Gå til innhold

Gamle Barnefilmer osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte og lage et emne om gamle og glemte filmer for de yngste. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er en film som jeg ikke husker å som drive meg gal. Huska som liten at jeg så den på tv og at vi tok den opp på kassett. Dette var vell kanskje på slutten av 90 talet en gang. De få tingene jeg kan huske var at de omhandlet en jente som skulle rydde de rotete rommet sitt til jul. Husker også at hun og moren baka og at ho hadde en dukke som hun kasten ned i ei sjakt elr noe. Husker også at hun hjalp sin mor med og pusse sølvtøy og at hun måtte ha på seg sin nye fine kjole. Etter hvert så tør hun å gå ned i den skumle kjelleren og hente dukken sin og eg tror de har på seg en ganske lik kjole til slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Brødrene Løvehjerte!

Anonymkode: 8f1c4...5fd

• Liker 1
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brødrene Løvehjerte!

Anonymkode: 8f1c4...5fd

nydelig og trist film <3

Skrevet
Den 13. mai 2016 at 3.35, SandraHJJ skrev:

Der er en film som jeg ikke husker å som drive meg gal. Huska som liten at jeg så den på tv og at vi tok den opp på kassett. Dette var vell kanskje på slutten av 90 talet en gang. De få tingene jeg kan huske var at de omhandlet en jente som skulle rydde de rotete rommet sitt til jul. Husker også at hun og moren baka og at ho hadde en dukke som hun kasten ned i ei sjakt elr noe. Husker også at hun hjalp sin mor med og pusse sølvtøy og at hun måtte ha på seg sin nye fine kjole. Etter hvert så tør hun å gå ned i den skumle kjelleren og hente dukken sin og eg tror de har på seg en ganske lik kjole til slutt.

Åh! Når jeg leste dette så kom jeg på den og! Bare irriterer meg grønn at jeg ikke husker hva den heter.. Tror jeg så den ene og alene en gang, sikkert samtidig som du så den siden den gikk på tv.

Ellers savner jeg (og beklager mellomrom under, skriver fra mobil):

Maja Steinansikt

Jakten på Nyresteinen

Lotta i Bråkmakergaten

Mummitrollet - kometen kommer

Ferngully

Svaneprinsessen

Tom og Jerry setter byen på hodet

Tommelise/Thumbelina

Skrevet

Er det flere som husker Veddemålet og Skattejakten? Husker jeg elsket den serien! Gikk på nrk rundt 2004.  

Ellers digget jeg Flukten fra Dyreskogen-serien, Noahs Dyrebare Øy, Hey Arnold, Brødrene Dahl, Fraglene, Fritt Fram, Den Hvite Stenen, Ronja Røverdatter, Barna i Bakkebygrenda ++ 

Gode minner :D

Skrevet

Mio min Mio. Sukk, den var så fin. 

Skrevet

The never-ending story!  Har den på DVD på hytta, ser den med jevne mellomrom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...