Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen der ute som vet om man kan slette et helt sim kort + nummeret mitt , sånn at sim kortet ikke lenger er i bruk og jeg må bestille et nytt? Isåfall hvordan gjør jeg det? Tips mottas med stor takk! :)

Anonymkode: 0cce8...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen der ute som vet om man kan slette et helt sim kort + nummeret mitt , sånn at sim kortet ikke lenger er i bruk og jeg må bestille et nytt? Isåfall hvordan gjør jeg det? Tips mottas med stor takk! :)

Denne videoen er en praktisk guide til akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Denne videoen er en praktisk guide til akkurat det.

Jeg vil gjerne ha seriøse svar. Trenger ikke slike tulle svar :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne ha seriøse svar. Trenger ikke slike tulle svar :)

Du mener tullesvar. Og svaret er selvsagt at du kan ikke slette det. Operatøren din kan knytte ditt abonnement opp mot et nytt simkort, uansett hva du gjør med ditt simkort vil den simkortkoden være registrert på ditt abonnement. Men hvis du sier du kom til skade for å svelge det eller at det ikke funker får du nok et nytt.

• Liker 1
Skrevet

Det er da bare å bestille nytt SIM-kort fra operatøren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Miklo Velka skrev:

Det er da bare å bestille nytt SIM-kort fra operatøren.

Okei. Men blir da det gamle sim kortet mitt helt slettet da? 

Skrevet

Så slettet som det kan bli. Blir ubrukelig, og ikke lenger tilknyttet nummeret ditt.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Så slettet som det kan bli. Blir ubrukelig, og ikke lenger tilknyttet nummeret ditt.

Okei. Tusen takk for svar. Da skal jeg slette alle mine spor :P vet du hvordan man sletter facebook samtaler fra begges Sider for godt? :)

Skrevet

Operatøren oppretter en kobling mellom nummeret ditt og sim-kortet. Når det nye registreres, gjøres det gamle inaktivt. 

Du kan fortsatt hente ut info fra sim-kortet, men du kan ikke ringe eller lignende med det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Operatøren oppretter en kobling mellom nummeret ditt og sim-kortet. Når det nye registreres, gjøres det gamle inaktivt. 

Du kan fortsatt hente ut info fra sim-kortet, men du kan ikke ringe eller lignende med det. 

Okei. Men hvis jeg svelger det eller putter den i stavmikseren er det ingen som vil finne det/info? :P

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Men hvis jeg svelger det eller putter den i stavmikseren er det ingen som vil finne det/info? :P

Jeg ville først slettet meldingene og kontaktene og så brent det. Men alt du har sent fra det er jo lagret hos operatøren i 6 måneder, så det er litt meningsløst.

Brenn det, og hiv asken i en elv som munner ut i havet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg ville først slettet meldingene og kontaktene og så brent det. Men alt du har sent fra det er jo lagret hos operatøren i 6 måneder, så det er litt meningsløst.

Brenn det, og hiv asken i en elv som munner ut i havet. 

Hehe, da skal jeg gjøre det :D takk! :) :-*

Skrevet

I dag ligger det jo ikke så veldig mye info på simkortet lengre. Det meste er jo lagret enten på mobilen eller i skyen.

Det kommer litt an på hvilken informasjon du vil beskytte eller holde hemmelig.Og hvem du vil holde infoen skult for.

Ringe og bruks info ligger både i mobilen og hos operatør.

Hva vil du skjule?

• Liker 1
Skrevet
Den 13.5.2016 at 22.14, ambivalentReaction skrev:

Men alt du har sent fra det er jo lagret hos operatøren i 6 måneder, så det er litt meningsløst.

Det er vel bare info om hvem du har sendt til som blir lagret, ikke innhold i SMS, MMS eller epost.

Skrevet (endret)
Den 13.5.2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Endret av penny_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...