Summers Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 (endret) Inspirert av en annen tråd. Om du som jente dater en fyr minst to ganger, hva skal da til for at du dropper han senere pga utseende? Kan det skje fordi han ikke har drømmekroppen? eller hva med andre enden av skalaen at han er veldig tykk/tynn. Kan du da droppe han etter noen dater? Kunne du tenkt "hadde fortsatt å date han om han kom tilbake etter ett år med tung styrketrening"? Endret 13. mai 2016 av Summers
Polly Ester Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Jeg har aldri sluttet å date noen pga utseendet. Hvis jeg først har kommet dithen at jeg går på date nummer to så har han et utseende som jeg liker. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Aldri droppa noen pga utseende. Men dropper om han blir for veik eller vi ikke matcher i personlighet. Jeg liker å være helt sikker før jeg eventuelt avskriver noen, da jeg synes alle har mye bra å by på. Men jeg må føle en tiltrekning der også. Tiltrekning går på sjarm og hvor godt han ser meg. Anonymkode: da575...e82
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Har jeg først begynt å date han, så liker jeg jo utseende hans. Dropper jeg han da er det mest på grunn av andre ting, f.eks. at han har utgitt seg for å være noe han ikke er (singel, seriøst eller noe annet). Når jeg avviser menn er det fordi jeg ikke er tiltrukket av de, men da treffer jeg de heller ikke i datingsammenheng (avviser maaange på nett, feks. ). Anonymkode: a1e76...21b 5
Silfen Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Går ikke på date med noen jeg ikke finner tiltrekkende, så spørsmålet er irrelevant. 8
KaDust Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 (endret) Jeg er demiseksuell, så nei. Utseende har for meg veldig lite å si. Dog, jeg faller lettere for personer som tar vare på seg selv. Like verdier er tiltrekkende. Endret 13. mai 2016 av KaDust 1
urenluren Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Går i utgangspunktet ikke på date med noen jeg ikke finner tiltrekkende, men enkelte ser annerledes ut i virkeligheten enn på bilder. Har likevel aldri droppet noen utelukkende på grunn av det. Da er det heller personligheten som avgjør.
Smugleseren Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Nei, men dumpet en en gang som jeg ikke klarte lukten av. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Har valgt å ikke fortsette å date noen fordi jeg ikke har følt noen tiltrekning, til tross for at det har vært hyggelig og vi har hatt mye til felles. Utseende og væremåte spiller jo inn på tiltrekningen men det er jo ikke sånn at jeg dumper pga spesifikke utseende-faktorer som hårfarge størrelse nese eller whatever. Det er helheten og dette "noe". Anonymkode: 7457d...390
Rammfrø Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 Har ikke gjort det. Kunne ikke sett for meg det heller. Hvis han var en type fyr som hadde usunn kropp (overvektig/undervektig), var fornøyd med det selv om det var på et nivå som gikk utover helsen hans så hadde jeg droppet han for jeg orker ikke å være med noen som ikke vil ta vare på seg selv. Det blir slitsomt i lengden. Mener ikke han bør ha drømmekroppen, en som trener sykelig mye er turn-off for meg igjen. 1
Atrix Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 For meg er det alltid en totalpakke av hvem personen er og hvordan personen ser ut. Egentlig så lurer jeg på om dette bare er en klisje jeg svarer, når det kommer spørsmål om hvor mye utseende teller. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg alltid har hatt kjærester som har hatt visse felles ytre karakteristika. Men ideelt sett er det totalpakken som teller
HomelessIcecream Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 hver gang. Hva vil du jeg skal si til mannen min? "Oh, det tok meg år og måneder til jeg klarte å se bort i fra at du er stygg som dagen er lang, men du er grei og vi liker samme serier" Sier selvfølgelig til typen min at jeg syns han er flott, og det mener jeg. Enig med de som snakker om totalpakken 1
Summers Skrevet 13. mai 2016 Forfatter #13 Skrevet 13. mai 2016 3 minutter siden, Atrix skrev: For meg er det alltid en totalpakke av hvem personen er og hvordan personen ser ut. Egentlig så lurer jeg på om dette bare er en klisje jeg svarer, når det kommer spørsmål om hvor mye utseende teller. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg alltid har hatt kjærester som har hatt visse felles ytre karakteristika. Men ideelt sett er det totalpakken som teller Så om fyren er kjekk så slipper han unna med å være dårligere personlighetsmessig?
Atrix Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 6 minutter siden, Summers skrev: Så om fyren er kjekk så slipper han unna med å være dårligere personlighetsmessig? Nei, det er totalpakka som teller. Hvis jeg syntes han for eksempel er kjedelig, så hjelper det ikke om han er kjekk og kjedelig :). 2
Summers Skrevet 13. mai 2016 Forfatter #15 Skrevet 13. mai 2016 Et øyeblikk siden, Atrix skrev: Nei, det er totalpakka som teller. Hvis jeg syntes han for eksempel er kjedelig, så hjelper det ikke om han er kjekk og kjedelig :). Så utseende er ikke med i totalpakken om han er kjekk nok til at du vil date han? Spør ikke for å være vanskelig. Jeg blir bare litt usikker når du sier at det er "totalpakka som teller".
Atrix Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 (endret) Hvis jeg syntes noen virker interessant, så vil jeg date han. Om jeg syntes noen er interessant er en totalvurdering av hvordan personen virker. Er han grei, hva har han gjort i livet så langt, er han intelligent, sosialt oppegående, tar hensyn til andre/greier bare å se seg selv etc etc , fysisk karakteristika. Det ytre er jo det man legger merke til først, så hvis du allerede har kommet til date nr 2, er det merkelig hvis noen plutselig skulle slutte å ville treffes basert på utseendemessige ting. Endret 13. mai 2016 av Atrix 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 Har aldri droppet noen pga. utseende. Dropper raskt hvis jeg ikke liker personligheten eller oppførselen til vedkommende. Hvis jeg merker vi er for ulike på ulike områder, er det også bare å takke for seg. Anonymkode: 8345c...92d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 3 timer siden, Summers skrev: Inspirert av en annen tråd. Om du som jente dater en fyr minst to ganger, hva skal da til for at du dropper han senere pga utseende? Kan det skje fordi han ikke har drømmekroppen? eller hva med andre enden av skalaen at han er veldig tykk/tynn. Kan du da droppe han etter noen dater? Kunne du tenkt "hadde fortsatt å date han om han kom tilbake etter ett år med tung styrketrening"? Det første du må lære deg er nok det at hjernen til kvinnfolk er ikke lik en manns. Vi tenner på et kvinnfolk med engang vi finner henne tiltrekkende av utseende. Vi er visuelle og det er først og fremst det som gjør at vi går bort til dem og er interesserte. Det er ikke som om vi tenker "åhh hun var fin - hun vil jeg gjerne bli venner med (bare venner)" Slik fungerer det ikke for jenter ..de føler nok ikke stort før du viser deg som en med stor selvtillit, har humor og kan trykke på de rette knappene hos dem sånn ellers. Først da føler de det for deg ..ikke bare av å se på deg. Du skriver litt denne tråden som du tror tiltrekning fungerer på samme måte for kvinner som det gjør for menn. Så nei altså ikke, det finnes det nå etterhvert så ufattelig mange ressurser på nettet som tar for seg av både gode kvinnelig og mannlige veiledere innenfor emnet at det burde snart være common knowledge. Utseendet spiller noen rolle for dem ? tjaa ....se normal ut så er du stort sett i mål. Hvis tilfellet er at du 20kg+ overvektig og ikke ser ut at bryr deg noe særlig om å ta vare på deg selv ? vel det er fortsatt ikke umulig MEN du må nok ha desto bedre forførelsesteknikk enn du ellers hadde trengt. Du må ihvertfall ikke vise at de 20kiloene er noe du er særlig bekymret over Anonymkode: 86c27...b29
Snufkin Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 Har aldri droppet noen pga utseendet, alle fortjener en sjanse. Men jeg syns stort sett de aller fleste er ganske pen da
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #20 Skrevet 14. mai 2016 Ville ikke droppet noen utelukkende på grunn av utseende. Det er mange flotte mennesker der ute, uavhengig av hvordan de ser ut rent fysisk. Personligheten, kjemi og sjarm er faktorer som virkelig er avgjørende. Hvis vedkommende ser ut som et regelrett takras, da er det jo klart at det kan ha en viss betydning. Men de aller fleste gjør jo ikke det, og er pene på hver sin måte når det kommer til utseende. Anonymkode: 93ab0...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå