Bassa Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Hei! Jeg har nettopp overtatt en trønderbunad, og lurer på hvordan jeg best skal vaske forkleet? Det er ganske flekkete, og disse flekkene er gamle, da bunaden ikke har blitt brukt på rundt 20 år... Har forstått det som at forkleet er i lin, og dette skal vel gå an å vaske i maskin om man setter på et snilt program? Jeg får dessverre ikke spurt noen av de som har eid bunaden tidligere :/ Jeg har jo heller ikke tid nå til å sende det til rens, men vil uansett unngå dette, hvis jeg kan vaske det selv Noen som har trønderbunad eller annen bunad med samme type linforkle som har vasket det? På forhånd takk for svar!
Bassa Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #2 Skrevet 14. mai 2016 Ingen som har noen tips? Jeg finner heller ingenting om dette på nettet, det er bare tips til hva man skal gjøre med skjorta, og hva man skal gjøre om man får flekker på selve stakken e.l. :/
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Ville tro det går fint å vaske det på 40 grader. Lin tåler det fint. Anonymkode: f4add...efc
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 både mamma og mormor har pleid å vaske vårt forkle i vaskemaskinen hvert år, og jeg har hatt bunad siden jeg var 2, så vil nå tro det går helt fint Anonymkode: e1b88...935
Bassa Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: både mamma og mormor har pleid å vaske vårt forkle i vaskemaskinen hvert år, og jeg har hatt bunad siden jeg var 2, så vil nå tro det går helt fint Anonymkode: e1b88...935 Okay, så bra Er det linforkle? For det til trønderbunaden er i sånn lindamask, så jeg er litt redd det skal være noe annerledes da..
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 2 minutter siden, Bassa skrev: Okay, så bra Er det linforkle? For det til trønderbunaden er i sånn lindamask, så jeg er litt redd det skal være noe annerledes da.. Er trønderbunad jeg har Anonymkode: e1b88...935
Bassa Skrevet 14. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2016 Okay :D Tusen takk for svar, da tror jeg at jeg skal prøve å vaske det i maskinen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå