Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg sier man ikke kan få arbeidsavklaringspenger uten å ha jobbet noe siden det blir regnet ut ifra din inntekt. Men ejg har bare jobbet som dagmamma i noen år og det siste året har jeg ikke jobbet noe pga sykdom. Skal nå utredes og tenket å søke om aap, men da sier hun at det er kun for de som har jobbet og vært sykemeldte. Stemmer dette? Må jeg gå på sosialstønad mens jeg blir utredet for min sykdom?

Har ikke vært sykemeldt, bare vært hjemme og min kjæreste har forsørget meg

Anonymkode: 465b8...678

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få AAP, du får da minstesats. 

Anonymkode: 24241...946

• Liker 2
Skrevet

Les på nav.no.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan få AAP. Din venninne tar feil. Beregningen er i utgangspunktet siste kalenderår, eller hvis gjennomsnittet blir høyere, siste tre år. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt,+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/beregning-av-arbeidsavklaringspenger-aap

Har du ikke jobbet de siste tre årene, får du uansett minstesats på AAP. 

Anonymkode: 4cdd4...47f

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du kan få AAP. Men uansett, om du har jobbet som dagmamma har du vel jobbet? Eller har du jobbet svart?

Anonymkode: afba7...e99

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få aap ja, venninnen din tar feil. 

Jeg har aldri jobbet før, og dermed heller aldri vært sykemeldt, jeg får likevel aap. 

Har man aldri jobbet får man minstesatsen som er på 6930 før skatt hver 14. dag. 

Anonymkode: f4802...b9f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få aap ja, venninnen din tar feil. 

Jeg har aldri jobbet før, og dermed heller aldri vært sykemeldt, jeg får likevel aap. 

Har man aldri jobbet får man minstesatsen som er på 6930 før skatt hver 14. dag. 

Anonymkode: f4802...b9f

Tusen takk for svar :) 

Anonymkode: 6216b...44e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...