Gå til innhold

Gode viner i kartong. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer til å ha vin i kartonger fordi de inneholder mye mer så servitørene slipper å løpe på kjøkkenet etter ny flaske bare eter 4-5 serveringer rundt bordet.  Også kan de stå på rekke og rad, noe om er enkelt at folk forsyner seg av senere på kvelden.

Drikker ikke vin selv, hva kan dere anbefalle? Helst fra systembolaget. Både rød og hvit.
(Maten vi skal ha er koldtbord og brylluppet er på sommeren)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva dere skal servere. Spør på polet, der får du gode svar. 

Sånn generelt sett syntes jeg pinnevin er godt (husker ikke helt hva den heter, men det er vinen med pinne rundt halsen. Den kommer også på kartong) samt at Gnarly Head er god. 

Et tips er å kjøpe vinkarafler som servitørene kan skjenke fra. Da får både vinen luftet seg og smaker bedre, samt at det ser litt stiligere ut enn om servitørene løper rundt med 3-liters kartonger. 

Anonymkode: 6f76a...91d

Skrevet

Smakte nettopp ei rødvin fra kartong som het Tommassi (tror det skrives sånn...) den er veldig god til å være kartongvin. Fyldig og mye smak. I et bryllup jeg var i så hadde de Fallen feather, den var heller ikke så gæærn. Hvitvin er jeg usikker på, men Leitz er ok og den finnes også på kartong.

Personlig så ville jeg ikke ha satt frem vinkartonger på et bryllupsbord. Det ser ikke bra ut og blir litt for mye hjemmefestaktig. Kjøp heller noen rimelige karafler (Ikea f.eks) og tøm vinen over på de. Tar seg mye bedre ut og blir mindre søl (kartonger lekker ofte fra tuten, så blir fort vindråper på bordet/duken). Dessuten får vinen luftet seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...