AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 hvorfor gjorde dere det og var dere edru på fest, hvordan var det å være edru på fest? Anonymkode: d97af...e31
Whoops Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Jeg rørte ikke alkohol før jeg var 20... av egen fri vilje. Jeg ønsket ikke å drikke (og gjør det fremdeles ikke særlig ofte eller mye). Jeg er ikke religiøs, foreldrene mine nektet meg ikke og jeg flyttet ut ganske ung også. Det er egentlig ikke noen spesiell grunn til at jeg ikke drakk, annet enn at jeg har masse respekt for alkohol og har sett mer enn nok av både virkningen og hva alkoholen kan gjøre over lengre tid til å være måteholden. Å være edru på fest er som å være på fest uten å drikke alkohol Jeg har ingen problemer med å ha det gøy uten rus og jeg visste jo heller ikke om noe annet. Jeg var ofte sjåfør etter at jeg fikk lappen, så jeg innrømmer at det ofte ble litt slitsomt utover kvelden når alle var beruset og ikke særlig villige til å dra når vi hadde avtalt å kjøre hjemover. Det er fortsatt mitt eneste problem med å være edru på fest... at folk ikke er spesielt festlige når de er mer enn brisne.
Tryingmybest Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Var ikke avholds, men jeg valgte å ikke drikke. Var ikke på en eneste fest på hele vgs. Kan ta meg litt alkohol, men da ikke for og bli full eller slikt.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 var aldri på fest drakk gjorde jeg kun på ferie var aldri på besøk til de andre i vgs. Anonymkode: e233d...b45
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 De som avstår fra alkohol er gjerne ikke så engasjert i festemiljøet. Anonymkode: 60bb4...f19
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Var ikke festmenneske, spilte tvspill med vennene Anonymkode: 65816...1c6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Jeg valgte å ikke drikke like mye som de andre i klassen da jeg var russ i fjor, og det gikk helt fint! Jeg fikk en del spørsmål o.l., ettersom jeg er veldig livlig av meg når jeg først drikker, men jeg svarte bare med at jeg ville passe på de andre og kunne kjøre dem hjem når festen endte Hvis folk ble for innpåslitne, så jeg bare at jeg ikke hadde råd. De fleste respekterer dette! Jeg hadde det veldig gøy både da jeg drakk og da jeg valgte å ikke drikke. Hadde ei i klassen som ikke drakk i det hele tatt, og hun var helt ærlig en av de jeg satt mest pris på og respekterte mest. Det gjør jeg enda. Hun var med på de fleste festene, og hadde det minst like gøy som alle oss andre - fortalte hun meg. Blir litt mye "dette fortalte venninnen min" nå, men prøver bare å få frem at det ikke er noe galt i å være avholds, eller bare ikke drikke hver eneste gang. Du bestemmer selv hvor gøy du skal ha det (uten å nødvendigvis drikke). Anonymkode: 5aa5a...ea4
Perelandra Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Jeg var avholds til hele ungdomstida, og drikker fortsatt svært lite. For meg var det ikke noe problem. Å drikke alkohol fristet rett og slett ikke. Jeg festet lite, og de gangene jeg gjorde det, syntes jeg det var ganske kjedelig. Det var også irriterende å se hvordan mine klassekamerater skiftet personlighet i fylla.
StineN Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 Er ikke noe galt å være avholds. Det som er galt er å være festbrems. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 Har vært russ nå, og har ikke drukket noe da. Ikke vært noe særlig på fest heller. Grunnen er at rett og slett at de andre drikker seg så utrolig fulle at det ikke er noe gøy å være sammen med dem. Jeg har ingenting i mot å være på fest, å være full og å være rundt fulle folk, men når folk er så fulle at de så vidt klarer å stå, det ikke går an å snakke med dem, og de ikke har noen form for kontroll, da er det ikke noe hyggelig. Anonymkode: 72b64...66b
Kragebein Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Jeg var avholds hele VGS og er det fortsatt. De eneste festene jeg var på i ungdomstiden var et par bursdagsfester. Jeg har ikke så mye imot å være rundt folk som er beruset, men folk ble fort litt for fulle og det var alltid noen som tok på seg oppgaven om å overtale meg til å drikke, så jeg gikk gjerne hjem ganske tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå