Gå til innhold

Venninne planlegger ting med meg - gjør tingene med andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har begynt å irritere vettet av meg, samt også gjort meg kjempe nedfor 

Jeg og venninnen min planlegger å gjøre forskjellige ting sammen, også sier hun alltid ifra i siste liten om at "Det skal jeg meg (navn på en annen venninne)" ... Jeg går da og gleder meg eller ser frem til dette, bare for å så finne ut at hun skal gjøre dette med alle andre enn meg.

Jeg ender da opp med å sitte ensom og alene, fordi jeg har planlagt å gjøre ting som ikke blir noe av, noen råd?

Anonymkode: ee16f...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakke med henne om det..?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke noe å diskutere engang. Dette er ikke greit, og jeg betviler virkelig den sosiale intelligensen til mennesker som finner på å gjøre det. 

Personlig ville jeg nok ikke ha orket å ha slike personer som venner, men om du vil fortsette vennskapet bør du i det minste si ifra om at dette ikke er greit. Når dere avtaler noe forventer du at hun holder avtalen og ikke dropper deg til fordel for noen andre. Dette burde være en selvfølge for alle. 

Anonymkode: a25d9...b88

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke noe å diskutere engang. Dette er ikke greit, og jeg betviler virkelig den sosiale intelligensen til mennesker som finner på å gjøre det. 

Personlig ville jeg nok ikke ha orket å ha slike personer som venner, men om du vil fortsette vennskapet bør du i det minste si ifra om at dette ikke er greit. Når dere avtaler noe forventer du at hun holder avtalen og ikke dropper deg til fordel for noen andre. Dette burde være en selvfølge for alle. 

Anonymkode: a25d9...b88

ja, for det er jo rimelig dumt å ikke forstå at det sårer ts. Men jeg syns ikke at ts skal se bort i fra muligheten at hun ikke er så sosialt tilbakestående, men at hun kanskje gjør det med vilje. Uansett, så er jeg helt enig med deg i at det hadde jeg ikke giddet

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har begynt å irritere vettet av meg, samt også gjort meg kjempe nedfor 

Jeg og venninnen min planlegger å gjøre forskjellige ting sammen, også sier hun alltid ifra i siste liten om at "Det skal jeg meg (navn på en annen venninne)" ... Jeg går da og gleder meg eller ser frem til dette, bare for å så finne ut at hun skal gjøre dette med alle andre enn meg.

Jeg ender da opp med å sitte ensom og alene, fordi jeg har planlagt å gjøre ting som ikke blir noe av, noen råd?

Anonymkode: ee16f...d4b

Men har du konfrontert henne med dette?

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å planlegg ting med henne. Og dersom hun prøver får du bare si at du ikke gidder, for hun ender uansett opp med å gjøre det med noen andre enn deg. 

Anonymkode: afd53...979

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dump henne!

Anonymkode: d1650...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje litt i samme situvasjon som deg. Jeg har ei venninne som jeg tror er litt ensom derfor passer jeg på å inkludere henne i så mye som mulig. Problemet fra min side er at hun svarer meg omtrent aldri. Type, jeg sender melding på facebook og spørr om hun vil være med i bursdag, kino, fjelltur, men hun svarer meg ikke. Jeg kan jo ikke anta at hun skal være med når hun ikke svarer så da antar jeg at hun ikke vil være med. Men det vil hun jo! Men da har planene kanskje endret seg og jeg har ikke informert henne fordi, vel hvorfor informere noen om endringene i planen når de ikke var med i planen i utgangspunktet. Jeg har sakt til henne flere ganger at hun må si ifra, og hun har sakt at hun skal... For å ta et eksempel så trykket hun deltar på en middag vi skulle ha sammen med noen fellesvenner og sa hun gledet seg, men da middagen var så var hun reist til utlandet. Datoen for middagen var ikke flyttet! Fryktelig vanskelig å inkludere henne! 

er du flink å si ifra at du vil være med? Slik at hun venninnen din som planlegger vet at du vil være med? 

Anonymkode: 07b02...79e

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo si fra til venninnen din om dette. F.eks. "Jeg trodde vi skulle gå sammen på den konserten siden vi snakket om det tidligere. Så når du drar på konserten og ikke tar meg med likevel, synes jeg det blir veldig merkelig". Selv om venninnen din drar med noen andre kan hun jo selvfølgelig ta deg med!

Anonymkode: 198e7...11a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...