Gå til innhold

Hvilke maling har dere erfaring med? Beckers... Jotun ... Etc

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å innhente tilbud for sparkling og maling , har funnet favoritt farge til jotun. Kan bruke dems fargekode i hvilke som helst merke.

Noen rom skal ha 2 eller 5 eller 10 i glansgrad.

Noen malere anbefaler flugger, beckers gt5 eller gt7, jotun proff akryl 5 eller 7, dyrup 1,5 og 7...

hva er deres erfaring ? Eller er det flere merker som er gode? ;) 

Anonymkode: 36cea...3e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jotun

Anonymkode: fa5f9...010

Skrevet

Jeg har prøvd flere, og det er liten forskjell.  Har normalt kjøpt Jotun, men her om dagen valgte jeg Gjøko.  Det kostet 190 kr for et 3-litersspann.  Samme farge i Jotun kostet kr. 495.   

Flott maling å arbeide med.  Merket ingen  forskjell  Det var da jeg forsto at Jotuns dominerende rolle IKKE var relatert til kvalitet, men til at de har satset stort på markedsføring. 

Så når jeg nå i helga skal male tv-stua så koster det meg kr. 600.  Hadde jeg valgt Jotun ville det kostet kr. 1.100.   

• Liker 3
Skrevet

Veldig fornøyd med Lady (Jotun?) i leiligheten vår :)

• 2 år senere...
Skrevet

Hva er situasjonen nå. Vurdere Beckers og Jotun....

Anonymkode: 534f4...b1c

Skrevet

Synes Yunik merke fra Osterhausgaten Fargehandel var bra, men de butikkene er konkurs og merke er ikke å få kjøpt i Norge lengre. Er svensk.

Butinox fra Coop Obs virker også på nivå med Jotun men billigere. Og den fra Fargehandel, men den er igjen litt dyrere. Men bra.

Infra (Coop), Norsjø (Megaflis) er tynnere maling, og du kommer kanskje til å trenge 3 lag med maling og ikke 2, men kan jo lønne seg likevel, fordi er billigere. Jeg kjøper ihvertfall sjeldent Jotun, synes ikke det lønner seg, og velger billigere merker. 

Anonymkode: 1b2d4...d07

Skrevet

Takk for meldingene - men det er et gammelt innlegg fra 2016  :)

Anonymkode: 36cea...3e2

Skrevet

Det eneste noen andre har bedre enn Jotun er sperregrunn med kvistlakk. Den er Nordsjö overlegen på. Den er fantastisk faktisk! Ellers er Jotun best på alt, etter mine erfaringer, og jeg har malt en del...

Anonymkode: abf22...4e7

Skrevet

Jotun. Alltid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lar pris avgjøre valg av maling (iallfall innendørs). Noe annet er galskap..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...