AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Jeg jobber som ekstravakt i helsevesenet ved siden av studiene, og opplevde nylig å bli oppringt av avdelingsleder, og regelrett skjelt ut. Grunn: jeg lurte på hvorfor det ble gitt forskjellige svar angående jobbing på helligdager. Jeg har fått beskjed om at det er stengt, mens andre får jobbe. Hele opplevelsen var veldig ubehagelig. Det var roping, skriking og snakk om respekt for at h*n hadde en lederstilling og ikke hadde tid til å maile frem og tilbake. Det kom tydelig frem at her måtte man akseptere svarene man fikk, og ikke stille flere spørsmål. Situasjonen ble også ganske absurd, da det ble sagt flere ting som var veldig upassende. H*n sa blant annet at h*n var glad i meg, og visste at jeg var glad i h*n også (noe jeg absolutt ikke er, vi har kun et profesjonelt forhold og ikke kontakt utenom jobbsituasjoner). Jeg har jobbet der i over ett år, men skal slutte der om noen uker. Det er meningen at vi da skal ha en avslutningssamtale, noe jeg kjenner at jeg rett og slett gruer meg til. Jeg er usikker på hvordan jeg skal håndtere dette. Etter telefonsamtalen gråt jeg og var lei meg resten av dagen, ikke bare bare å samle seg etter en slik skyllebøtte. Det har definitivt gjort noe med forholdet mitt til arbeidsplassen og avdelingslederen, jeg kvier meg for å møte h*n, og tar helst kontakt skriftlig om det er noe. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 5cee1...aca
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Det der er ikke normalt, og ikke noe du skal finne deg i. Sett krav om normalt toneleie ved neste kontakt, kjenn dine egne grenser og respekter deg selv. Jeg personlig ignorerer slike mennesker totalt, full taushet. Anonymkode: f517c...bc4