Gå til innhold

Er det for tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heihei! 

Jeg har blitt kjent med en fantastisk flott mann. Jeg vet at dette er mannen jeg skal gifte meg med, stifte familie og leve lykkelig sammen med. Problemet er at vi bor ganske langt unna hverandre. Det er ca 2,5 - 3 timer mellom oss. Vi har ikke vært sammen spesielt lenge, men vi har allerede snakket om at jeg skal flytte til hjembygda hans. Vi har vært sammen siden januar 2016. Om vi flytter er det i slutten på september starten på oktober.

Hvor jeg bor er jeg helt alene med guttungen min på 2,5 år. Ingen familie og få venner. alt jeg har er jobben som kun er et vikariat som jeg går i til ubestemt tid. 

Er det for tidlig å flytte til bygda hans i tidlig oktober? Guttungen min og dette fantastiske vesenet går veldig godt over ens. 

Takker og bukker for alle svar jeg får.

Mvh ubesluttsom mor og kjæreste :) 

Endret av Ingridelisabeth
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hjembygda hans er et sted du kunne tenke deg å bo selv om forholdet deres skulle gå i vasken, og du får deg jobb der, så hvorfor ikke? :) 

• Liker 4
Skrevet

Hvor er faren til sønnen din? Jeg synes ikke man kan flytte 3 timer unna den andre forelderen når man har barn. Når man har barn synes jeg uansett det er ekstremt tidlig å flytte sammen, da synes jeg man bør ha tid til å vente i noen år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet før! :)

Anonymkode: f2d43...33d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet senere... Kanskje jeg er litt skeptisk av natur, men du kjenner jo ikke denne mannen? Selv har jeg to ganger oppdaget først ett år inn i forhold at vi absolutt ikke passer sammen likevel. Jeg hadde aldri i livet flyttet til en annen by for en mann bare 8 måneder etter at jeg hadde møtt ham, og jeg har ikke barn. Du gjør deg kanskje økonomisk og sosialt avhengig av han, og det blir desto vanskeligere å avbryte dersom du oppdager at han ikke er den du trodde han var. 

I tillegg kommer hverdagen rett i fleisen på dere dersom dere flytter sammen, og forelskelsen kan dabbe av. Hvis du ikke kjenner noen i den bygda, og ikke får deg jobb med en gang, kan du ende opp med å føle at du og sønnen din er en byrde.

Dette er ditt valg alene, bare tenk deg godt om før du endrer på hele livet til sønnen din.

Anonymkode: b6a1e...425

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du ikke hatt barn, go for it. Men du er mor og da er det hensynet til barnet ditt som kommer først. Du bør ikke flytte sammen med noen du har vært sammen med så kort tid. Barnet ditt fortjener stabilitet og et forhold som ikke kommer til å ta slutt igjen. Ja, du tror du skal være med ham resten av livet, men det trodde du nok med barnefaren også. Ting kan skje og barnet ditt fortjener at du skaper et trygt og stabilt forhold FØR han flytter inn. Egentlig burde ikke du introdusert sønnen din for denne mannen engang, men det har du altså gjort. Vi snakker et 4 måneder langt forhold, det er virkelig ingenting. Jeg synes du framstår som en smule egoistisk her.

Det andre er at du ikke bør flytte så langt unna faren til sønnen din. Han trenger både moren og faren sin. Om noen skal flytte bør det være den nye kjæresten din. Igjen, du er mor og det innebærer at du noen ganger må ta valg som ikke er slik akkurat DU ønsker, men som er det beste for BARNET ditt.

Anonymkode: 57f75...28f

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde flyttet nærmere der han bor, men ikke sammen med en mann jeg kun har kjent i 5 mnd.  Det er for kort tid under alle omstendigheter.   

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig burde ikke du introdusert sønnen din for denne mannen engang, men det har du altså gjort. Vi snakker et 4 måneder langt forhold, det er virkelig ingenting. 

Jeg er helt enig. Jeg er i et forhold som har vært en måneder lenger og for meg er det helt selvfølgelig at han ikke har møtt barnet mitt. Og han skal ikke gjøre det på en god stund ennå. Selvfølgelig føler man at dette er mannen med stor M når man har vært sammen i 4 måneder. Sånn er det jo å være forelska.

Anonymkode: 23e8d...ad5

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du ikke hatt barn, go for it. Men du er mor og da er det hensynet til barnet ditt som kommer først. Du bør ikke flytte sammen med noen du har vært sammen med så kort tid. Barnet ditt fortjener stabilitet og et forhold som ikke kommer til å ta slutt igjen. Ja, du tror du skal være med ham resten av livet, men det trodde du nok med barnefaren også. Ting kan skje og barnet ditt fortjener at du skaper et trygt og stabilt forhold FØR han flytter inn. Egentlig burde ikke du introdusert sønnen din for denne mannen engang, men det har du altså gjort. Vi snakker et 4 måneder langt forhold, det er virkelig ingenting. Jeg synes du framstår som en smule egoistisk her.

Det andre er at du ikke bør flytte så langt unna faren til sønnen din. Han trenger både moren og faren sin. Om noen skal flytte bør det være den nye kjæresten din. Igjen, du er mor og det innebærer at du noen ganger må ta valg som ikke er slik akkurat DU ønsker, men som er det beste for BARNET ditt.

Det kommer ikke fram i innlegget, men det skal sies at far ikke ønsker kontakt med barnet....:) 

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg hadde flyttet nærmere der han bor, men ikke sammen med en mann jeg kun har kjent i 5 mnd.  Det er for kort tid under alle omstendigheter.   

Vi skal ikke bo sammen enda nei:) det er jeg enig i at det er for kort tid! 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Ingridelisabeth skrev:

Vi skal ikke bo sammen enda nei:) det er jeg enig i at det er for kort tid! 

Bra.  Da hadde jeg tatt sjansen :)

• Liker 1
Skrevet

Er det et sted du kunne tenke deg å bo hvis det skjærer seg med denne mannen? Er det muligheter for deg der? Du er mor, du kan ikke bare drive å flytte rundt hele tiden, så hvis dette er et sted du ser for deg å bli, selv uten denne mannen så sier jeg gå for det :-) 

Synes dog det er rart at du har vært i et avstandsforhold i 4 måneder og har involvert barnet ditt allerede, men det er din sak :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...