Gå til innhold

Jeg har kun vannkoker, forslag til mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I pinsen er jeg uten kjøleskap, fryser og komfyr, hva kan jeg lage meg til middag med kun vannkoker?

hva kan jeg kjøpe inn?

har tenkt på couscous, så kjøper hvertfall det.

(og da tenker jeg ikke på rett-i-koppen:fnise:)

Anonymkode: 0f925...5a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nudler og supper og spise ute.

Anonymkode: 4a7ea...36b

Skrevet

Suppe? Lapskaus? Lasagne? Kokt fisk? Kjøttboller? Kokte pølser?

Jeg tror jeg personlig bare ville laget meg et bål eller kjøpt meg en kulegrill og grillet mat hele uken.

• Liker 4
Skrevet

Havregryn, potetmos, rett i koppen

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Suppe? Lapskaus? Lasagne? Kokt fisk? Kjøttboller? Kokte pølser?

Jeg tror jeg personlig bare ville laget meg et bål eller kjøpt meg en kulegrill og grillet mat hele uken.

Lapskaus og lasagne i vannkoker? :laugh:

Anonymkode: f9aae...210

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lapskaus og lasagne i vannkoker? :laugh:

Anonymkode: f9aae...210

Ja, hvorfor ikke? Blir sikkert et helvette å vaske opp etterpå da. Ville anbefalt å bruke en ostebasert sause (må være ganske flytende), og osten på toppen blir nok litt vanskelig å smelte.

Skrevet

Fjordland posene kan du ha i vannkoker, men etter at vannet er kokt opp ;) Men best er det om du har en kjele du heller det kokende vannet i, og husk lokk. Ellers kan du bruke kokt vann til å varme opp pølser, hurtigris,

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ja, hvorfor ikke? Blir sikkert et helvette å vaske opp etterpå da. Ville anbefalt å bruke en ostebasert sause (må være ganske flytende), og osten på toppen blir nok litt vanskelig å smelte.

Jeg tror ikke du vet hva en vannkoker er. 

Anonymkode: ac969...98b

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du vet hva en vannkoker er. 

Anonymkode: ac969...98b

Ok da, på søndag kan jeg lage lasgne og lapskaus i vannkoker. Legger ut bilder og review av smak og fremgangsmåte. Med forbehold om at lapskausen ikke tar livet av vannkokeren min.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kun vannkoker i fem måneder for en tid tilbake. Ble mye brødmat med salt pølse, suppe og nudler.

AnonymBruker
Skrevet

Hurtigris, potetmos, 3 minutters hurtigmakaroni, all ferdig hermetikk, frosne erter, pølser...

I tillegg har du jo ting som spekemat med potetsalat, salater, ferdiggrillet kylling etc som ikke trenger oppvarming. 

Har du for eksempel et toastjern i tillegg kan du lage mye spennende med det også :) 

Anonymkode: d5a78...ab1

AnonymBruker
Skrevet

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hurtigris, potetmos, 3 minutters hurtigmakaroni, all ferdig hermetikk, frosne erter, pølser...

I tillegg har du jo ting som spekemat med potetsalat, salater, ferdiggrillet kylling etc som ikke trenger oppvarming. 

Har du for eksempel et toastjern i tillegg kan du lage mye spennende med det også :) 

Anonymkode: d5a78...ab1

Evt vaffeljern :)

Anonymkode: 79e36...e90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...