AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Hvor nyvasket må håret være før man skal klippe seg hos frisøren? Er jente på 21 år, halvlangt, tynt vanlig hår. Ønsker ikke å vaske håret hos frisøren, da jeg rett og slett ikke har råd til det. Skal trene i ettermiddag, og må derfor dusje og vaske håret rundt kl 17, da jeg skal i en middag kl 18. Har time hos frisøren kl 10 i morgen. Er dette tilstrekkelig, eller bør jeg forvente at frisøren vil vaske håret mitt på nytt når jeg kommer kl 10? Eventuelt kan jeg stå opp tidligere og vaske håret på nytt igjen i morgen før jeg drar, men det er vel heller ikke bra å vaske det for mye med sjampo og balsam. Noen som vet? Trenger ikke å ta i noe stylingprodukter etter at jeg vasker det i ettermiddag. Kun sjampo og balsam, ingenting annet! Anonymkode: 3ab22...3bd
peppermyntete Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Du trenger ikke ha nyvasket hår. Si i fra at du ikke vil vaske det hvis de spør, det er ikke noe problem! Mange frisører insisterer, men jeg har spurt og det har egentlig ingenting for seg 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor nyvasket må håret være før man skal klippe seg hos frisøren? Er jente på 21 år, halvlangt, tynt vanlig hår. Ønsker ikke å vaske håret hos frisøren, da jeg rett og slett ikke har råd til det. Skal trene i ettermiddag, og må derfor dusje og vaske håret rundt kl 17, da jeg skal i en middag kl 18. Har time hos frisøren kl 10 i morgen. Er dette tilstrekkelig, eller bør jeg forvente at frisøren vil vaske håret mitt på nytt når jeg kommer kl 10? Eventuelt kan jeg stå opp tidligere og vaske håret på nytt igjen i morgen før jeg drar, men det er vel heller ikke bra å vaske det for mye med sjampo og balsam. Noen som vet? Trenger ikke å ta i noe stylingprodukter etter at jeg vasker det i ettermiddag. Kun sjampo og balsam, ingenting annet! Anonymkode: 3ab22...3bd Hårvask hos frisøren pleier du ikke betale noe ekstra for. Det er bedre for frisøren å klippe vått/nyvasket hår og av hygeniske årsaker har noen frisørsalonger obligatorisk hårvask. De klipper ikke uten å vaske først. Anonymkode: 200f7...6f9 5
Cambria Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hårvask hos frisøren pleier du ikke betale noe ekstra for. Det er bedre for frisøren å klippe vått/nyvasket hår og av hygeniske årsaker har noen frisørsalonger obligatorisk hårvask. De klipper ikke uten å vaske først. Anonymkode: 200f7...6f9 Nja. Hos en del frisører så betaler man faktisk for hårvasken. Jeg har vært flere steder hvor de gjør det, men det er og en del steder hvor de har det innlagt i prisen for klipp. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 11 minutter siden, peppermyntete skrev: Du trenger ikke ha nyvasket hår. Si i fra at du ikke vil vaske det hvis de spør, det er ikke noe problem! Mange frisører insisterer, men jeg har spurt og det har egentlig ingenting for seg Men er det ikke fordi håret er mye bedre/hygienisk å klippe hvis det er nyvasket, da? Vil jo ikke at frisøren skal synes det er ekkelt å klippe håret mitt Anonymkode: 3ab22...3bd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hårvask hos frisøren pleier du ikke betale noe ekstra for. Det er bedre for frisøren å klippe vått/nyvasket hår og av hygeniske årsaker har noen frisørsalonger obligatorisk hårvask. De klipper ikke uten å vaske først. Anonymkode: 200f7...6f9 Jo, da de vasket håret mitt den gangen (samme frisørsalong som jeg skal til nå, men ikke samme frisør), så kostet det 200 kroner. Og det har jeg ikke råd til, fattig student som jeg er. Da vil jeg eventuelt heller vaske det selv hjemme rett før jeg drar dit kl 10 i morgen, men vet ikke om det er unødvendig siden jeg skal vaske det rundt kl 17 idag, og det da bare vil slite ekstra på håret å ta en vask til? 4 minutter siden, Cambria skrev: Nja. Hos en del frisører så betaler man faktisk for hårvasken. Jeg har vært flere steder hvor de gjør det, men det er og en del steder hvor de har det innlagt i prisen for klipp. Der jeg klipper jeg måtte jeg betale ekstra. Når man bestiller time på nettet kan man velge mellom "dameklipp" eller "dameklipp med vask" osv., så det er jo sikkert en grunn til det. Anonymkode: 3ab22...3bd
peppermyntete Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke fordi håret er mye bedre/hygienisk å klippe hvis det er nyvasket, da? Vil jo ikke at frisøren skal synes det er ekkelt å klippe håret mitt Anonymkode: 3ab22...3bd Det er forskjell på hår som har vært på helgefylla og hår du vaska i går kveld
skruf Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Det holder at du vasker håret dagen før du skal klippe det. Men unngå å ta i så mye produkter i håret før det skal klippes (f.eks et tonn med hårspray, skum, dust-IT..). 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 18 minutter siden, peppermyntete skrev: Det er forskjell på hår som har vært på helgefylla og hår du vaska i går kveld Ja, det forstår jeg Men jeg kommer til å vaske det ca. kl 17, ikke ha noe oppi håret, og kun ta bussen til en venninne, være der på kvelden, og ta bussen hjem igjen. Så ikke noe helgefylla før frisøren i morgen. Anonymkode: 3ab22...3bd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 10 minutter siden, skruf skrev: Det holder at du vasker håret dagen før du skal klippe det. Men unngå å ta i så mye produkter i håret før det skal klippes (f.eks et tonn med hårspray, skum, dust-IT..). Jeg tenker å droppe alle produkter. Kun vaske med sjampo og balsam i dusjen, og ta i leave-in hårkur etterpå. Bruker sjelden hårspray, dust-it eller skum uansett Men tenker om det kanskje rekker å bli fett/skittent i løpet av kvelden, natten og morgenen. Anonymkode: 3ab22...3bd
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 Skittent/fett/uvasket hår sliter på saksa, samt at det er ikke like lett å få det pent om det ikke er rent. Selv hunden min bader jeg uten unntak før klipp for å spare saksa og maskinen. Så jo, det har noe for seg. Skjønner ikke problemet, det er vel bare å vaske det før timen? Hvis håret ikke tåler en vask 2 dager på rad et par ganger i året bør du vurdere å klippe det kort, da er det etter mitt syn uansett for stygt og slitt til å holdes langt. Nei det er ikke bra å vaske håret hver eneste dag, men for en gangs skyld er det ingenting å ta på vei for! Anonymkode: cdd89...a9a 1
Gjest Keikolina Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Vasken er bare for å tjene litt ekstra.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 Frisøren min sier at jeg ikke skal vaske det så tett opp til frisørbesøket, men det gar kanskje noe med bleking å gjøre? At blekingen 'tar bedre' eller noe om det ikke er helt nyvasket? Anonymkode: 643c6...454 1
peppermyntete Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det forstår jeg Men jeg kommer til å vaske det ca. kl 17, ikke ha noe oppi håret, og kun ta bussen til en venninne, være der på kvelden, og ta bussen hjem igjen. Så ikke noe helgefylla før frisøren i morgen. Anonymkode: 3ab22...3bd Ja, det var nettopp det som var poenget mitt! Du har jo så godt som rent hår i denne situasjonen..
Antoinette Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Frisører skal slippe å jobbe med skittent hår. Det er som å forvente at en gynekolog bare skal akseptere at du lukter råtten fisk nedentil fordi du ikke vasker deg. 1
Gjest Keikolina Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 36 minutter siden, Cambria skrev: Nja. Hos en del frisører så betaler man faktisk for hårvasken. Jeg har vært flere steder hvor de gjør det, men det er og en del steder hvor de har det innlagt i prisen for klipp. Ja, man betaler for hårvask. Er ikke noe man får ekstra, kaster ikke bort dyrkbar tid på noe som ikke lønner seg. Vært frisørlæring en gang, ble lært at vi skulle spørre om vask for å tjene ekstra.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 Et øyeblikk siden, Antoinette skrev: Frisører skal slippe å jobbe med skittent hår. Det er som å forvente at en gynekolog bare skal akseptere at du lukter råtten fisk nedentil fordi du ikke vasker deg. Ja det forventer jeg faktisk av en gynekolog. Ikke at jeg ikke vasker meg før en gynekolog time, men om det hadde luktet så skal jo denne personen være profesjonell . Underliv lukter jo aldri blomster selv om det kun er 10 min siden sist vask. Anonymkode: 643c6...454 4
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 Du skal se det går fint å vaske det før! De gangene jeg ikke har fått hårvask, så har de bare dusjet håret med vann. Ellers pleier jeg alltid å vaske samme dag, men det har noe å gjøre med teksturen på håret mitt; får jeg klipp som ikke er tilpasset teksturen, blir det kaosklipp! Anonymkode: 950a2...ace
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #20 Skrevet 13. mai 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skittent/fett/uvasket hår sliter på saksa, samt at det er ikke like lett å få det pent om det ikke er rent. Selv hunden min bader jeg uten unntak før klipp for å spare saksa og maskinen. Så jo, det har noe for seg. Skjønner ikke problemet, det er vel bare å vaske det før timen? Hvis håret ikke tåler en vask 2 dager på rad et par ganger i året bør du vurdere å klippe det kort, da er det etter mitt syn uansett for stygt og slitt til å holdes langt. Nei det er ikke bra å vaske håret hver eneste dag, men for en gangs skyld er det ingenting å ta på vei for! Anonymkode: cdd89...a9a Okei, men da skal jeg for all del vaske det igjen i morgen tidlig. Tenkte bare om håret blir så skittent fra kl 17 til kl 10 neste dag. Skjønner at jeg ikke dør av å vaske det to ganger (det blir tre ganger på ett døgn da, da jeg skal spille håndballkamp i morgen ettermiddag og må vaske det igjen etter det). Anonymkode: 3ab22...3bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå