Gå til innhold

Pilates, kroppsforandring, ?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest LoisLane

Nå bruker jeg en "Pilates for dummies" som jeg lastet ned gratis fra nett. Holder lenge enda, den...

Leyla

Hvor fant du den, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte MTV Pilates i Ark bokhandel til bare 249 kr. Men likte aller best boken Pilates-metoden av Kellina Stewart til 229, inneholder beskrivelsen for både grunnprogram, hovedprogram samt ekstraøvelser for bl.a. armer. Og det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

ER pilates en god erstatter for styrketrening med vekter?

Jeg liker i grunn bare å løpe.. Og syns ikke noe særlig om vektløfting. Så ja, jeg lurer på om det er en god erstatter kort og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Jeg vil påstå at det kanskje er et supplement, men at det ikke kan erstatte vekttreningen. Gjennom vekttrening får du belastet kroppen hardere, slik at du over tid blir sterkere. Ved Pilates benyttes kroppens egen vekt, og den typen styrke du da får, er mer seig, utholdende styrke. Men Pilates gjør deg smidig, og det er et stort pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert genial trening for gravide!!!

Jeg leste et sted på internett at det var fin trening for gravide, men det er jo maaange øvelser i pilates, så alle er jo selvfølgelig ikke egnet for gravide. Men etter graviditeten derimot, er det bra å komme i form igjen med pilates!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg leste et sted på internett at det var fin trening for gravide, men det er jo maaange øvelser i pilates, så alle er jo selvfølgelig ikke egnet for gravide. Men etter graviditeten derimot, er det bra å komme i form igjen med pilates!

Jeg leste nettopp i en Pilates-bok at gravide skal være forsiktige med å gjøre Pilates, med mindre de gjør det med en trener som kan vise gode øvelser. Det er fordi det er mye belastning på magemusklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, jeg skrev bare det jeg leste på en norsk pilates side jeg, har jo ikke noe erfaring eller kunnskap om det selv :-)

Men pilates trening med trener høres jo fornuftig ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...