Gå til innhold

De kjappeste middagene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det kjappeste du pleier å lage? Enten det er fra frysedisken, rett i koppen, eller lignende, men som også er litt godt og man blir mett av?

Anonymkode: 52a99...a5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ratataouille går superraskt. Tar under ti min inkludert oppkutting av grønnsaker.

Omelett og wok går også veldig raskt, spesielt når man får teken på å kutte opp grønnsaker. 

Alt dette går raskere enn frossenmat som skal varmes opp. Av ferdigmat synes jeg grillet kylling er godt, og man kan ha mye forskjellig tilbehør som tar lite tid å lage. 

• Liker 1
Gjest Birti
Skrevet

Sashimi med en mango/avokadosalat vedsiden av (og syke mengder soyasaus og sesamfrø :P )

Skrevet

Stekt torsk, trekt torsk, salat, omelett, pølse i brød, ovnsbakt laks, pasta og ferdige kjøttboller, speilegg, reker m/loff

Skrevet

Laksefilet uten skinn fra Rema 1000 som man bare hiver inn i ovnen med ris, grønnsaker eller salat til :)  Tar 20 min, og man rekker å gjøre mye annet på den tiden laksen er i ovnen. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, sugarcrush skrev:

Laksefilet uten skinn fra Rema 1000 som man bare hiver inn i ovnen med ris, grønnsaker eller salat til :)  Tar 20 min, og man rekker å gjøre mye annet på den tiden laksen er i ovnen. 

Lager du ikke ris, grønnsaker eller salat mens laksen er i ovnen? :)

Min erfaring er at ting aaaalltid tar lenger tid enn planlagt :P

Skrevet

One pot pasta: Ha pasta i gryta sammen med litt olje og akkurat nok vann til at det dekker, ha i hvitløk, chili, løk, tomat, salt, pepper og tørket basilikum, kok opp, rør sammen og la det koke til pastaen er ferdig. Server med revet ost, og sleng gjerne på noe frisk basilikum i tillegg. Hele prosessen tar rundt et kvarter.

• Liker 3
Skrevet

Hva som helst med egg!
Eller grove fiskekaker =)

Ofte lager jeg kylling (sammen med buljong, løk, sopp, søtpotet) i slow-cookeren også, slik at jeg har ferdig til flere dager fremover, og dermed bare kan slenge litt grønnsaker i ovnen eller kutte opp salat ved siden av. 

Har også en steamer til micro-en som lager utrolig god torsk/sei. 3-4 min i mikroen, og så litt potet + grønt i ovnen eller panna. Kjapt og godt.

• Liker 1
Skrevet

Laks stekt i stekepanne er noe av det kjappeste jeg lager. Er innimellom så utålmodig at jeg deler laksen med stekespaden etterhvert som den steker slik at den blir fortere ferdig (liker ikke antydning til rå i midten). Kyrdrer laksen godt og har litt soyasaus over og noen ristede pinjekjerner (som jeg rister kjapt i tørr stekepanne før jeg legger på laksen). Ved siden av har jeg en oppkuttet avokado. 

Man sparer generelt mye tid på å steke kjøtt og fisk i biter i stekepanne og droppe ris/pasta/potet og heller kutte opp friske grønnsaker og ha til og eventuelt noe brød.  

Kan også tipse deg om kutte opp og fryse ned i porsjonspakker med kjøtt. Jeg har blitt mye flinkere til å spise kylling etter jeg begynte å rense kyllingen (har litt noja for den "ekle" delen av kyllingsfileten) og kutte den opp i strimler og fryse ned passe prosjoner til meg. Da er det bare å ta opp av frysen og legge den i kjøleskapet kvelden før og man kan hive tint, ferdigkuttet kylling rett i stekepannen når man skal lage middag. Slipper også problemet med at kyllingen blir dårlig når den blir stående i kjøleskapet over flere dager. 

• Liker 1
Skrevet

En Perfekt og deilig Pasta Carbonara (12-13min)

Mange andre pasta retter, retten blir ofte ferdig når pastaen er ferdig kokt :) 

Omelett med overdrevet ost og skinke <3 (7min)

Yum Yum nudler! Kan varieres uendelig! Kan være veldig luksuriøs men også super billig. Mine 2 favoritter er Scampi+spinat+porsjert egg og Bogskinke i strimler+bop choy+ porsjert egg (8-10min) 

Stekt ris eller stekte nudler eller pytt i panne, kjapp og reste vennlig :) 

Antipasti må nok være det kjappeste for meg, 1 tallerken, slenger huet inn i kjøleskapet og plukker med 2-3 forskjellige skinker,2 forskjellig type ost, oliven,nøtter og litt yoghurt for dipp! (2-3min)

Om jeg skal lage no under 20min og virkelig kose meg da må det bli en Risotto! Deilig kraft+vin+ris+OST+SMØRR! MHMMM! No så deilig og kremerte som man kan ha så mange forskjellige ingredienser til! (18-20min)

Skrevet

Snurring. 😉

Med speilegg, bønner og stekte poteter. 

Skrevet

Pasta, en pakke kjøttdeig og et glass Dolmiosaus :fnise: Mat på 15 min. Ikke av det sunneste da. Alt som innebærer kutting av grønnsaker må jeg ha lenger tid på, selv om jeg er kjapp. I tillegg blir det mer søppel/oppvask som jeg også tar med i beregningen🙈

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, applestories skrev:

Lager du ikke ris, grønnsaker eller salat mens laksen er i ovnen? :)

Min erfaring er at ting aaaalltid tar lenger tid enn planlagt :P

Jo, det var egentlig det jeg mente med at man rekker mye. Koke opp ris, kutte grønnsaker, rydde kjøkkenbenken og dekke bordet :) Jeg bruker ihvertfall ikke mer enn 20 min på det, men det kommer jo an på hvor mange man lager til og sånne ting selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger kyllingfilet, en halv løk, en potet oppkuttet i båter, en tomat delt i to og en spisspaprika i en ildfast form (tar ca 3 minutter) og så setter jeg den i ovnene i 20-30 min.

Da har jeg brukt 3 minutter på å lage middagen, så kan jeg legge meg på sofaen til det lukter mat! 

• Liker 2
Skrevet

Den raskeste middagen jeg lager er fiskeburger. Hiver ferdigkjøpte burgere på pannen for å lunke dem litt, skjærer i mellomtiden opp løk, tomat og agurk, slenger på litt salat på en skive (mannen bruker hamburgerbrød, jeg tar ofte bare et kinakålblad), åpner en maisboks, topper det hele med mais, sylteagurk og ketsjup. Tar veldig kort tid og smaker veldig godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har fått dilla på ost og spinatpaien fra frysedisken. Kjempegod, og tar 4 min i mikroen. Ellers så hender det jeg lager kjøttpølser, potetmos og bønner i tomatsaus, tar ca 10 min.

Salater går stort sett alltid kjapt. Jeg pleier å bruke pasta i, så da tar det så lang tid som pastaen bruker på å koke. Resten gjør jeg i mellomtiden. Eks; spinat, fersk mozarella, cherrytomater, pasta av noe slag og rød løk. Sleng på noen dæsjer med hvitvinseddik og olivenolje. Salt og pepper etter smak. Kjempegodt.

Eller; ruccola, rødløk, avokado, pasta med pesto, paprika og tomat.

Anonymkode: 0a10a...165

Gjest Margit Spat
Skrevet

Min raskeste middag er også fiskeburger. Bruker grove hamburgerbrød og ferdigkuttet posesalat, varmer ferdigkjøpte fiskeburgere i pannen i et par-tre minutter mens jeg skjærer opp et par tomater i skiver, og vips er middagen klar. Her snakker vi under fem minutter fra man kommer inn døren hjemme og til ferdig middag står på bordet. 

Skrevet

Wok. Kjøper ferdig oppkuttede grønnsaker, strimlet kjøtt og woksaus på pose.

Spagetti og kjøttdeig.

Hamburgere, kjøper beef burgere fra kjøledisken og ferdige hamburgerbrød.

Grillet kylling, kjøper fra varmdisken, har en salatpose og koker ris ved siden av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...