Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært tynn, men i rundt ett år gikk jeg ned i vekt og ble tynnere. På den tiden hadde jeg det ikke så bra og jobbet veldig hardt på skolen. Jeg mistet også mensen. Jeans som pleide å være stramme ble slappe osv. Nå spiser jeg mye mer og har jeg tror jeg har fått tilbake min normale kropp og vekt (veier meg ikke). Men har fortsatt ikke mensen. Vil den komme tilbake etterhvert eller må jeg gå mye mer opp i vekt? Er 17 år. 

Anonymkode: c9772...e50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du mye? 

Hvordan er fettprosenten? 

:-) 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her: Dette startet ca. høsten 2014 da 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Lill3My skrev:

Trener du mye? 

Hvordan er fettprosenten? 

:-) 

Jeg trener ikke, men går en del. Fettprosent aner jeg ikke, men antakeligvis ganske lav. 

Skrevet

Når du først har mistet mensen kan det ta noe tid før det stabiliserer seg igjen.

Om du er veldig usikker skader det aldri å ta en tur innom lege om så for å høre hvor lang tid det kan ta før man trenger å bekymre seg.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Om du er tilbake på vekten du hadde mensen på så kommer den nok tilbake, men det kan ta lang tid. 

Skrevet

Fettprosent tilnærmet lik den du hadde før, samt kosthold som dekker kroppens energinivå er det som skal tid. Det kan ta litt tid, så vent litt til før du stresser for mye med det :-) 

Fettprosenten har en del å si ettersom hormonproduksjon og hormonbalanse i stor grad påvirkes av fettvevet i kroppen. Dette gjelder særlig hormonet østrogen. Hos undervektige, overtrente, og hos dem med høyt stress nivå kan en ofte se lave østrogennivåer  - hvilket over tid vil påvirke menstruasjonen. At du ikke trener noe særlig akkurat nå er bra, ettersom trening kan stresse kroppen og dermed stå i veien for at du får stabilisert deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...