AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Når skal kvinner lære seg at mannen skal bli prioritert før barna ? Anonymkode: dae9f...2da 5
GammelKaktus Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Herlighet, for noe tull. Hva i all verden har du røykt? 16
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Jeg har en helthetlig tilnærming til familielivet. 1/4 til mannen, 1/4 til barnet, 1/4 til jobb og 1/4 til meg selv. For OSS fungerer dette! Vi har begge samme innstillig til livet, og selv om prioriteringen er lik, får barnet og forholdet mye pleie, samtidig som vi kan dyrke oss selv og karriere. Det handler om balanse! Og kompromiss. En ting et komplisert liv har lært meg, er at en kommer sannelig langt med kompromiss. Aldri mann før barn,men heller aldri mammarollen fremfor mannen. Da ryker ting fort. Men det krever at begge er delaktige, og samkjørte. Anonymkode: 69515...700 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #4 Skrevet 14. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en helthetlig tilnærming til familielivet. 1/4 til mannen, 1/4 til barnet, 1/4 til jobb og 1/4 til meg selv. For OSS fungerer dette! Vi har begge samme innstillig til livet, og selv om prioriteringen er lik, får barnet og forholdet mye pleie, samtidig som vi kan dyrke oss selv og karriere. Det handler om balanse! Og kompromiss. En ting et komplisert liv har lært meg, er at en kommer sannelig langt med kompromiss. Aldri mann før barn,men heller aldri mammarollen fremfor mannen. Da ryker ting fort. Men det krever at begge er delaktige, og samkjørte. Anonymkode: 69515...700 Men hvis alle sammen var på vei i en bil på full fart mot et stup, og du bare hadde kunnet redde én, så hadde du ikke kunnet redde alle 1/4. Hvem hadde du da prioritert? Her hadde jeg uten tvil valgt å prioritere barnet. Det er mindreårig, og mannen er forståelig nok voksen Han får redde seg selv. Anonymkode: 8bfbe...bff 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Mitt inntrykk er at mange kvinner faktisk gjør det. Mann og "kjærestetid" er høyt prioritert, spesielt her på forumet. Anonymkode: db4ee...bda 3
MapleSirup Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Og jeg som trodde voksne menn var selvstendige individer med evne til å ta vare på seg selv og med forståelse for barns behov. Så feil kan man ta.... 18
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 Jeg synes det bør være plass til alle i familien. Det hjelper ingen hvis mor og far prioriterer barna i den grad at det går utover parforholdet. Ei heller det omvendte. Man skal vise alle hensyn og prioritere etter behov; dvs mens barna er små er de avhengig av at de voksne setter sine behov til side, men når de er blitt store barn/ungdommer, må de tåle å ikke komme først i enhver anledning og at kanskje de selv må jobbe for det de ønsker seg. Man må rett og slett finne en balanse som alle trives med og det må man begynne med tidlig. Jeg har eksempel på begge deler i nærmeste familie, i det ene tilfellet er barnet solen som alt kretser rundt og i det andre tilfellet er alle én brikke av det samme puslespillet. Gjett hvilke barn/familie fungerer best? Anonymkode: 46356...355 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Velkommen til 50tallet! Anonymkode: 0a7ae...ad5 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis alle sammen var på vei i en bil på full fart mot et stup, og du bare hadde kunnet redde én, så hadde du ikke kunnet redde alle 1/4. Hvem hadde du da prioritert? Her hadde jeg uten tvil valgt å prioritere barnet. Det er mindreårig, og mannen er forståelig nok voksen Han får redde seg selv. Anonymkode: 8bfbe...bff skal vi virkelig begyne med ENDA EN diskusjon om det der. "hvem ville du reddet" er en idiotisk diskusjon da de fleste hadde reddet så mange som mulig Anonymkode: 2fc6b...12a 6
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Når skal kvinner lære seg at mannen skal bli prioritert før barna ? Anonymkode: dae9f...2da Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Jeg prioriterer den/de som behøver meg mest. Av og til er det mannen, og av og til er det barna. Hvis mann og barn behøver meg like mye på samme tidspunkt er mannen min såpass voksen at han innser at barna må komme først. Anonymkode: 17174...a8d 3
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #12 Skrevet 14. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Når skal kvinner lære seg at mannen skal bli prioritert før barna ? Anonymkode: dae9f...2da Aldri! Anonymkode: 6dfb3...bae
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #13 Skrevet 14. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en helthetlig tilnærming til familielivet. 1/4 til mannen, 1/4 til barnet, 1/4 til jobb og 1/4 til meg selv. For OSS fungerer dette! Vi har begge samme innstillig til livet, og selv om prioriteringen er lik, får barnet og forholdet mye pleie, samtidig som vi kan dyrke oss selv og karriere. Anonymkode: 69515...700 Hvordan foregår denne fordelingen i praksis? Døgnet har timer og hvis man sover/hviler i åtte timer så er det 16 timer igjen hvor du da fordeler de timene med fire timer til mannen, fire timer til barnet, fire timer til jobb og fire timer til deg selv. Det synes jeg var litt spesielt. Eller har du en annen fordeling? Hvis jeg skulle brukt like mye tid på meg selv som jeg bruker på f eks barn og jobb så måtte jeg hatt ganske mye ferie å ta ut og reist bort. Man låser seg vel ikke inne på badet i timesvis og svarer "Mamma har alenetid!" hvis ungen står utenfor døra og vil ha tak i mamma. Anonymkode: 7616d...a81 7
Gjest Snuppi Skrevet 14. mai 2016 #14 Skrevet 14. mai 2016 Du tror vel ikke at du kunne utdype litt mer Ts? Hva er greia med enkelte som bare kommer med en setning og forsvinner i løse luften? Det fungerte godt som en brannfakkel som ganske så sikkert var vedkommendes intensjon.
