Gå til innhold

Venninne som bare kontakter meg for å baksnakke sine venninner..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier vel mer enn nok.. Men ja. Jeg er 23 år og venninnen min (som brukte å være bestevennen min før, men ikke føler hun er det lengre) kontakter meg 1 gang i uken eller hver andre uke, og da skal hun kun møte meg i 1-2 timer for å kun snakke dritt om de to venninnene sine, hvor fæle de er, at de låner penger som de aldri gir tilbake, at de "stjeler" alkoholen hennes, at de er så drama queens.. altså, de er også alle i 23 års alderen, og oppfører seg som om de går på ungdomsskolen (eller verre) og bruker ofte å sitte sammen bare for å være bitchy mot hverandre...

Jeg syns dette begynner å bli for dumt,.. Vi var beste venner før, og nå fins jeg ikke viktig for henne. Det er så vondt. Selv om jeg ikke har lyst å feks. dra på byen hver helg, så spør hun meg aldri - fordi hun heler skal være med 2 jenter som hun baksnakker konstant når hun er med meg..  Vi brukte alltid å finne på hyggelige ting sammen før, og hun vil heler finne på ting med de enn meg. Når vi møtes så prøver jeg å ta opp dette ved å si litt innledende; Det er vondt for meg å sitte alene i helgene... og før jeg får sagt mer (ønsker å fortelle at jeg føler meg helt tilsidesatt av henne, og at hun bare bruker meg for å snakke stygt om andre til) så skal hun avbryte meg med å si; Ja, nei det er ikke så mye å finne på i denne byen her osv...

Bør jeg droppe denne venninnen min? Ta det opp? hva tenker dere, har noen her på KG vært i lignende situasjon?

Anonymkode: 4e3a4...65d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun baksnakker nok deg også skal du se, hadde kuttet henne ut.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Lurvetjofsa skrev:

Hun baksnakker nok deg også skal du se, hadde kuttet henne ut.

Det gjør hun nok helt sikkert (regner med det) .. men jeg ser ikke poenget i å møte venninnen din, bare for å sitte å fortelle en masse dritt om de 2 nye venninne dine.. som du da også alltid er med. Skulle vært en flue på veggen og hørt hva hun fortalte de om meg.

Ts

• Liker 2
Gjest FarDareisMai
Skrevet

Du blir nok også baksnakket, slike mennesker pleier ikke å gjøre unntak. Kutt heller dem ut og finn deg andre venner. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, FarDareisMai skrev:

Du blir nok også baksnakket, slike mennesker pleier ikke å gjøre unntak. Kutt heller dem ut og finn deg andre venner. 

Takk for at dere kommer med ærlige svar.

Jeg tenkte før (siden vi har vært bestevenner) at hun sikkert ikke baksnakket meg til de... Men hun har jo meg som 2 valg hele tiden, og jeg kan jo se for meg nå i senere tid at hun sikkert sier det ene og det andre om meg :icon_frown: Trist når vennskapet blir helt ødelagt.

Ts

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør hun nok helt sikkert (regner med det) .. men jeg ser ikke poenget i å møte venninnen din, bare for å sitte å fortelle en masse dritt om de 2 nye venninne dine.. som du da også alltid er med. Skulle vært en flue på veggen og hørt hva hun fortalte de om meg.

Ts

Jeg hadde ei venninne som gjorde det samme. Jeg sa til slutt at jeg ikke ville gå med henne når hun bare snakket dritt om andre, og da gikk vi jo aldri sammen :P fikk høre i ettertid at hun hadde sagt at det eneste JEG gjorde var å snakke dritt om andre. Sånne folk trenger jeg ikke i livet mitt :) 

• Liker 2
Skrevet

Sett henne på plass og gi en beskjed om at du ikke vil høre mer om det her som du ikke har noe med.

Skrevet

Spar deg for denne venninnen TS. Hun høres ikke ut som om hun er bra for deg. Gjør det selv en tjeneste og bruk tiden din på noen andre istede.

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker det som at hun heller ville vært med disse nye venninnene, og så var de opptatt, eller de skulle gjøre noe sammen uten henne. Og da ble du reserveløsningen, som da må ta i mot all dritten som hun føler der og da. Folk som baksnakker prøver jeg å unngå. Det skal liksom være kos å være med venner. + at de baksnakker deg også når du ikke er der (garantert).

Anonymkode: 92e0c...c56

• Liker 1
Skrevet

Si at du ikke vil snakke om andre som du ikke kjenner, la oss snakke om OSS, vil du begynne eller skal jeg? Så følger du opp med spørsmål rundt hennes liv. Og insister å snakke om ditt liv. Og ikke kanskje ta den offer-rollen "det er så trist og enaomt å sitte i leiligheten om helgene.." slik sutring liker da ingen. Snu det rundt, si at du har lyst til å finne på mer i helgene, vil hun være med? Så planlegger dere ting sammen. Vil hun ikke, så finn noen andre. Vær mer løsningsorientert. Og hvis du ikke vil være terapeuten hennes, så bare si nei og stopp det!

AnonymBruker
Skrevet
Den 13.5.2016 at 21.36, AnonymBruker skrev:

Tittelen sier vel mer enn nok.. Men ja. Jeg er 23 år og venninnen min (som brukte å være bestevennen min før, men ikke føler hun er det lengre) kontakter meg 1 gang i uken eller hver andre uke, og da skal hun kun møte meg i 1-2 timer for å kun snakke dritt om de to venninnene sine, hvor fæle de er, at de låner penger som de aldri gir tilbake, at de "stjeler" alkoholen hennes, at de er så drama queens.. altså, de er også alle i 23 års alderen, og oppfører seg som om de går på ungdomsskolen (eller verre) og bruker ofte å sitte sammen bare for å være bitchy mot hverandre...

Jeg syns dette begynner å bli for dumt,.. Vi var beste venner før, og nå fins jeg ikke viktig for henne. Det er så vondt. Selv om jeg ikke har lyst å feks. dra på byen hver helg, så spør hun meg aldri - fordi hun heler skal være med 2 jenter som hun baksnakker konstant når hun er med meg..  Vi brukte alltid å finne på hyggelige ting sammen før, og hun vil heler finne på ting med de enn meg. Når vi møtes så prøver jeg å ta opp dette ved å si litt innledende; Det er vondt for meg å sitte alene i helgene... og før jeg får sagt mer (ønsker å fortelle at jeg føler meg helt tilsidesatt av henne, og at hun bare bruker meg for å snakke stygt om andre til) så skal hun avbryte meg med å si; Ja, nei det er ikke så mye å finne på i denne byen her osv...

Bør jeg droppe denne venninnen min? Ta det opp? hva tenker dere, har noen her på KG vært i lignende situasjon?

Jeg har en slik venninne... 

Hun påstår at vi er så gode venner og bla bla...

men hun tar sjelden kontakt, de gangene hun gjør det, er for å baksnakke noen andre venninner og familie som hun er sur på, hvor bitchy de er osv...

og at vi har så mye felles pga da vi gikk på skolen hadde vi en felles "fiende", og da elsker hun å mimre over hvor bitchy hun var...

Jeg lurer på om hun egentlig bryr seg om meg... 

Når jeg snakker, blir hun ofte fjern og kopler ut... 
men straks jeg snakker om hun fienden vår, ja da våkner hun, og vi er så gode venner og bla bla...

Merkelig hehehe :D

Anonymkode: d92e8...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...