Cathie Skrevet 29. oktober 2004 #1 Skrevet 29. oktober 2004 Hvilken hånd har dere gifteringen på? Har hørt at det er vanlig på høyre hånd i norge, og venstre i "resten" av verden... Er dette gammeldags eller hva mener dere?
Cajsa Skrevet 29. oktober 2004 #2 Skrevet 29. oktober 2004 Vi har den på høyre nå under forlovelsen og skal ha det etter bryllupet.. Føler det som den mest naturlige hånden, da den er "representant", brukes mest, hilser med og sånn..
Jandia Skrevet 29. oktober 2004 #3 Skrevet 29. oktober 2004 Vi har vår på høyre hånd. Er nok litt "annerledes" det, de fleste andre land (som jeg har forstått det) har den på venstre. Vet ikke hvorfor, men men, en hånd må man jo ha den på da
Gjest Tex Skrevet 30. oktober 2004 #4 Skrevet 30. oktober 2004 Jeg hadde forlovelsesringen på høyre hånd, da jeg skulle gå opp kirkegulvet flyttet jeg den over på venstre. Nå har jeg og min mann gifteringene på høyre hånd.
nat26 Skrevet 30. oktober 2004 #5 Skrevet 30. oktober 2004 Vi har den på høyre nå under forlovelsen og skal ha det etter bryllupet.. Samme her
Fru Snurp Skrevet 30. oktober 2004 #6 Skrevet 30. oktober 2004 Vi har gifteringen på venstre hånd. Det var bare jeg som hadde forlovelsesring. Den hadde jeg på høyre hånd, og der er den fortsatt :-)
Gjest Gjesten Skrevet 30. oktober 2004 #7 Skrevet 30. oktober 2004 Jeg kommer nok til å ha gifteringen på venstre av tre grunner: 1) han jeg kanskje kunne gifte meg med en gang er ikke norsk, ergo han har den på venstre hånd. 2) den er mindre i veien på venstre hånd. 3) forklaringen "resten av verden" har for å bruke venstre hånd er at den er nærmere hjertet, og det er en søt forklaring (Og nå sniker attegløyma seg tilbake til sine trygge områder, siden hun ikke hører hjemme her...)
Piarina Skrevet 30. oktober 2004 #8 Skrevet 30. oktober 2004 Jeg har gifteringen på høyre, og forlovelsesringen på venstre, grei løsning syns jeg. (Har en-stens forlovelsesring) Når vi er i min manns hjemland Canada kommer jeg til å sette dem på samme finger, på venstre hånd, for det gjør de der. Grunnen til at de har gifteringen på venstre hånd i utlandet er fordi det er nærmest hjertet, og her i Norge har vi den på høyre siden det er hånden man inngår avtaler med.
Bokalven Skrevet 30. oktober 2004 #9 Skrevet 30. oktober 2004 Vi har forlovelsesringene vår på høyre ringefinger, og kommer til å fortsette med å ha de samme ringene på samme hånd etter at vi er gift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå