Gå til innhold

Har kjekke menn bedre selvtillit?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I den ene tråden skrev en jente at hun syntes kjekke menn ofte har bedre selvtillit enn mindre attraktive menn.

Jeg lurer på om det er en vanlig oppfatning blant kvinner. Og gjelder det kun trygghet på eget utseende eller overføres selvtilliten til hele ens personlighet?

Endret av Summers
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er noen automatikk i det.

Skrevet

Ja gjennomsnittlig tror jeg det. Ser mange kjekke menn har slitt med selvtilliten, men mindre kjekke menn tror jeg jevnt over sliter mer. Feks. lave og rødhårede menn.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, fallhøyden er så stor. Er så kjekk at det bare er en vei for meg å gå når jeg åpner kjeften, og det er nedover.

Anonymkode: 8f5c8...ddd

AnonymBruker
Skrevet

De mannfolka som vet at de er kjekke har selvsagt bedre selvtillit. Noe som gjør dem kjekkere. Vinn-vinn. 

Anonymkode: 8a7e8...f23

Skrevet

Høres ikke urimelig ut at det kan være en sammenheng, men det er ikke min personlige oppfatning.

Bedre selvtillit i forhold til utseende har de sikkert, at de vet de ser bra ut. Men selvtillit sånn på generell basis, f.eks. i jobbsammenheng eller i forhold til å være den som tar mikrofonen på festen etc, er ikke knyttet til utseende i min verden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja kanskje gjennomsnittlig, men som med noen vakre kvinner finnes det nok også kjekke menn med lav selvtillit og som ikke forstår selv hvor kjekke de er. Har møtt på et par av de i livet, veldig underkastende og stille menn som tror de ikke duger til noe pga selvtilliten sin. Som bare vil forsvinne i veggen. Leit, ingen fortjener så dårlig selvtillit og jeg tror det kommer av enten mobbing i barndom eller ungdomsår eller lite kjærlighet og støtte hjemmefra i oppveksten. 

Anonymkode: 604aa...9b4

AnonymBruker
Skrevet

Tror det ofte er sånn, men ikke alltid. Min mann er veldig kjekk, men så ikke på seg selv som veldig attraktiv da vi møttes. Men det syntes ikke på noen måte, altså var han jo trygg på seg selv likevel. 

Nå tror jeg det har bedret seg en del, for jeg sier veldig ofte at han er fin, for det er han virkelig :) 

Anonymkode: 95d9a...fcf

Gjest incognita
Skrevet

Ja, min opplevelse er at det stemmer bra.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Ofte har kjekke menn mer positive erfaringer med kvinner i yngre alder og de får oftere mer erfaring også. Det er mange menn som går glipp av denne bekreftelsen og boosten i yngre år, og sitter igjen skadeskutte når de blir eldre.

Det er jo ikke bare i kjærlighetslivet, men ellers også. Kjekke attraktive menn gjør det generelt bedre i livet også. Det er en "halo effect". 

Man har også unntak. Men oftest har kjekke menn bedre selvtillit pga at de får erfaring i yngre alder og mestrer ting bedre. 

Anonymkode: 14edb...735

AnonymBruker
Skrevet

Som AB over meg sier, så tror jeg nok dem har bedre selvtillit og det blir en halo-effect på resten av livet. Er ganske selvforklarende at noen som har utseende på plass ikke vil bekymre seg så like mye om hvordan han ser ut i for eksempel datingsammenheng. Dem har fått bekreftelse fra det motsatte kjønn i yngre alder og bærer det med seg videre. Ettersom utseendet blir et mindre bekymringsmoment, gir dette dem mer tid og krefter til å fokusere på andre viktige ting i livet, eksempelvis karriere, eller hobbier. Det er nok det som er den mest åpenbare grunnen til denne halo-effekten.

Finnes mye forskning rundt skjønnhet og andre faktorer i livet. Generelt medbringer bra utseende en større sjanse for å lykkes karrieremessig, høyere intelligens, bedre relasjoner med venner, enklere kjærlighetsliv osv..

(Hilsen en som har et mindre bra utseende og har brukt mye tid på å filosofere over hvorfor jeg har så lite hell i datingverden. Har heldigvis klart å få de andre tre faktorene nevnt ovenfor noenlunde på plass)

Anonymkode: ec265...982

AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Kjenner et par veldig kjekke menn som ikke virker som de selv vet hvor kjekke de er. Det kommer nok an på flere faktorer. Ikke har de særlig bra selvtillit ifht flørting og sånt heller.

Anonymkode: 4f07b...bd8

Skrevet

Kjekk er jo et begrep som ikke er helt liketil å få definert...

Noen ganger har jo selvtilliten en tendens til å stråle litt ut og vises i slikt som smil, blikk, holdning - og kan man ikke da hevde at selvtilliten har gjort mannen kjekkere?

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Jeg er ikke kjekk, men har selvtillit som de fleste bare kan drømme om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...