Gå til innhold

Hvor mye ro mener du en hund bør ha i sitt nye hjem de første dagene (og hvorfor..?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye ro? Turer er jo naturlig, men ellers. Hvor skjermet skal hunden være? Den må jo naturligvis være en del av familien, og få oppmerksomhet og ikke oppleve å føle seg alene eller ensom. Men hvor mye ro skal hunden ha? Det er en hund som kommer fra en oppdretter som ikke skal avle på hunden lenger, og hunden er vant til bråk og støy, og å bo med 10 andre hunder omtrent. 

Så det er åpenbart at den trenger nærhet, men det er jo en omveltning.. synes det er vanskelig å vite.......

Anonymkode: 9054c...7b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å gi et konkret svar på et slikt spørsmål, det er så individuelt. Og jeg er litt usikker på hva det er du spør etter. Er det perioder uten aktiviteter? Hvile og søvn? At hunden er skjermet fra det som foregår rundt den?

Man må se på hundens oppførsel om den virker rolig inne uten å stresse, det er et pekepinn på om den får nok ro eller ikke, vil jeg si.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tabris skrev:

Det er umulig å gi et konkret svar på et slikt spørsmål, det er så individuelt. Og jeg er litt usikker på hva det er du spør etter. Er det perioder uten aktiviteter? Hvile og søvn? At hunden er skjermet fra det som foregår rundt den?

Man må se på hundens oppførsel om den virker rolig inne uten å stresse, det er et pekepinn på om den får nok ro eller ikke, vil jeg si.

En hund kan ikke bli kastet rett inn i det.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

En hund kan ikke bli kastet rett inn i det.

Funket fint med våres hund. Han var kjempe glad for all oppmerksomheten han fikk, og ville være med på alt og ville ikke være uten oss i det hele tatt. Vi hadde buret hans åpent med pledd og leker inn i til alle tider sånn at han kunne "forsvinne" hvis han trengte det,men det gjorde han jo aldri

Anonymkode: 59035...714

Skrevet

Her funker det litt   "sånn er livet her- deal with it"..   lar selvfølgelig hunden få tid til å reagere- jobber med det som jobbes må.. for at alle skal få det bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Venninne venter på valp nå. Oppdretter krever 2 uker ro når hunden kommer. Dvs kun turer og ellers ikke bort på besøk med hunden.

Anonymkode: 2eeee...b2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...