AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 En kollega lar datteren på 11 år se på Skam... Jeg synes hun er sånn 5 år for ung til å følge med på denne serien... Hva mener dere? Jeg er sjokkert... Anonymkode: 7fff8...c77 1
Gjest hockeyfrue Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Jeg mener at du ikke skal henge deg så opp i hva andre lar ungene sine se på. Skam er da ganske uskyldig, dessuten synes jeg det er en ganske realistisk serie om norsk ungdom (jeg kjenner meg veldig igjen hvertfall), og en perfekt mulighet til å snakke om diverse ting 11-åringer kanskje lurer på.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Er det ok at en 11-åring dras inn i videregående elevers univers av fyll, sex, klining, stygg språkbruk, etc? Jeg synes ikke det... Synes man bør være minimum 16 år for å se på noe sånt... Da jeg var 11 så jeg fortsatt på barne-TV.. Anonymkode: 7fff8...c77 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ok at en 11-åring dras inn i videregående elevers univers av fyll, sex, klining, stygg språkbruk, etc? Jeg synes ikke det... Synes man bør være minimum 16 år for å se på noe sånt... Da jeg var 11 så jeg fortsatt på barne-TV.. Anonymkode: 7fff8...c77 Tidene forandrer seg Anonymkode: 6894e...85a 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Sønnen min på 12 ville syntes Skam hadde vært veldig pinlig hvis han hadde sett det. Han ser fortsatt på Harry Potter. Men, vet at jentene på hans alder synes svært lite er pinlig og lett kunne funnet på å se på Skam. Hadde jeg hatt en datter hadde hun definitivt ikke fått sett på Skam når hun var såpass ung. Anonymkode: c8a43...7ea 1
Gjest Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ok at en 11-åring dras inn i videregående elevers univers av fyll, sex, klining, stygg språkbruk, etc? Jeg synes ikke det... Synes man bør være minimum 16 år for å se på noe sånt... Da jeg var 11 så jeg fortsatt på barne-TV.. Anonymkode: 7fff8...c77 11-åringer ser lite på barnetv gitt! Her går det i diverse ungdomsprogram fra disneychannel som er beregnet på såkalte pre-teens. Barnetv er ikke et valg.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Dagens Barne-TV er vel ikke akkurat beregnet på 11-åringer. Så lenge jeg var sikker på at min datter ville tatt opp ting hun lurte på med meg, ville jeg latt henne se skam. Når jeg var rundt 11 leste vi bladet "Vi og gutta", jeg kan love deg at det inneholdt verre ting enn det Skam gjør. Anonymkode: 1aaab...d09 8
GammelKaktus Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 En 13 åring kunne jeg ha forstått, kanskje ikke en 11 åring men de er jo forskjellige de og.. Jeg kunne fint ha sett det som 11 åring, uten å ta skade. Men, jeg har bare småbarn så jeg vet egentlig ikke hva som er normen blant tenåringer nå til dags.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Var diskusjon på et annet forum. Der var det flere som lot sine jenter, ned i 9 års alder, se på paradise hotell. Skam er jo uskyldig, i forhold til paradise. Anonymkode: bd528...b6b 3
Gjest Klopp Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 28 minutter siden, hockeyfrue skrev: Jeg mener at du ikke skal henge deg så opp i hva andre lar ungene sine se på. Skam er da ganske uskyldig, dessuten synes jeg det er en ganske realistisk serie om norsk ungdom (jeg kjenner meg veldig igjen hvertfall), og en perfekt mulighet til å snakke om diverse ting 11-åringer kanskje lurer på. En 11 åring er barn og skal se på barneprogrammer. 11 åring er ikke ungdom selv om de føler seg sånn.
Gjest hockeyfrue Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, Klopp skrev: En 11 åring er barn og skal se på barneprogrammer. 11 åring er ikke ungdom selv om de føler seg sånn. Jeg ser ikke problemet med at en 11-åring ser på en ungdomsserie. Jeg husker at jeg så på Fucking Åmål på den alderen, og barneprogrammer var jeg blitt for stor til. Jeg har en kusine på 12 som også ser på Skam, og moren hennes ser hver episode med henne og svarer på diverse spørsmål som eventuelt måtte dukke opp. Synes det er helt innafor!
Gjest Klopp Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, hockeyfrue skrev: Jeg ser ikke problemet med at en 11-åring ser på en ungdomsserie. Jeg husker at jeg så på Fucking Åmål på den alderen, og barneprogrammer var jeg blitt for stor til. Jeg har en kusine på 12 som også ser på Skam, og moren hennes ser hver episode med henne og svarer på diverse spørsmål som eventuelt måtte dukke opp. Synes det er helt innafor! Ja i den alderen tror de at de er så voksne xD Ikke rart mange blir unge mødre.
Whoops Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Det kommer helt an på 11-åringen og bør være opp til foreldrene. Jeg så på omtrent hva jeg ville av filmer i den alderen. Favoritten var grøssere, men jeg var vel innom de fleste typer filmer. Nå er det så lenge siden at det ikke var spesielt mange serier på TV. Jeg fikk ikke lov til å se slike filmer når jeg hadde venner på besøk og tror ikke at jeg snakket om det med vennene mine en gang. Jeg forstår hvorfor jeg fikk lov og jeg forstår også hvorfor mange av vennene mine ikke fikk lov. Best å ikke legge seg borti slike ting når man ikke kjenner barnet eller familien fra innsiden. 5
Gjest Netttroll Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 (endret) Synes det burde ha vært en aldersgrense på 16 år. Når man er 11 år kan man fint se på andre ting, for eksempel Jenter, som går på NRK super, dette programmet er ment for 11 åringer, ikke Skam! Endret 13. mai 2016 av Netttroll
Gjest hockeyfrue Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 13 minutter siden, Klopp skrev: Ja i den alderen tror de at de er så voksne xD Ikke rart mange blir unge mødre. Litt voldsomt å trekke paralleller mellom å se på Skam og lignende programmer og tidlig graviditet synes jeg. Jeg ble ikke ung mor av å se på Fucking Åmål hvertfall, ingen av venninnene mine heller...
Vera Vinge Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Det er mao helt feil at jeg har latt 4-åringen min få se litt..? Neida, han fikk bare se noen uskyldige snakkescener en dag (men han lurte på hva William hadde gjort, siden Noora ikke ville være kjæreste med ham). Jeg vet ikke, det kommer an på barnet, og så ville jeg sett det sammen med dem dersom de var litt små. Noe er jo litt drøyt. Andre ting er helt ok og fint. Husker jeg fikk se på Borgen skole og Pelle og Proffen selv, da jeg var litt liten, og det var jo så spennende å se noe for større barn. I tillegg gikk mye over hodet på meg, og sånn er det jo gjerne for de yngre barna. Sånn at de alvorligste problemstillingene ikke blir noe de forholder seg til på samme måte som de eldre. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 29 minutter siden, Klopp skrev: Ja i den alderen tror de at de er så voksne xD Ikke rart mange blir unge mødre. Eller unge fedre... Anonymkode: b236d...e36 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 Da jeg var på den alderen, så jeg Borgen skole. Og selv hat jeg en 12 åring som ser div filmer med 15 års aldersgrenser. Fantasy. Sex og slikt bryr barnet seg ikke se om og holder gjerne for øynene. De filmene han ser er blant annet Star Wars og aliens. Han synes de er kjempespennende. Synes ikke barn skal se ting de ikke forstår, og en normal 11 åring skal egentlig ikke vite så mye om sex og fyll slik det er i Skam. Anonymkode: 22034...c69 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 11-åringene i klassen til datteren min ser på det, men bare guttene. De lærer mange kule ord og lærer om sex - tror de. Datteren min ser ikke på tv, hun spiller minecraft. Anonymkode: 73afa...675
Avalon Skrevet 13. mai 2016 #20 Skrevet 13. mai 2016 Ryddet for personangrep og avsporinger, samt svar til dette. - Avalon, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå