Gjest Popelka ikke logget inn Skrevet 1. november 2004 #21 Skrevet 1. november 2004 Saa bra at Pilates har bra effekt! Begynte i forrige uke, og gleder meg til neste time paa onsdag. Folte faktisk at mage ble flatere etter foerste gang!!
Linselus Skrevet 1. november 2004 #22 Skrevet 1. november 2004 Må man trene _hver_ dag for å få utbytte av dette?? Jeg trener jo andre ting i løpet av en uke også, men hvis man kan trene litt mer sjelden men fortsatt få et ok utbytte (selvsagt etter lenger tid)!? *uvitende Linselus*
Gjest Ninakanin Skrevet 1. november 2004 #23 Skrevet 1. november 2004 Som sagt så trente jeg ikke hveeer dag hele tiden Men det er raskt gjort, og man får så god samvittighet etter å ha gjort noe godt for kroppen, så man ender ofte opp med å gjøre det hver dag alikevel Resultater får du uansett!
Linselus Skrevet 1. november 2004 #25 Skrevet 1. november 2004 Okei, tusen takk:) Er det mulig å få tak i bøker/hefter i vanlig bokhandel!? Er nemlig bare fattig student og har per tiden ikke råd til å investere i videospiller for å få gjort unna denne treningen, men har virkelig lyst til å prøve oi, så link til side med bok nå :oops: sorry!
Gjest Ninakanin Skrevet 1. november 2004 #26 Skrevet 1. november 2004 Kan pilates sammenlignes med yoga? Nja, både ja og nei. Er likt med tanke på at man kun bruker kroppen sin i øvelsene (kan kan bruke aparater i studio, men jeg er ganske sikker på at man kun bruker sin egen vekt/kropp). Likt fordi man tøyer og bøyer. Likt fordi begge legger vekt på pust. Men ulikt fordi de har ulik historie, og fordi jeg føler at yoga er litt mer "mediterende" enn pilates
Væren Skrevet 1. november 2004 #27 Skrevet 1. november 2004 Det var et oppklarende og fint svar! Har venninner som går på yoga, og en venninne som går på pilates. Alle er fornøyd!
Gjest Ninakanin Skrevet 1. november 2004 #28 Skrevet 1. november 2004 Takk skal du ha! Yehey, skryt på KG, wohoo
Gjest sportyspice Skrevet 2. november 2004 #29 Skrevet 2. november 2004 Hei, (jeg som startet innlegget) Jøss, så mange ivrige inspirerte pilates-fans her inne! Jeg ville bare legge til et par ting til tråden: - Jeg har ikke kjøpt tv-shop videoen, som så mange her inne har gjort. Jeg lånte boken "Harmoni og Livsglede: Pilates" (damm forlag) på biblioteket, og har trent med den i stuen. Så det har ikke kostet meg en rød øre altså. Men jeg bør kanskje legge til at jeg har ballett bakgrunn og har tatt et pilates kurs via balletten en gang for mange mange år siden, og dermed følte jeg at jeg hadde et bra utgangspunkt for å trene fra en bok. Tror ikke jeg ville anbefalt dette til en utrenet person som ikke er vant til denne type trening. -Et lite tips til, og det er at jeg tror kroppen forandres best og penest, dersom man fra før av er slank, for da synes jo musklene gjennom huden. Dersom man vil trene seg slankere, må man nok trene kondisjon ved siden av pilates treningen. Lykke til, alle pilates-utøvere! Si ifra om resultatene dere får!
Windy Skrevet 2. november 2004 #30 Skrevet 2. november 2004 Da har jeg vært impulsiv og bestilt meg Pilates på DVD fra amazon.com! Kostet bare $11.00!! Gleder meg til den kommer Den heter forresten Crunch - pick your spot pilates
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #31 Skrevet 3. november 2004 Den boken fra Damm, går øvelsene kun ut på å trene mage/rygg? Hva med armer og skuldre?
