Gå til innhold

Sjenert mann, hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venn med en mann som er kjempe sjenert og vanskelig å få til å åpne seg. Vi ble kjennt for omkring 2 år siden men har først i det siste blitt gode venner.
Jeg skulle gjerne ønske at det ble mer enn bare vennskap og har i grunn inntrykk av at han ønsker det samme.
Så kommer utfordringen: Jeg har aldri datet noen som ikke var "pågående". Det har altid være jeg som har måtte bremse farten som et forhold har utviklet seg i. I dette tilfellet er ikke jeg den bremsende faktoren.

Er det noen her som kan gi meg råd om hvordan jeg skal gå frem. Jeg er ikke spesiellt god til å ta initiativet til ting selv (er vandt til at mannen har stått for dette).

Anonymkode: caf7e...da6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvordan gå frem = ta den ene foten foran den andre, deretter tar du bakre fot foran den fremre. repeter dette i en oppreist stilling og du vil gå fremover

Anonymkode: b2180...598

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er veldlig sjenert så må du faktisk bare ta initiativ selv. Men ta det litt pent og forsiktig kanskje? Men hvis dere allerede er gode venner så må du kanskje bare ta mot til deg og høre om han vil være med på en date. For det kan ofte være vanskelig å skille vennskap fra "ønske om noe mer" uten at man er direkte. Eller du kan prøve deg på å bare flørte mer tydelig med han, og se om han tar hintet og tør gjøre noe med det...

Anonymkode: 99d50...136

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Ta initiativ selv, MEN du må også snakke direkte med han og si at hvis han vil at dette skal bli noe må han også ta initiativ til dater og samtaler og etterhvert sex. Det kan ikke være sånn at han bare skal være tilbakeholden mens du må ta all "risikoen".

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. Da får jeg ta mot til meg og prøve å ta initiativ selv. Merker dette er helt nytt terreng for meg :fnise:

Anonymkode: caf7e...da6

AnonymBruker
Skrevet

Være direkte og tydelig. Dropp venting og hinting.

Anonymkode: 8df67...024

• Liker 1
Skrevet

Spør han. "Kunne du tenke deg å gå på en date med meg?"

Det verste som kan skje er at han svarer nei. Men det kan jo godt hende han manner seg opp og tør å svare "ja", også! :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...