Gå til innhold

for skeptisk til mennesker og menneskeheten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

etter jeg passerte 20 årene, så har blitt mer og mer skeptisk til mennesker, ser bare det negative. Har på en måte gitt opp menneskeheten pgr av all dritten, dobbeltmoralen og urettferdighetene som skjer her i samfunnet.Også pgr av tidligere erfaringer via jobb og gamle venner.

Sliter derfor litt med å knytte meg og bli glad i andre mennesker. Også motsatt kjønn. Føler alle er "dummere" en meg selv eller har feil syn på ting. Ja, vet det er feil å tenke slik, men er nå slik jeg ofte føler.

Noen tips for å komme ut av denne destruktive tankegangen? Vill se det positive folk og denne verden kan by på, ikke bare det negative. Eneste som jeg fortsatt ser som "positivt" er naturen og friluftsliv, men er ikke  noe jeg kan holde på med dag inn og dag ut, må fungere ellers i samfunnet også.

Lyst å få tilbake de gode gamle følelsene jeg hadde i  20 årene, hvor alt var spennende og interessant og jeg fortsatt hadde lyst til å bli kjent med nye mennesker. 

Eller er det bare vanlig at man blir mer skeptisk og mindre "naiv" hvor eldre man blir?

Anonymkode: b3114...039

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menneskene som er verdt å bli kjent med kan være vanskelige å gjenkjenne/ finen iblant. For min del er det sjeldent jeg møter personer jeg kunne tenkt meg bli bedre kjent med. Har mer internasjonale nettvenner jeg spiller med som er morsomme/ interessante, enn venner i virkeligheten. Samtidig kan man ikke forvente perfeksjon på alle områder, ulike mennesker har ulike særegenheter. Noen er morsomme på en positiv måte, andre er smarte osv. Mens de kjedelige massene er ingen av delene

Anonymkode: d0ce9...a76

AnonymBruker
Skrevet

Vi mennesker er ganske like når alt kommer til alt. De du møter der ute er deg. De speiler deg. Tror din misnøye mot folk du møter er en slags refleksjon av hvordan du ser på deg selv. Og du er den som må snu denne trenden. Hva har du av gode sider? Hva har Gunda i nabobygget for gode sider? 

Det er greit å ha en sunn skepsis men ikke en så overdreven skepsis. I bunn og grunn ønsker alle aksept og varme. Og ikke minst trygghet/forutsigbarhet. 

Anonymkode: 71ca5...02e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...