Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du påpeker at Stalin var ateist. Jeg presiserer hva ateisme er. Hvordan mener du at jeg bommer?

Anonymkode: 6a747...6fc

Jeg skrev at han var ateist, jeg skrev ikke at han gjorde det han gjorde fordi han var ateist. Dermed var din kommentar unødvendig og bortkastet.

Anonymkode: e5f85...889

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at han var ateist, jeg skrev ikke at han gjorde det han gjorde fordi han var ateist. Dermed var din kommentar unødvendig og bortkastet.

Hvorfor påpeker du at han var ateist da om det ikke er relevant for tema? At religion er grunn for krig er et fakta, men det samme kan ikke sies om ateisme. 

Anonymkode: 172e3...89d

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor påpeker du at han var ateist da om det ikke er relevant for tema? At religion er grunn for krig er et fakta, men det samme kan ikke sies om ateisme. 

Nå er det vel heller begjær og maktsyke som er roten til krig. Om du mener ateisme og islam med religion er jeg enig. Sann kristendom er imot både begjær og maktsyke.

Om en ser hvor mange kriger som er blitt til vha Islam er det oppsiktsvekkende.

Endret av debatant
  • Liker 1
Skrevet
8 timer siden, jabx skrev:

Nei, det ble du ikke. Du ble skremt, og dermed mentalt mishandlet av foreldrene dine.

Du er sen syk person,

AnonymBruker
Skrevet

Tror heller man skal stille spørsmålet annerledes:

Hvorfor plager det folk at folk har en kristen tro, men ok om man er muslim? Dette er en gjenganger, også blant myndigheter. Politikerne er raskt ute når folk harsellerer med muslimer (jfr. Muhammed-karikaturene), mens de kristne har blitt harsellert og spottet til alle tider, og det er noe de bare må akseptere, i ytringsfrihetens ånd. Det er jeg selvsagt 100% enig i, men jeg reagerer voldsomt på at muslimer skal skånes og ikke de kristne. Det skal svært lite til for at saklig islamkritikk blir definert som islamhat.

For øvrig har ikke jeg i mot noen som tror, tvert i mot har jeg veldig respekt for mange av dem, jeg kjenner mange kristne og muslimer, og de er hverken farlige, hjernevasket eller mørkemenn, de er oppegående og trivelige mennesker, og jeg har aldri blitt forsøkt pådyttet deres tro, og har heller aldri blitt fordømt av dem.

Anonymkode: f70b6...ebe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det ble skrevet en feil at han ikke var ateist. 

Jeg har ikke skrevet at ateisme er en grunn til krig. Slutt og legg meninger til meg som jeg ikke har.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror heller man skal stille spørsmålet annerledes:

Hvorfor plager det folk at folk har en kristen tro, men ok om man er muslim? Dette er en gjenganger, også blant myndigheter. Politikerne er raskt ute når folk harsellerer med muslimer (jfr. Muhammed-karikaturene), mens de kristne har blitt harsellert og spottet til alle tider, og det er noe de bare må akseptere, i ytringsfrihetens ånd. Det er jeg selvsagt 100% enig i, men jeg reagerer voldsomt på at muslimer skal skånes og ikke de kristne. Det skal svært lite til for at saklig islamkritikk blir definert som islamhat.

For øvrig har ikke jeg i mot noen som tror, tvert i mot har jeg veldig respekt for mange av dem, jeg kjenner mange kristne og muslimer, og de er hverken farlige, hjernevasket eller mørkemenn, de er oppegående og trivelige mennesker, og jeg har aldri blitt forsøkt pådyttet deres tro, og har heller aldri blitt fordømt av dem.

Anonymkode: f70b6...ebe

Bullshit. Muslimer er de mest hatet folk i verden akkurat nå vil jeg si. Det er sant at det er vanskelig å snakke om det, og at det blir raskt stemplet som rasisme, (fordi islam er en rase ja), men at folk aksepterer den tror jeg ikke

Anonymkode: 50d6e...0eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ardenus skrev:

12961479_10208763457619865_4678553820777

Dette beviser jo at du ikke kan tenke selv.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette beviser jo at du ikke kan tenke selv.

Heller tvert om.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Ardenus skrev:

Heller tvert om.

Nei du viser til noe en annen person har sagt. Altså du kan ikke tenke selv. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Nei du viser til noe en annen person har sagt. Altså du kan ikke tenke selv. 

Så fordi noen andre har sagt det før meg, så kan jeg ikke tenke det samme selv?

Hvor latterlig blir ikke det?

Du antar ting du ikke vet noe om.

• Liker 1
Skrevet
Den 13. mai 2016 at 9.49, AnonymBruker skrev:

Plager meg ikke, men ser på de som mindre begavede. I likhet med de som jakter Bigfoot og Romvesen.

Anonymkode: 3e7fd...16c

De er ikke mindre begavede enn de som ikke tror. Tåpelig påstand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ardenus skrev:

Så fordi noen andre har sagt det før meg, så kan jeg ikke tenke det samme selv?

Hvor latterlig blir ikke det?

Du antar ting du ikke vet noe om.

Er det ikke det ateister sier om kristne at de ikke kan tenke selv fordi de tror på ting de blir fortalt ?

Vet du hva definisjonen på hykleri er ?

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke det ateister sier om kristne at de ikke kan tenke selv fordi de tror på ting de blir fortalt ?

Så fordi jeg linka til en morsomt bilde fra en standup komiker så har jeg ikke evnen til å tenke selv, du tror på mye rart du.

Skrevet

Tror det er fordi en god del av dem og kristne i stor grad forsøker å presse religionen på oss. De klarer ikke å godta at vi ikke tar imot "frelsen".

Det er forunderlig. De har en fast og sterk tro, men allikevel må de snakke om den hele tiden. Det virker nesten panisk på en måte. Selv om de har en solid kristen tro og vet at de kommer til "himmelen", MÅ de synge og snakke om det, ikke bare ute blandt folk, men også via radio- og tvstasjoner. 

Tror de egentlig tviler på sin egen tro og at de gjør hva de kan for å overbevise seg selv 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke AB du skriver til, men som ateist har jeg tenkt det Ricky Gervaise sier selv. Jeg tror det fleste ateister har tenkt den tanken. Jeg har hørt andre si det samme. Richard Dawkins har sagt det samme. Christopher Hitchens sa det samme. Det er ikke unaturlig å still spørsmål med at mennesket har funnet på mange tusen guder, men at man bare tror på en.

Hvis det er 3000 guder, så er forskjellen på en ateist og en kristen person er at ateister tror ikke på 100% av dem, mens kristne tror ikke på ca. 99,6 % av dem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Tror det er fordi en god del av dem og kristne i stor grad forsøker å presse religionen på oss. De klarer ikke å godta at vi ikke tar imot "frelsen".

Det er forunderlig. De har en fast og sterk tro, men allikevel må de snakke om den hele tiden. Det virker nesten panisk på en måte. Selv om de har en solid kristen tro og vet at de kommer til "himmelen", MÅ de synge og snakke om det, ikke bare ute blandt folk, men også via radio- og tvstasjoner. 

Tror de egentlig tviler på sin egen tro og at de gjør hva de kan for å overbevise seg selv 

Jeg har ikke noe behov for å snakke om min tro. Særlig ikke til sånne som deg. Troen er en tro - ikke en viten. Jeg er avslappet, og ikke hverken engstelig eller panisk. Jeg har fred med meg selv. 

Andre får snakke for seg selv, men det du skriver passer i hvert fall ikke på meg.

Anonymkode: dbb34...d80

• Liker 1
Skrevet
Den ‎13‎.‎05‎.‎2016 at 22.24, debatant skrev:

I ateistiske nazityskland, ble homofile gassa, sammen med andre underutvikla folk

I voldsomt religiøse Nazityskland hadde de ikke kunnet gjennomføre grusomhetene sine uten de evangeliske kirkenes støtte, og Martin Luthers allerede innarbeidede jødehat lå godt kristent forankret i mange på forhånd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig har erfaring andre veien. Jeg har venner med alle slags religioner og lyvssyn. Kristne, katolikker, muslimer, hinduer, buddhister, ateister, agnistikere, you name it... De eneste (og nå understreker jeg at dette er min personlige erfaring) som har prøvd å presse noe som helst på meg er de som er medlem av Humanetisk Forbund. Jeg har aldri i mitt liv hørt så mye drittsnakk om spesielt kristne og katolikker som mine venenr i HEF gjør. Islam blir skånet, fordi det er jo ikke politisk korrekt å snakke stygt om muslimer. Jeg selv er ikke religiøs, men er heller ikke ateist. Jeg tror det er noe mer mellom himmel og jord, selv om jeg ikke tror på en bibelsk gud. Dette blir selvsagt nedsnakket og latterliggjort av mine venner i HEF.

Mine religiøse venner er hundre ganger med tålerante og inkluderende når det snakkes om tro og livssyn. Jeg føler jeg blir lyttet til og forstått uten å måtte forsvare noe, og de prøver ikke å presse religionen på meg. Jeg har familiemedlemmer som skjeller ut kristendommen, men feirer gladelig påske og fridager som følge av kristne helligdager. Hyklersk eller?

Anonymkode: 8f566...c84

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...