Gjest Linselus, ii Skrevet 3. november 2004 #32 Skrevet 3. november 2004 -Et lite tips til, og det er at jeg tror kroppen forandres best og penest, dersom man fra før av er slank, for da synes jo musklene gjennom huden. Dersom man vil trene seg slankere, må man nok trene kondisjon ved siden av pilates treningen. Lykke til, alle pilates-utøvere! Si ifra om resultatene dere får! Vil bare si at for meg (som er så fjernt fra tynn som bare det) er det viktigere med bevegeligheten og styrken (og at jeg kan trene hjemme..) enn at jeg får en så utrolig nydelig kropp. Veien dit er lang om jeg skal få det så det tar jeg med ro:)
Gjest Litjmæ Skrevet 3. november 2004 #33 Skrevet 3. november 2004 Jeg har også vurdert å kjøpe en sånn Pilates hjemmevideo... Er det noen som har holdt på med det over lengre tid? Hvor ofte trener dere det da? Og blir man ikke lei av det?
Pusen Skrevet 3. november 2004 #34 Skrevet 3. november 2004 Jeg kjøpte via Tv-shop og fikk videokassetter istedet for dvd'er..... :-( Brukte dem allikevel, men angrer på at jeg ikke har fått byttet dem før. Er så tungvint med vhs... Noen som vet noe om returrett og sånn?
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2004 #35 Skrevet 3. november 2004 Returretten er vel på en mnd på det fra tv-shop tror jeg. Og litt kjedelig i lengden blir det ja Da hjelper det å gjøre litt andre ting.. Jogge, svømme etc.. For så å gå tilbake. Du trenger jo ikke gjøre det hver dag heller. Men unansett.. Resultatet blir bra.. så det skal vel ikke så mye til for å klare 20 min hver dag eller hver 3. dag..?
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2004 #36 Skrevet 3. november 2004 Pilates fungerer nok hvis man har trent magemuskler feil, og det er det maaange som gjør. Holder man ikke inn magen mens man tar sit-ups, så får man ikke flat mage, men bulemuskler. I tilllegg så har pilates flere mage-øvelser, noe som gir bedre effekt. Når det er sagt, jeg merket ikke noe særlig effekt av Pilates, men er relativt godt trent fra før.
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2004 #37 Skrevet 5. november 2004 Bør man varme opp mye før man setter igang? Føler ikke jeg trenger å strekke ut så mye etter å ha trent for jeg føler meg så strekt etter øvelsene. Er dette galt? Burde jeg tøye ut som etter en joggetur?
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2004 #38 Skrevet 6. november 2004 Inspirert av tråden her har jeg gått til anskaffelse av både cd og bok om Pilates, og gjennomførte grunnprogrammet for første gang i dag morges. Og gjett om det føles herlig i kroppen nå! Jeg er vanligvis plaget av spenninger i nakke og skuldre, men merker ikke noe til dette her jeg sitter. Kroppen føles lett og "utstrekt", ikke tung og stiv som ellers. Men øvelsene var nokså vanskelige, eller dvs. jeg slet med pusteteknikken, og måtte lese beskrivelsen for hver øvelse flere ganger.
Gjest ? Skrevet 6. november 2004 #39 Skrevet 6. november 2004 Hvor fikk du tak i cd, jeg har bare klart å få tak i en bok, og det er litt kjedelig å må titte i den hele tiden, blir ikke noe flyt over det.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 6. november 2004 #40 Skrevet 6. november 2004 Hvor fikk du tak i cd, jeg har bare klart å få tak i en bok, og det er litt kjedelig å må titte i den hele tiden, blir ikke noe flyt over det. Hvis du går inn på www.tvshop.com kan du finne deg enten dvd eller videoer. Der koster pakka 499, og du får med matte også. Nærmere jul kommer jeg nok til å bestille derfra selv, ja. :-) Nå bruker jeg en "Pilates for dummies" som jeg lastet ned gratis fra nett. Holder lenge enda, den... Leyla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå