat skaffet ny blogg. Jeg tror jeg kommer til å skrive litt om bøker jeg leser (type anmeldelser), dele noveller jeg skriver og skrive om ulike tanker jeg har. Men jeg er likevel nysgjerrig på hva andre kan tenke seg å lese om i en blogg? Hvis du er en flittig bloggleser, hva får deg til å bli fast leser? Og hvis ikke, hva syns du bloggerne mangler for å holde interessen din? 

Jeg blogger jo mest for min egen skyld. Men det hadde jo vært gøy med lesere også, er derfor jeg lurer :) takk for svar. 

Personlig syns jeg bloggkonseptet ditt høres spennende ut. Jeg er glad i bøker, så det faller i smak her i gården hvertfall :) 

Selv blogger jeg om reiser, personlige ting, og om det å bo i utlandet.

Jeg liker ikke å lese mammablogger, interiør eller moteblogger, da ingenting av dette interesserer meg noe særlig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndarbeidsblogger, men følger ingen faste. Så sent som i går var jeg innom en blogg som omhandlet spinning og brikkevev, fordi jeg googlet temaet. Ellers kommer matlagingsblogger på en god andreplass.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Først skal jeg være litt surmaga, beklager på forhånd. Jeg forstår bare ikke det du skriver om at du skal blogge mest for din egen del. Hvorfor blogge da? Skriv heller en dagbok. 

Så til spørsmålet ditt. Hvordan få noen til å lese bloggen din. Svaret på det er å slutte å tenke som om du blogger for din egen del, og fokuser fullstendig på leserens behov. Rendyrk en sjanger og bli god på det. Jobb med språk og bilder, tenk kvalitet. Vis at du har kunnskap om det du skriver om, slik at leseren opplever at din blogg er dit de vil gå for å få kunnskap. 

Med mindre du er kjendis, eller lever et liv der det er mye dramatikk så er det uinteressant å lese om privatlivet ditt (ref dagboktanken). Klær og interiør er heller ikke interessant dersom du ikke har kunnskap om trender.

Som @WalkerTexas skriver, det er viktig å spisse konseptet og være en goto innenfor temaet, nettopp fordi man har vist seg kunnskapsrik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, CecilieX skrev:

Først skal jeg være litt surmaga, beklager på forhånd. Jeg forstår bare ikke det du skriver om at du skal blogge mest for din egen del. Hvorfor blogge da? Skriv heller en dagbok. 

Så til spørsmålet ditt. Hvordan få noen til å lese bloggen din. Svaret på det er å slutte å tenke som om du blogger for din egen del, og fokuser fullstendig på leserens behov. Rendyrk en sjanger og bli god på det. Jobb med språk og bilder, tenk kvalitet. Vis at du har kunnskap om det du skriver om, slik at leseren opplever at din blogg er dit de vil gå for å få kunnskap. 

Med mindre du er kjendis, eller lever et liv der det er mye dramatikk så er det uinteressant å lese om privatlivet ditt (ref dagboktanken). Klær og interiør er heller ikke interessant dersom du ikke har kunnskap om trender.

Som @WalkerTexas skriver, det er viktig å spisse konseptet og være en goto innenfor temaet, nettopp fordi man har vist seg kunnskapsrik. 

Jeg ser på det som en hobby. Mens noen liker å lage en dagbok med tegninger, bilder, pynte og skrive ting til seg selv, så liker jeg og flere med meg å gjøre det samme med pc, bare at på pc kan flere ta del i hobbyen din ved å lese det du skriver. Jeg liker syslingen med bloggen, og det passer meg bedre enn en vanlig dagbok. Jeg skriver det jeg liker å skrive om, men jeg kjenner at det hadde vært gøy å prøve å få noen lesere også. Derfor spør jeg etter noe som kan hjelpe meg til å få interesserte lesere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nimorna skrev:

Håndarbeidsblogger, men følger ingen faste. Så sent som i går var jeg innom en blogg som omhandlet spinning og brikkevev, fordi jeg googlet temaet. Ellers kommer matlagingsblogger på en god andreplass.

Ja, matblogging er kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, O.G. skrev:

Hva er adressen til denne bloggen da?

Den er helt ny da, så er ikke så bra design (er ikke noe god på det ennå), og er kun ett innlegg. Men den heter sassandra.blogg.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Verena skrev:

Den er helt ny da, så er ikke så bra design (er ikke noe god på det ennå), og er kun ett innlegg. Men den heter sassandra.blogg.no :)

Du er katteeier? 

For noen år siden så fulgte jeg en blogg hvor en stolt eier av mopsen Otto delte et bilde av ham hver dag, vi var mange som gikk inn dit hver dag for å se det her bildene av hunden. Beklageligvis døde Otto i 2013 og bloggen ble lagt død. Jeg savner et lignende "bloggetilbud", så det er bare du å fotografere katta hver dag og legge ut et bilde av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, O.G. skrev:

Du er katteeier? 

For noen år siden så fulgte jeg en blogg hvor en stolt eier av mopsen Otto delte et bilde av ham hver dag, vi var mange som gikk inn dit hver dag for å se det her bildene av hunden. Beklageligvis døde Otto i 2013 og bloggen ble lagt død. Jeg savner et lignende "bloggetilbud", så det er bare du å fotografere katta hver dag og legge ut et bilde av den. 

Jeg eide katt før, blant andre den som er avbildet. Den er ikke død, men min mor og stefaren min skilte seg, og han beholdt katten. Det hender jeg er på besøk der, men er jo da ikke med katten hver dag. Vi får ikke lov til å ha dyr i leiligheten vår, ellers ville vi hatt et eller annet dyr.. men takk for idé :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...