AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 I perioder føler jeg at livet er uvirkelig, når jeg tenker på hvor stort universet er og at vi bare "svever ute i intet" blir alt så meningsløst.. Jeg greier ikke å være til stede i øyeblikket, alt vi vet og ikke vet skremmer meg. Jeg tror på " et liv etter døden" men tenk hvis det ikke er noe. Du bare blir borte for altid. for en eller annen merkelig grunn så irriterer jeg meg grønn øver at vi ikke har svaret på de store sp. Jeg blir svimmel når jeg tenker på solsystem og galakser og hvor fantastisk kroppen og livet er på cellenivå. Hvordan alt henger sammen i harmoni. Det fasinerer meg og gjør meg redd. Vi bare er her i det enorme verdensrommet, føler jo mer jeg undrer jo mer blir livet tåkete .. Vet ikke hvor jeg vil med dette, for ikke til å formulere meg flere som tenker/har det slik? Anonymkode: 5d976...7c4
stan Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Alt er kun en illusjon. Eller rettere sagt enn simulering. Trodde du Matrix var en fiksjon?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, stan skrev: Alt er kun en illusjon. Eller rettere sagt enn simulering. Trodde du Matrix var en fiksjon? Ja, jeg tror ikke livet vårt er matrix .. ts Anonymkode: 5d976...7c4
stan Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Neida, jeg tror vel heller ikke helt på Matrix ideen. Problemet med mennesker er at vi er så opptatt av fortiden og fremtiden at vi ikke har ressurser igjen til nåtiden. Er det ikke fantastisk å tenke på at alle cellene i kroppen har vært inne i en stjerne?
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Det finnes de som mener at livet bare er et teater og at vi alle bare er skuespiller som er til for å underholde Gud.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 10 minutter siden, stan skrev: Neida, jeg tror vel heller ikke helt på Matrix ideen. Problemet med mennesker er at vi er så opptatt av fortiden og fremtiden at vi ikke har ressurser igjen til nåtiden. Er det ikke fantastisk å tenke på at alle cellene i kroppen har vært inne i en stjerne? Det er vakkert å tenke på alt henger sammen, slik som øynene våre ser ut nebula tror jeg ikke er en tilfedighet.. Skulle ønske vi viste mer. Eller jeg skulle ønske jeg var en sau som ikke undret så mye ts Anonymkode: 5d976...7c4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 8 minutter siden, The Architect skrev: Det finnes de som mener at livet bare er et teater og at vi alle bare er skuespiller som er til for å underholde Gud. Hvis vi virkelig har en skjebne / en mening i livet så er jo livet vårt på en måte teater for slutten er allerede skrevet? Så kommer fri vilje inn da, og hvorfor dør noen i krig / av sult osv? (Sett på fra et religjøst perspektiv) Hvis Gud finnes så har den en morbid humor.. Men jeg tror apsolutt på positive og negative energier ts Anonymkode: 5d976...7c4
ajarRun Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, stan skrev: Alt er kun en illusjon. Eller rettere sagt enn simulering. Trodde du Matrix var en fiksjon? Du bruker ikke en foran adjektiv. "Trodde du huset var en blått?"
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Velkommen i klubben - slike eksistensielle spørsmål har nok menneskeheten grublet på så lenge vi har vært bevisste på vår egen eksistens Både filosofer, og vitenskapsmenn. Jeg har slått meg til ro med at, vel.. Noe må jo være ekte om så vår virkelighet bare er en illusjon, så må det jo ligge - et eller annet - mer fast/konkret bak det. Som skaper denne illusjonen. Du kan jo søke opp begrepet "solipsism" dersom du er interessert i slike temaer. Anonymkode: 3f75a...df1
stan Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 4 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Du bruker ikke en foran adjektiv. "Trodde du huset var en blått?" en illusjon - illusjonen - flere illusjoner - alle illusjonene Merkelig hvordan dette adjektivet kan bøyes? Men kanskje jeg gjør en feil, eller gjør jeg feil? 1
ajarRun Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Et øyeblikk siden, stan skrev: en illusjon - illusjonen - flere illusjoner - alle illusjonene Merkelig hvordan dette adjektivet kan bøyes? Men kanskje jeg gjør en feil, eller gjør jeg feil? Det er et substantiv.
stan Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 15 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er et substantiv. Nå må du bestemme deg. Illusjon?
ajarRun Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, stan skrev: Nå må du bestemme deg. Illusjon? SUBSTANTIV.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Velkommen i klubben - slike eksistensielle spørsmål har nok menneskeheten grublet på så lenge vi har vært bevisste på vår egen eksistens Både filosofer, og vitenskapsmenn. Jeg har slått meg til ro med at, vel.. Noe må jo være ekte om så vår virkelighet bare er en illusjon, så må det jo ligge - et eller annet - mer fast/konkret bak det. Som skaper denne illusjonen. Du kan jo søke opp begrepet "solipsism" dersom du er interessert i slike temaer. Anonymkode: 3f75a...df1 Takk det skal jeg har vel vært slik så lenge jeg kan huske Er veldig glad i livet, men på en måte gleder jeg meg til å dø (når jeg er gammel og grå) for da for vi svarert på alt (håper jeg haha) samtidig går årene forbi så fort for oss, men det tilsvarer et sekund i universet.. Merkverdige greier ts Anonymkode: 5d976...7c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå