AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Jeg jobber i en privat bedrift og har 14 dagers lønn, å skulle hatt lønn nå på mandag, men det blir utsatt til onsdag, normalt sett hadde det gått greit til mandag med det lille jeg har igjen på konto, men mye mathandel før pinsehelg, 17 mai osv gjør jo at pengene forsvinner litt fortere, hvordan er regelverket for dette Blir en stusslig 17 mai på ungene vet jeg... Anonymkode: bc944...9fd
Leo Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Uten at jeg husker det ordrett i hodet så sier vel regelverket at pengene skal være tilgjengelige på fastsatt dag for utbetaling. Dette tilsier at vanlig praksis er at arbeidsgivere utbetaler lønn slik at de er på konto siste hverdag før utbetalingsdato hvis denne faller på lørdag, søndag eller helligdag. 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Jeg også lønningsdag på mandag spurte ang dette, fikk beskjed jeg kunne få et forskudd på 1500 kr, men lønn nei, den måtte jeg vente med til onsdag Nå skal det sies at min sjef lager sine egne regler, hadde et helvete for å få gjennom pappa perm Anonymkode: bc944...9fd 1
fruBeist Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Lønna skal være inne siste hverdag før lønningsdag hvis denne faller på lørdag eller røddag. 3
Torelli Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Du skal ha lønnen tilgjengelig lønnsdagen som de over sier, ville bedt sjefen lage et system slik at dette ikke skjer igjen og så ville jeg brukt kredittkort over prinsen nå og betalt inn på dette allerede onsdag når penga er på konto. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå