Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Midjemål blir ofte brukt for å sjekke vektnedgang. Men det varierer jo veldig i løp av en dag. Hvordan og ikke minst når skal det måles?Jeg har målt to ganger i løp av24 timer, med 10 cm forskjell! En gang med middag i magen og en gang før frokost med tom mage. Kvinner skal ikke ha midjemål over 80cm, gjelder det på tom mage?

Anonymkode: e45f3...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, wow! 10 cm! Er du sikker på at du måler samme sted begge gangene? Spiser du noe du ikke tåler så godt, kanskje? Personlig måler jeg der midjen er smalest,  omtrent der ribbeina  "slutter" for meg. Ellers kan du måle fra navlen og rundt. Jeg har lest at du skal måle 1 cm over navlen om du skal sjekke om du er under 80 cm.

Vet ikke om det med tom/full mage. Jeg måler meg på forskjellige tidspunkt hver gang, merker ikke så stor forskjell. Kanskje fordi jeg måler så høyt oppe, og "matbabyen" setter seg litt lenger nede hehee.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Emalje skrev:

Oi, wow! 10 cm! Er du sikker på at du måler samme sted begge gangene? Spiser du noe du ikke tåler så godt, kanskje? Personlig måler jeg der midjen er smalest,  omtrent der ribbeina  "slutter" for meg. Ellers kan du måle fra navlen og rundt. Jeg har lest at du skal måle 1 cm over navlen om du skal sjekke om du er under 80 cm.

Vet ikke om det med tom/full mage. Jeg måler meg på forskjellige tidspunkt hver gang, merker ikke så stor forskjell. Kanskje fordi jeg måler så høyt oppe, og "matbabyen" setter seg litt lenger nede hehee.

Jeg får alltid veldig foodbaby, blir oppblåst. Jeg har aldri tenkt over at det kan bety at jeg spiser noe jeg ikke tåler, for jeg har ikke magesmerter. 

Anonymkode: e45f3...d0a

• Liker 1
Skrevet

Du skal måle om morgenen. Etter toalettbesøk og før frukost. Mål ca 1-2 cm over navlen, der du er smalest. Dette skal også ligge midt mellom nederste ribben og øverst på hoftekammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er smalest 7 cm over navlen... 

Anonymkode: 149b8...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...