Gå til innhold

Hvor mye festet dere da dere var unge ca videregående skole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

festet dere mye? gikk det utover utdanningen din ? hvorfor festet du? ble du veldig full? hvorfor drakk du så mye som du gjorde?

Anonymkode: 6976d...23a

Videoannonse
Annonse
Gjest Holititten
Skrevet

Ikke så mye som de "verste" gjorde. På VG1 og VG2 festet jeg i sommerferien med festivaler og sommerfester, nyttårsaften, bursdager og kanskje en tilfeldig lørdag i halvåret. I 3.klasse ble det litt jo en del mer med russetid og generelt mer fester da alle hadde fylt 18. Så VG3 og året etter vil jeg si kanskje en gang i måneden i gjennomsnitt? Noen ganger et par helger på rad, mens det andre ganger har gått ca 2 mnd mellom en fest.

Har ikke gått utover skolen, gjorde det veldig bra, og drakk meg ikke så dritings på en lørdag at jeg ikke funket på mandagen igjen, selvfølgelig. Var som regel helt fin søndag formiddag. Festet fordi det er sosialt, og gøy. Ble til tider ganske full, men aldri helt ute av kontroll. Som regel god og brisen, slik at jeg er i godt humør, men fortsatt har god kontroll på situasjonen rundt meg. Drakk så mye som jeg gjorde fordi det var da jeg kom til det punktet der jeg følte meg brisen og full nok til å være på godt humør og med mye energi, samtidig som jeg følte buzzen.

Hvorfor lurer du på alt dette?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en gang eller to i året, pluss noen ganger i russetiden. Ble 18 rett før russetiden startet.

Anonymkode: a70f4...d78

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

festet dere mye? gikk det utover utdanningen din ? hvorfor festet du? ble du veldig full? hvorfor drakk du så mye som du gjorde?

Anonymkode: 6976d...23a

Mye på videregående, spesiellt de 2 første årene. Hver helg, av og til midt i uka. Bare var sånn. Gikk ikke utover utdanningen. Bodde i utlandet, og vi gikk ut på byen der.

Anonymkode: 97d85...58d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omtrent 2-4 ganger i måneden kanskje? Mer i perioder (russetid, festivaler, jul).

Vil ikke si at det gikk utover utdanningen. Festet stort sett i helger (med unntak av enkelte fester arrangert av skolen + russetiden), og jeg jobbet så og si aldri med skolearbeid i helgene uansett. Jeg ble stort sett ganske full hver gang vi festet ja. To glass vin til maten kom nok litt senere.

Hvorfor jeg drakk så mye som jeg gjorde? Én årsak er jo miljøet - "alle" fester mye på VGS og det var sosialt. Men hovedgrunnen var nok at jeg syntes det var gøy selv og følte at det var en periode i livet hvor det passet å slå seg litt løs.

Anonymkode: 8f9e5...3aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hver/annenhver helg, iblant både fredag og lørdag. Gjorde det fordi det var gøy og sosialt, og det var fellesaktiviteten til klassen, så om du ikke var der gikk du jo glipp av det sosiale. Ble full fordi det var liksom målet på den tiden, de andres også. Gikk ikke utover skolearbeidet.

Anonymkode: f4f11...5ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver helg ca, om jeg husker rett. Var jo noen helger iblant der jeg ikke drakk da. Gikk ikke ut med verdens beste snitt på vgs, men det var ikke pga festingen. Gjorde ikke skolearbeid i helgene om jeg ikke var på fest uansett.

Anonymkode: cafbd...6a0

Skrevet

Fra midten av vg2 til vg3 (nå). Noen ganger en gang i måneden eller sjeldnere, mens andre ganger noe a la annenhver helg. I russetiden ble det enda mindre festing pga tentamen og forberedelse til eksamen. 
Festet fordi dette var den eneste måten å være sosial på følte jeg og folk var ofte mer imøtekommende når de hadde drukket litt, fikk altså mange flere venner og bekjentskaper etter et par fester. 
Har nok vært passelig beruset et par ganger, helt edru andre ganger, men det går mest i en mellomting. Aldri gøy å våkne med fylleangst og jeg personlig finner det heller ikke gøy å være edru dersom andre planlegger å være sørpe fulle. Drikk med måte. 

AnonymBruker
Skrevet

De to første årene på vgs var det mye festing, nesten hver helg. Ikke like mye det siste året for min del, ble ganske lei og festet bare i forbindelse med bursdager, nyttårsaften og russetiden egentlig.

Nå er jeg student, bruker mye tid på studiene, så når det først er helg liker jeg egentlig å ta det med ro, trene osv. Fester kanskje 1-2 ganger i måneden, men det kan variere mye. Spørs hva som skjer av arrangementer, bursdager osv. 

Anonymkode: 40918...655

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et par ganger i halvåret. Hang ikke med de som _måtte_ feste hver bidige helg - vi hadde noen kvelder med øl og slikt hjemme hos hverandre, men vi dro masse på cafe, kino, kosekvelder osv. VG3 var vel 3-4 ganger i halvåret. Quality over quantity :)

Anonymkode: 6de95...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Hver helg, gjerne både fredag og lørdag. 

Gikk ut over skole og alt..

Men hadde akkurat flyttet fra hjemplassen, og vekk fra stedet jeg ble mobbet siden barnehage. Så det var først da jeg "avreagerte". 

Ble som oftest dritings. 

Anonymkode: a1168...bf0

Skrevet

Jeg gikk vel ut å drakk 2-3 ganger i året, aldri stupfull selvfølgelig, er alt for glad i kontroll til det. :P Gikk jo på fest en gang i blant men drakk veldig sjelden da jeg ikke hadde behov for alkohol for å ha det kjekt. :) Og for min del så synes jeg det fest og drikk opplegget var ganske kjedelig, det var jo de samme menneskene som gikk ut og dummet seg ut vær helg. På mandagen så var det helt krise alt som hadde skjedd i helga og på fredagen så begynte de på an igjen. Nei, var aldri min greie det der.

Skrevet

Jeg begynt å drikke alkohol i andre klasse på videregående. Først var det bare noen få enheter, jeg var ganske redd for hvordan alkoholen ville påvirke meg. Da satt vi som regel noen få venner hjemme hos hverandre, ikke noe typisk fest. Men litt senere på året ble det større fester, da drakk jeg mer. Vil si jeg var ganske så full noen ganger....

Drikkingen og festingen gikk ikke ut over min utdanning. Nå er jeg straks ferdig med utdanning. Gjorde det også bra på prøver på vgs. 

Jeg vil si at jeg drakk/festet ca annenhver uke i løpet av vgs. Men jeg var ikke drita alle helgene...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var faktisk ferdig med festingen da jeg begynte på videregående. Jeg begynte vel rundt i 9. klasse, og det strakk seg mot begynnelsen av 10. før jeg var ferdig med den perioden. Av russetid deltok jeg kun på 17. mai. 

Årsaken til at jeg tok avstand fra det var 1. jeg er ikke så glad i rølpete fyll 2. jeg ble mer fokusert på skole og å få gode karakterer. 

Nå er jeg 21 år og fester sjeldent. Jeg er glad i sosiale sammenkomster (med eller uten alkohol) i mindre grupper, men når det gjelder større fester drar jeg bare når noe er "obligatorisk". Dette gjelder eksamensfester, kullarrangementer og til høsten fadderukene. Det er greit en gang i blant, men det er ikke noe jeg synes er særlig givende. 

Anonymkode: 04a4b...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk altfor mye det siste året på vgs. Som oftest både onsdag, fredag og lørdag. Ble skikkelig full, og det gikk ut over utdanninga...besto såvidt. Ikke noe jeg er stolt av i dag, men jeg hadde det vanskelig og hadde "gi faen-holdning" til alt..

Anonymkode: 1f745...fb9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg var mer på treninger, cuper og sånn (spilte fotball og håndball :)

Hadde to ulike gjenger, en partygjeng og en roliggjeng, syns det var myyye koseligere å være med roliggjengen så ble aldri noen partyjente jeg. Hater å være bakfull, hater å miste kontroll, hater å bruke penger på alkohol. 

Partygjengen syns nok at jeg var ganske kjedelig ja, men jeg skylder jo ingen å bli full, så er fornøyd med vgstiden jeg. Karakterene er gode også. 

Anonymkode: 820c3...0f4

Skrevet

Var ikke på en eneste fest på videregående.

AnonymBruker
Skrevet

Det første året festet jeg ikke sånn kjempemye, men vg2 og vg3 ble det fest et par ganger i uka. Var veldig deprimert på vgs, og slet mye med angst, så det ble fort til at jeg avreagerte med alkohol. Gikk ikke utover utdanningen min - gikk ut av vgs med et snitt på godt over 5. 

Anonymkode: 1aaad...1b1

Gjest Belle âme
Skrevet

Nesten kvar fredag&lørdag, men ikkje denne fredagen pga prøve.

Har godt snitt. Blir drita. Det er gøy.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri. Hadde ingen venner. :( den tiden der er en tid jeg helst vil glemme. 

Anonymkode: c9748...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...