Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fikk for leeenge siden utskrevet en pergotime kur av min lege Dr. Vik, og jeg fikk instruksjoner. Men pga celleforandringer og at jeg måtte operere måtte jeg brått vente med kuren.. frem til i dag! 

Jeg fikk brev i dag om at jeg er frisk, og i dag er og tilfeldigvis første menstruasjonsdag. 

Eneste jeg husker han sa var noe om den første blødningsdag og at jeg måtte ringe å bestille ul den 12-13 dagen i syklusen. 

hjeeelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den 13. mai 2016 at 18.28, Evalinn skrev:

Hei!

Jeg fikk for leeenge siden utskrevet en pergotime kur av min lege Dr. Vik, og jeg fikk instruksjoner. Men pga celleforandringer og at jeg måtte operere måtte jeg brått vente med kuren.. frem til i dag! 

Jeg fikk brev i dag om at jeg er frisk, og i dag er og tilfeldigvis første menstruasjonsdag. 

Eneste jeg husker han sa var noe om den første blødningsdag og at jeg måtte ringe å bestille ul den 12-13 dagen i syklusen. 

hjeeelp?

Jeg går også på Pergotime, utskrevet av privat gynekolog. Jeg skal ta en tablett daglig fra 5. dagen i menstruasjonen. Etter endt kur skal man normalt sett ha EL mellom 5.-10. dagen etter. Dette er min 4. kur og jeg har hver gang fått positive EL-tester den 8.-9. dagen etter kuren:-) Jeg har ikke fått beskjed om å bestille gyntime underveis, men vil tro du bare kan ringe legen din og spørre hva de anbefaler til onsdag:-) Masse lykke til! Jeg har blitt gravid på 2 av kurene og håper denne også sitter👍

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar! 😊😊😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må man ha fått mensen før man kan begynne på pergokur? eller kan man fint begynne uten å fått mensen?

Anonymkode: 052aa...3b4

Skrevet

Hei, jeg begynte på 5. Mensendag pga det var det som stod i anvisningen. Men fant ut nå etter langhelgen at min gyn ville helst at jeg begynte dag 3 i syklusen. 

Så det er hvertfall regelen. Unntaket er hvis man ikke får menstruasjon, da kan du visst bare begynne. 

Det er slik jeg har forstått det. :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Evalinn skrev:

Hei, jeg begynte på 5. Mensendag pga det var det som stod i anvisningen. Men fant ut nå etter langhelgen at min gyn ville helst at jeg begynte dag 3 i syklusen. 

Så det er hvertfall regelen. Unntaket er hvis man ikke får menstruasjon, da kan du visst bare begynne. 

Det er slik jeg har forstått det. :) 

Tusen takk for svar :) Har ikke mensen, sluttet på pilla i Oktober og fikk en liten blødning i Mars, siden det hr jeg ikke sett noe til den. Så skal til legen å høre om pergo neste uke, er det noen grunn til at man ikke kan få det tro?

Anonymkode: 052aa...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...