AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #1 Skrevet 14. mai 2016 Hva har dere og hvilken hund har dere? Anonymkode: 1826c...12e
Tabris Skrevet 14. mai 2016 #2 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har en japansk spisshund, og har følgende (det jeg husker fra hodet): - To børster - En klotang - To sett flåttfjernere ("gaffel") - En hundeseng/teppe - To seler (egentlig tre, men den siste passer ikke ordentlig) - Tre kobbel - To halsbånd - Et tjenestedekken - En langline - En sporline - Et tøybur - Et bilbur - Ca 10-12 forskjellige draleker og 3-4 forskjellige tennisballer (det meste brukes til trening) - Tre matskåler (bruker ikke alle) - Tre vannskåler (en i stua, en på soverommet om natta og en i bilen til treninger og kurs) - Et kamo-farget skjerf med teksten "Veteran" (vunnet i en konkurranse) - Et slips - Et sett tversoversløyfer i ulike farger (brukes til jule/påske/17-mai/nyttårsbilder) Antagelig litt annet smått også som jeg ikke kommer på i farten.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #3 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har bare en hund da, labrador. Den har to mat-kopper og to vann-kopper - en som står ute, og en som står inne. Dermed har den muligheten til å drikke og spise uavhengig om den er ute eller inne, og jeg slipper å bære koppene hans ut og inn - ettersom hvor han befinner seg til enhver tid. En slags pels-børste, til å gå over pelsen. En hundeseng + ett teppe. Samt en sacco-sekk, som den tydeligvis liker om natten. Ett halsbånd, en snelle - samt ett bånd som jeg kan knytte rundt magen, i steden for å gå med tauet i hånden heile tiden. i tillegg bruker hunden en sele når den går tur, og en annen sele når den skal kjøre bil. Dette er en slags greie som man kan ta foran brystet, under magen og over ryggen på hunden. I det lange løp er det ikke særlig bra for hunden å dra veldig mye i halsbåndet, når den går på tur. Den andre sele-greia er til bil-bruk, med en slags greie som man kan feste der man vanligvis fester bilbeltet sitt... Anonymkode: 27ac5...d63
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 Labrador *Fire mat/vannskåler *Fire kobbel *Tre seler + en bilsele med feste, har også en Julius K9 som jeg kan feste sidevesker på *Bur i bil *X-antall leker; baller/bamser osv *Klotang *To børster *17. Mai sløyfe *Slips *Medisinskrin med klorhexidin, plaster/bandasjer, sinksalve, kull, blodstopp-pulver, ørerens, sterilt saltvann, zoolac osv *Regndekken, vinterdekken, refleksdekken og potesokker *Skjerm *Body *Hudvask, hudspray, forhudsrens *Hundeseng *Langline/sporline *Tur-drikkeflaske *Springer *Mat og olje + godbiter *Bæsjeposer *Klikker *Godbitpose, sånn man fester på buksa *Plaque (?) *Neutral vaskepulver til vasking av dekken og seler Mulig jeg har glemt noe Anonymkode: f76fd...3e7
Million Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva har dere og hvilken hund har dere? Anonymkode: 1826c...12e Jeg har to dype skuffer fulle. Derfor gikk jeg gjennom dem i dag, og kastet en halv søppelsekk med gamle leker og bånd og halsbånd osv, som jeg ikke lenger bruker og ikke har brukt på årevis. Vurderte et øyeblikk å legge det ut for salg eller gis bort, men jeg orker ikke alle idiotene som styrer så voldsomt med å komme frem til en dag og klokkeslett de kan hente, og så makte og møte opp på avtalt tid..... Er lei folk som bare glemmer avtalen eller kommer en halvtime for seint eller ber om stadig nye avtaler fordi det aldri passer likevel. Det gidder jeg ikke bruke så masse tid på, så det gikk i søppelsekken, alt sammen. Beholdt kun et par ekstra leiebånd/kobbel, og kastet resten. I tillegg til det i disse to skuffene, har jeg fòr-tønner (2) til tørrfòret på kottet, et lass med ekstra mat- og vannskåler å bytte på. Hadde to hunder før, men har nå bare en. Det er en gjeterhundrase. Endret 14. mai 2016 av Million
nurcos Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Dvergschnauzer - 4 mat/vannskåler - 2 reiseskåler - Vanlig skinnbånd - Refleksbånd - Flexibånd - Julius sele - Julius flytevest - Kjøledekken - Refleksvest - Langline - 3 Dekken - Regndress - En hel del børster, strippekniv, klotang etc. - Barbermaskin - Sakser - Klikkere - To hundesenger - Hundetepper og saueskinn - Godbiter - Bein - Bæsjeposer - Leker - Hundemat - Hundeshampoo - Små lykter til å klipse på hund når det er mørkt - Potesokker - Tannbørste og hundetannkrem - Sikkerhetssele til bil - Hårsløyfer i forskjellige farger Det er vel det jeg kommer på i farten.
Sulosi Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 (endret) Til hund 1: Klotang, børste, navneskilt, halsbånd (ikke i bruk), sele, kobbel og to bamser. Ingen hundeseng da hun helst ligger rett på gulvet. Hun har en dyne som hun bruker om natta. Hund 2: Klotang, halsbånd, navneskilt, lærstrup (brukes uhyre sjeldent), sele, to kobbel, langline, tepper, madrass (men sover helst i senga vår), utstillingsbånd og gps Ellers fire mat/vannskåler og bur til bilen samt bæsjeposer. Altså, fint lite utstyr egentlig. Endret 15. mai 2016 av Sulosi
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #8 Skrevet 22. juni 2016 Til Dogo Canario har vi: - 7 vannskåler (2 hjemme - en ute og en inne, sammenleggbar skål til turer og annet, 2 hos ene siden "besteforeldre" og 2 hos andre siden "besteforeldre" - 4 matskåler (2 hjemme - en vanlig og en Slow Down skål + "besteforeldre" x2) - Bur (uten dør) - Tykk madrass til buret - Tykk madrass hos "besteforeldre" - En del pledd (5-6 stk) - Egne laken til nevnte madrasser - Stor og myk hotell-pute han liker å ligge på - 2 potematter, egentlig kjøpt for å tørke potene, men brukes som liggeplass istedet - En liten skinnseng - Kjølematte - Fôr - en vanlig og en "ekstra god" til når vi trener spor - Vom - 2 små fortønner - Stor fortønne - 7 halsbånd - 5 bånd - 2 langliner - 5 ID-brikker - Grime - Hoggormtablett til å feste på halsbånd - Så mange led-reflekser at jeg ikke orker å telle engang + vanlige reflekser - Vanlig sele - 2 bilseler - Bilsetebeskyttelse - Flottfjernere - Vifte - Aktiviseringsleker - Konger - Forskjellig tyggesnacks; tyggebein, muskler, ører o.l - Forskjellige godbiter blandet i en stor; - Godbitkrukke - Abonnement på DoggieBag - Shampooer - Anti-skli matte til badekaret når han blir dusjet - 2 klotenger - Klosliper - Ørerens - Smertestillende - Øvrige medisiner - Eget sett med håndklær - Vinterdekken - Regndekken - Potesokker (mer som sko, men..) - Potesokker - Forskjellige labbefett - Sløyfer og slips - Oljer til mat - Glukosaminer - Bæsjeposer - 2 poseholdere - Magebelte - Utallige draleker - Forskjellige pipeleker - En del baller - 4 børster - Bandasjer - Behandingsskum for sensitiv hud - Tannbørste - Tannkrem - Blodstopp Jeg begynner å mistenke at hunden min er litt bortskjemt Anonymkode: 819a9...54e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #9 Skrevet 22. juni 2016 langhåret collie, tre vannskåler, kjøkken, stue, bil/reise bilbur 1 matskål To senger, en på stua og en på soverommet 3 bånd ( ikke fleksi) 1 langline regndekken refleksvest potesokker klosaks børster (assortert utvalg) trimmesaks div leker refleksvest 2 seler 2 stk klikker Flåttfjerner tannbørste+ tannkrem til hund Anonymkode: 6d668...df8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2016 #10 Skrevet 22. juni 2016 Nakenhund: 5 dresser, 1 klotang 1sele 1 refleksvest 1 tannbørste 1 langline 1 reisebur. 3 leker. Anonymkode: f0421...6bc
Ringblomsten Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Jeg har akkurat fått tatt over min hund. Så har ikke fått kjøpt så mye enda, men blir nok mer løpe av året regner jeg med. -Matskåler *2 -Kloklipper -en seng -Kongleke *2 -Sele og fleksibånd Skal kjøpe et hundebur til transport
Hjärtat Skrevet 26. juni 2016 #12 Skrevet 26. juni 2016 Bichon frise, tispe; - Ett sett mat- og vannskål - Matte til å ha under skålene - To halsbånd - En sele - Flåttbånd på sommertid - To "leiebånd" - Ett flexibånd med beholder til bæsjeposer eller godteri - Langline - Allværsdekken, vinterdekken, to varme gensere, potesokker - Klosaks - Butt saks til å stusse ansiktet med - Sjampo og balsam, samt balsamspray - Tre forskjellige børster - Et iq-spill - Diverse leker - Pen boks til å ha fôr i - Saccoseng - Sammenleggbart bur - Bilsete med koffert under sånn at hun ser ut når vi kjører (hvilket har gjort at hun elsker å kjøre bil:-) - En sele til bilsetet - Kapsel til å ha hoggormpille i + pille - Klikker - Refleksvest - Refleks til halsbåndet - Tannpleie Har ikke egne håndklær og tepper til henne, det vasker vi etter behov:-) Trooor det var det meste. Hun har forøvrig også noen greier hos mine foreldre. Leker og mat- og vannskål.
Gjest Skrevet 26. juni 2016 #13 Skrevet 26. juni 2016 2 lapphunder 2 turseler (y-sele fra hurtta) 2 trekkseler 2 halsbånd 8 diverse seler (mest gamle, vunnet, slitte) En hundeseng Utallige leker Utallige tyggehorn Klosaks Børste Kam Pelssaks Eget håndkle i bikkjebagen Bikkjebag Utstillingskobbel Leke i bikkjebaggen Godbiter i alle former Bilbur Teppe i bilbur Krok for å sku ned i bakken 2 langliner 2 kobbel 3 vannskåler 3 matskåler 2 redningsvester 2 kjøledekken 2 refleksdekken Badebassen i hardplast i hundegården dems Hundegård Agilityutstyr til trening Hauger av bøker ( de var kanskje ment for meg men ) Stellebord Sammenleggbar innhegning Potetørker Mikrofiber håndkle i gangen Stor dyne til å sove på på soverommet Egen fryser (de eter vom og hundemat og kjøper like greit mye av gangen :D )
abn Skrevet 26. juni 2016 #14 Skrevet 26. juni 2016 Den 14.05.2016 at 7.55, AnonymBruker skrev: Hva har dere og hvilken hund har dere? Anonymkode: 1826c...12e Har to beagler Har: tre sett mat/vannskåler (ett i reserve som ofte ligger i tursekken sammen med en ekstraporsjon med mat og vannflaske ) En stor og en liten fortønne to langliner syv seler (to for "gateturer", to for skog/jaktturer og tre i reserve pga slitasje) fire bånd to langliner to hundesenger klotang børste ett "dobbeltkobbel" som ofte brukes på sporingsturer diverse fleecepledd (både i sengene deres og i bilen - de er enkle å vaske, og de sparer deg for mye jobb mht bilvask) to "sikkerhetsbelter" slik at de kan sitte i baksetet Ett bilbur (håpløst da det tar bagasjeplass både på koseturer og jaktturer) Potesokker Forskjellige labbefett Bæsjeposer Shampo tannbørste/-krem hundesnop (brukes som forskjellige former for belønning) Bruker expot dråper mot flått da flåttbånd fort henger seg opp i småskog/kratt (jada jeg er "skadet av å ha drivende jakthunder) Øredråper Potesokker (brukes sjelden da har kort vei til skogen og lite eksponering for salt etc) Håndklær vaskes etter behov - de har ikke egne Tror det er alt. Har mor og sønn, sjelden bruker langline på begge samtidig (stort sett når vi ligger i telt eller utenfor hytta)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå