AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Jeg jobber som ekstravakt i helsevesenet ved siden av studiene, og opplevde nylig å bli oppringt av avdelingsleder, og regelrett skjelt ut. Grunn: jeg lurte på hvorfor det ble gitt forskjellige svar angående jobbing på helligdager. Jeg har fått beskjed om at det er stengt, mens andre får jobbe. Hele opplevelsen var veldig ubehagelig. Det var roping, skriking og snakk om respekt for at h*n hadde en lederstilling og ikke hadde tid til å maile frem og tilbake. Det kom tydelig frem at her måtte man akseptere svarene man fikk, og ikke stille flere spørsmål. Situasjonen ble også ganske absurd, da det ble sagt flere ting som var veldig upassende. H*n sa blant annet at h*n var glad i meg, og visste at jeg var glad i h*n også (noe jeg absolutt ikke er, vi har kun et profesjonelt forhold og ikke kontakt utenom jobbsituasjoner). Jeg har jobbet der i over ett år, men skal slutte der om noen uker. Det er meningen at vi da skal ha en avslutningssamtale, noe jeg kjenner at jeg rett og slett gruer meg til. Jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Etter telefonsamtalen gråt jeg og var lei meg resten av dagen, ikke bare bare å samle seg etter en slik skyllebøtte. Det har definitivt gjort noe med forholdet mitt til arbeidsplassen og avdelingslederen, jeg kvier meg for å møte h*n, og tar helst kontakt skriftlig om det er noe. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 5cee1...aca
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Det der er ikke normalt, og ikke noe du skal finne deg i. Sett krav om normalt toneleie ved neste kontakt, kjenn dine egne grenser og respekter deg selv. Jeg personlig ignorerer slike mennesker totalt, full taushet. Anonymkode: f517c...bc4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Ja, jeg hadde faktisk bare lyst til å legge på. Men nå er det nå en gang slik at jeg er student og trenger referanser, og jeg trenger også jobb, så det er nok ikke så enkelt å bare ignorere dette mennesket. Anonymkode: 5cee1...aca
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Synes du skal skrive HMS/ avvik på dette. Evt ta kontakt med sjefens sjef. Anonymkode: 2a4bc...111 6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 Er vel stresset da - er en del de skriver og skriker som er ganske drøyt, men det er vel ikke noe nytt. Nå er dem anonyme i stedet, tror jeg. Anonymkode: bcfef...717
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Uff, dette må ha vært ubehagelig for deg. Ikke minst er det helt uakseptabelt. Anonymkode: 14696...0be
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Noen som har noen råd til til avslutningssamtalen? Gruer meg skikkelig. Anonymkode: 5cee1...aca
veslemøy Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du skal skrive HMS/ avvik på dette. Evt ta kontakt med sjefens sjef. Anonymkode: 2a4bc...111 Enig. Snakk gjerne med tillitsvalgt (og verneombud siden de har med det psykososiale miljøet på jobben.). De kan hjelpe deg i saken uten at leder blir orientert om det.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 Den tar neppe mer enn 30 minutter av dagen din. Det er 1/48 -del av dagen. Eller 1/336-del av uken. Det går nok bra Forbered deg på en rar/vemmelig/merkelig/konfronterende/unnskyldende samtale. Og bare ta det som det kommer Samme hvor kjip og ubehagelig den blir - så er den over før du vet ordet av det! Anonymkode: 1592c...797 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #11 Skrevet 14. mai 2016 Den 13. mai 2016 at 15.43, Sly skrev: Det høres ut som om han var full. Tenkte jeg også. Anonymkode: c0c42...b99
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2016 #13 Skrevet 14. mai 2016 Den 13.5.2016 at 22.08, AnonymBruker skrev: Noen som har noen råd til til avslutningssamtalen? Gruer meg skikkelig. Anonymkode: 5cee1...aca Gjør som denne karen gjorde, og ta opp hele samtalen. http://www.dagbladet.no/spesial/jerniasaken/ Forsøker sjefen seg på noe tull da, har du bevis. I tilfelle du er i tvil om lovligheten, så er det fullt lovlig å ta opp samtaler man selv deltar i. Anonymkode: 11dfd...b41 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå