Gå til innhold

Pilates, kroppsforandring, ?

Fremhevede innlegg

Gjest Sportyspice
Skrevet

Hei, lite spørsmål:

Hvorfor virker Pilates o.l. på kroppen min?

Jeg tror ikke jeg er så veldig tykk: 162, 54kg -mest muskler :wink:

Jeg har vært i god form hele mitt liv, og trener aktivt og variert mange ganger i uken. For noen få uker siden begynte jeg å trene pilates hjemme. Og allerede etter en uke merket jeg utpregede forandringer i kroppen min - en kropp som jeg trodde var så veltrent den kunne få bli! Midjen er smalere og tydelig markert, jeg har sixpack (!!),og lårene mine er blitt smalere og definerte. Bakdelen er løftet opp. Best av alt: ryggstivheten er borte, og hodepinen også.

MEN: jeg har ikke gått noe ned i vekt. Og jeg vet at punktforbrenning ikke virker. Så hvorfor er lår og midje blitt MINDRE da?? Hvor er de ekstra cm'ene blitt av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo...Kanskje jeg kan hjelpe deg litt med dette..

tatt fra bladet IFORM:

Pilates. Etter 1. gang kjenner du forskjell, etter 10 ganger ser du forskjell og etter 30 ganger har du fått ny kropp.

Ved å treene pilates styrker man muskler,gjør dem mer utholdene og spenstige. Trener både indre og ytre muskler. Man får også bedre kroppsholdning pga at man trener ryggsøylen og magemusklene(kanskje derfor du er bedre i ryggen nå??)

Pilatesøvelser er svært tekniske så det er viktig at du konsentrerer deg om det du gjør.

Viktige teknikker:

Pusten: Puster inn- brystkassen utvide seg men unngå å løfte skuldrene mot ørene når du puster inn.

Magen: Sug inn magen før øvelsen og hold den inne helt til øvelsen er gjort. Men husk å puste....

Bekkenbunnen: Spenn bekkenbunnen før du spenner magen.

Du har nok ikke gått ned i vekt fordi denne typr trening forbrenner ikke særlig mye energi,men du ser jo allikevell resultater. Siden du trener fra før vil nok pilates hjelpe deg ytterligere med å få resulater...Som du sier spes på mage og lår. Spom jeg en gang hørte om pilates: Du kan ikkke unngå å få flat mage for du spenner magemusklene såpass mye...

Så du er nok ett levende bevis på at Joseph H. Pilates har funnet opp en genial treningsmetode!!!

Så bare fortsett!

Håper noe av det du lurte på ble oppklart...

Ha en fin helg videre! :wink:

Skrevet

Hva heter den video/ dvd du trener etter? Jeg har power of pilates. Ser ut som det er masse div ute og går, mener det er 36 øvelser det baseres på. har sett at noen bruker ball og strikk, blir litt forvirret av dette, hva er rett og hva er fake? :klø:

Skrevet

Hvor mange ganger i uken har du trent pilates? Hvor mange ganger har du trent utenom samme uken?

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg sluttet fordi jeg kom "ut av vanen", men i sommer trente jeg pilates nesten hver dag. De fleste dagene var det bare 20 minutter, andre dager 30 eller 40. Og gud i himmelen så flott jeg ble!!

Jeg kjøpe DVD fra TV-shop. Den eneste tingen jeg har kjøpt fra TV-shop i hele mitt liv...

Men det var fornuftig!

ps: kjøpte en matte også, sånn at jeg hadde noe å ligge på på gulvet.

Skrevet

Kjøpte videoen nå jeg og!!

Skrevet

Tips: PÅ Elixia har de begynt pilates kurs!

Skal jaggu meg melde meg på :-)

Skrevet

Vil også trene Pilates, men åssen i sv... skal jeg få til det da... :-?

Kanskje det er mulig å mase på senteret der jeg gå om å begynne med det... :idesmil:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Tren hjemme! 20 miutter hjemme på stuegulvet hver dag, vips!

Skrevet
Tren hjemme! 20 miutter hjemme på stuegulvet hver dag, vips!

Trener alt fire ganger i uka - borte - og huset er fullt av folk så jeg tviler på at jeg ville få arbeidsro...

Hm.... Gruble litt på denne. Det hadde vært kult å få det til.

Skrevet

Er forresten Pilates en sånn trening som ikke belaster voldsomt?

Jeg skal operere øynene senere i vinter og da får jeg ikke løftet tungt, eller trent hardt på ei stund (øker trykket på øynene eller noe sånt...) - kanskje Pilates hadde vært et fint alternativ da???

Gjest Ninakanin
Skrevet

Noen av øvelsene er veldig tunge med en gang, men hvis du begynner nå så får du såpass med seig, sterk musklatur at du ikke trenger å anstrenge deg senere :)

Skrevet
Noen av øvelsene er veldig tunge med en gang, men hvis du begynner nå så får du såpass med seig, sterk musklatur at du ikke trenger å anstrenge deg senere :)

Lurt!

Skal sjekke om bokhandelen har bok jeg :wink:

Gjest Ethereal
Skrevet

Suzy: Hvis du går på SATS, og har prøvd mage/rygg-modulen, så har du litt sammenlikningsgrunnlag, siden endel av øvelsene i den timen er Pilates-inspirerte.

Pilates er en fin måte å trene smidighet og bevegelighet på, men jeg ville nok ikke trent det som eneste type styrketrening, men heller i kombinasjon med konvensjonell vekttrening.

Skrevet

Er sikkert genial trening for gravide!!!

Skrevet
Er sikkert genial trening for gravide!!!

tror du det?

de videoene jeg har, har øvelser som jeg føler ville vært vanskelig å utføre med en diger mage midt der alt fokuseres... ?

det er mange av øvelsene som jeg ville trodd ble hemmet dersom du hadde den magen gravide har?

men jeg har aldri vært gravid da, så jeg vet ikke hvordan det er med den magen, det er ikke sikkert den er like i veien som jeg tror. :)

Skrevet
Suzy: Hvis du går på SATS, og har prøvd mage/rygg-modulen, så har du litt sammenlikningsgrunnlag, siden endel av øvelsene i den timen er Pilates-inspirerte.

Går ikke på Sats dessverre

Skrevet

Jeg skal operere øynene senere i vinter og da får jeg ikke løftet tungt, eller trent hardt på ei stund (øker trykket på øynene eller noe sånt...) - kanskje Pilates hadde vært et fint alternativ da???

Da jeg opererte øynene fikk jeg beskjed om å avstå fra ALL trening i helst 1mnd...(men jeg begynte å trene etter 2 uker,....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...