Gjest Snuppi Skrevet 14. mai 2016 #15 Skrevet 14. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan foregår denne fordelingen i praksis? Døgnet har timer og hvis man sover/hviler i åtte timer så er det 16 timer igjen hvor du da fordeler de timene med fire timer til mannen, fire timer til barnet, fire timer til jobb og fire timer til deg selv. Det synes jeg var litt spesielt. Eller har du en annen fordeling? Hvis jeg skulle brukt like mye tid på meg selv som jeg bruker på f eks barn og jobb så måtte jeg hatt ganske mye ferie å ta ut og reist bort. Man låser seg vel ikke inne på badet i timesvis og svarer "Mamma har alenetid!" hvis ungen står utenfor døra og vil ha tak i mamma. Anonymkode: 7616d...a81 Du må ha alarm på klokken og en synkronisert googlekalender.... Eller kanskje du ikke skal ta alt så bokstavelig? Det var tydelig at det var en balanse i hverdagen denne brukeren ville frem til. Å pleie forholdet er viktig, se bare alle forholdene som ryker for tiden.
Gjest PetterPanne Skrevet 14. mai 2016 #16 Skrevet 14. mai 2016 Nei, de burde ikke prioritere mannen fremfor barna. Barnas behov kommer alltid først. Men problemet er når mor ikke prioterer mannens behov i det hele tatt. Når da mannen eventuelt går til andre kvinner for å få dekt sitt behov, så kommer det plutselig som et sjokk. Tenker både emosjonelt og fysisk. Det går begge veier selvsagt. En mann som forsømmer sin kone, kan ikke bli overrasket over at hun fant en ny mann og gikk sin vei.
Honey Dew Skrevet 14. mai 2016 #17 Skrevet 14. mai 2016 Regner med at du hverken er gift eller har barn 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #18 Skrevet 14. mai 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Når skal kvinner lære seg at mannen skal bli prioritert før barna ? Anonymkode: dae9f...2da Ta deg en powernap Hummels.... Anonymkode: d0428...fb7 5
Ruccula Skrevet 14. mai 2016 #19 Skrevet 14. mai 2016 Holdningen: barna kommer alltid først! Tror jeg i mange tilfeller svært lite heldig! Nr 1 unger har ikke godt å alltid være første prioritet! Unger må lære seg å tilpasse seg fellesskapet, de må lære seg å respektere sine foreldre og å vente på tur. De må skjønne at jorden ikke kretser rundt deres akse. Ellers gjør man ungen en skikkelig bjørnetjeneste Nr 2. Det er for mange kvinner for er totalt oppslukt av ungen og glemmer mannen. Barnet hat godt av å vokse opp i en familie som har det godt sammen og se foreldrene elske hverandre. 4
Zienna Skrevet 14. mai 2016 #20 Skrevet 14. mai 2016 4 timer siden, Snublefella skrev: Holdningen: barna kommer alltid først! Tror jeg i mange tilfeller svært lite heldig! Nr 1 unger har ikke godt å alltid være første prioritet! Unger må lære seg å tilpasse seg fellesskapet, de må lære seg å respektere sine foreldre og å vente på tur. De må skjønne at jorden ikke kretser rundt deres akse. Ellers gjør man ungen en skikkelig bjørnetjeneste Nr 2. Det er for mange kvinner for er totalt oppslukt av ungen og glemmer mannen. Barnet hat godt av å vokse opp i en familie som har det godt sammen og se foreldrene elske hverandre. Enig med deg i pkt. 1, og i holdningen mht. at barna kommer først. Men hvorfor mener du at en mann har et omsorgsbehov større enn kvinnens? Er ikke barna et felles ansvar som har like høy prioritet hos dem begge? Er det ikke naturlig at begge disse slitne foreldrene har behov for omsorg av hverandre, like mye? Du får det til å høres ut som kvinnen har et spesielt ansvar for mannen. Har ikke han det samme for henne? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå