AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Finnes det butikker man kan gå i og kjøpe dåpstinn? Anonymkode: 374e3...bce
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 10 minutter siden, VinterSnø skrev: hva er dåpstinn? Slikt som dette? http://www.norsktinn.no/butikk/barn-og-dap/dapsartikler Anonymkode: 374e3...bce
Rosa Sitron Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slikt som dette? http://www.norsktinn.no/butikk/barn-og-dap/dapsartikler Anonymkode: 374e3...bce Takk, aldri hørt det blitt omtalt som dåpstinn.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 1 minutt siden, VinterSnø skrev: Takk, aldri hørt det blitt omtalt som dåpstinn. Hva kalles det da? Går det ann å kjøpe i vanlig gullsmedbutikker? Anonymkode: 374e3...bce
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kalles det da? Går det ann å kjøpe i vanlig gullsmedbutikker? Anonymkode: 374e3...bce Jeg er ganske sikker på at alle gullsmeder har de aller fleste av disse tingene!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 4 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev: Jeg er ganske sikker på at alle gullsmeder har de aller fleste av disse tingene! Supert Tusen takk for svar Anonymkode: 374e3...bce
Rosa Sitron Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva kalles det da? Går det ann å kjøpe i vanlig gullsmedbutikker? Anonymkode: 374e3...bce Ville kalt det sølv heller enn tinn, eller bare gaver. Kaller iallfall alle mine slike gaver sor sølv, men skal ikke se bort i fra at andre kaller det tinn, bare at jeg aldri har hørt det før. Har sett masse slike gjenstander hos gullsmeder, så tror ikke det er vanskelig å finne
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #11 Skrevet 14. mai 2016 3 minutter siden, VinterSnø skrev: Ville kalt det sølv heller enn tinn, eller bare gaver. Kaller iallfall alle mine slike gaver sor sølv, men skal ikke se bort i fra at andre kaller det tinn, bare at jeg aldri har hørt det før. Har sett masse slike gjenstander hos gullsmeder, så tror ikke det er vanskelig å finne Sølvplett er sølvplett og tinn er tinn. Siden det ble linket til har begge deler. Høydemålerne og dåpsmanglen var i alle fall i tinn. Anonymkode: b5f8e...6e5
Rosa Sitron Skrevet 14. mai 2016 #12 Skrevet 14. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sølvplett er sølvplett og tinn er tinn. Siden det ble linket til har begge deler. Høydemålerne og dåpsmanglen var i alle fall i tinn. Anonymkode: b5f8e...6e5 Det så jeg og, men ville fortsatt omtalt det som sølv i dagligtalen. På samme måte som folk kaller aluminiumspapir for sølvfolie eller tinnpapir.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #13 Skrevet 14. mai 2016 3 minutter siden, VinterSnø skrev: Det så jeg og, men ville fortsatt omtalt det som sølv i dagligtalen. På samme måte som folk kaller aluminiumspapir for sølvfolie eller tinnpapir. Jeg kjenner ingen som omtaler tinn som sølv. Tinn er et eget metall, med sin egen verdi og egne lange håndverkstradisjoner, og er ikke å regne som en "sølverstatning" slik sølvplett er. Anonymkode: b5f8e...6e5
Rosa Sitron Skrevet 14. mai 2016 #14 Skrevet 14. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner ingen som omtaler tinn som sølv. Tinn er et eget metall, med sin egen verdi og egne lange håndverkstradisjoner, og er ikke å regne som en "sølverstatning" slik sølvplett er. Anonymkode: b5f8e...6e5 Kjenner mange som omtaler alt av smykkegjenstander som sølv i dagligtalen. For meg er det naturlig at ikke alt "sølv" er sølv. Jeg er fullstendig klar over at tinn er et eget metall, hva tar du meg for? Men poenget mitt var ikke å spore av, jeg hadde bare ikke hørt utrykket dåpstinn før og lurte på hva det var. Det har jeg fått svar på.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #15 Skrevet 14. mai 2016 3 minutter siden, VinterSnø skrev: Kjenner mange som omtaler alt av smykkegjenstander som sølv i dagligtalen. For meg er det naturlig at ikke alt "sølv" er sølv. Jeg er fullstendig klar over at tinn er et eget metall, hva tar du meg for? Men poenget mitt var ikke å spore av, jeg hadde bare ikke hørt utrykket dåpstinn før og lurte på hva det var. Det har jeg fått svar på. Unnskyld, jeg mente ikke å insinuere at du ikke visste det var to forskjellige metaller. Jeg prøvde bare å få frem at tinnstøping er et tradisjonshåndverk som fortjener å bli sett på som det det er, og ikke en "avart" av sølvtøy. Anonymkode: b5f8e...6e5
Rosa Sitron Skrevet 14. mai 2016 #16 Skrevet 14. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, jeg mente ikke å insinuere at du ikke visste det var to forskjellige metaller. Jeg prøvde bare å få frem at tinnstøping er et tradisjonshåndverk som fortjener å bli sett på som det det er, og ikke en "avart" av sølvtøy. Anonymkode: b5f8e...6e5 Ok, jeg vet det også jeg, men skjønner da litt mer hva du mente :) Ville nok fortsatt omtalt gavne på bildet som dåpssølv, men sier ikke sølvsoldater om tinnsoldater.
Lykkehjerte Skrevet 14. mai 2016 #18 Skrevet 14. mai 2016 18 timer siden, VinterSnø skrev: Ville kalt det sølv heller enn tinn, eller bare gaver. Kaller iallfall alle mine slike gaver sor sølv, men skal ikke se bort i fra at andre kaller det tinn, bare at jeg aldri har hørt det før. Har sett masse slike gjenstander hos gullsmeder, så tror ikke det er vanskelig å finne Sølv og tinn er ikke det samme, derfor ulike navn Og stemmer som du sier, man finner disse tingene hos gullsmeder, så er lett å finne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå