Gå til innhold

Hvorfor tøffe opp guttene deres??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flere venninne/bekjente som på død og liv skal gjøre guttene så tøffe. Hanekam, farge i håret/luggen og voks skal de bruke fra de er 3 år. Kle de opp i skinnjakke og andre kule klær, og la de se på skikkelige gutteprogrammer som gjør at de blir påvirket av dette (Nina Go f.eks). Si til de at de er skikkelig kule og tøffe i situasjoner der de viser tegn til voldelighet. Hvorfor??? 

Har hatt noen av disse i barnehagen, som ropte frasen til barneprogrammer, skulle leke disse figurene, hvor en av dem bla.a sparket en annen i hodet og som generelt slår/sparker og skal drepe de andre, fordi de har blitt oppdratt med overnevnte. 

Om noen føler at de gjør dette med sine gutter, kan jeg da spørre hvorfor? Må gutten på død og liv ha hår som en 20-årig player, klær som en gangster og se på programmer som ikke er egnet for aldersgruppen? 

(Og ja, flere alenemødre enn kvinner med partner som gjør dette slik jeg har observert. Er det fordi de skal se ut som mannen som stakk etter å ha gjort kvinnen gravid?) 

Anonymkode: 78e68...e76

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Såå....det er helt ok at foreldre kler opp jenter i tyllskjørter, hårbånd, glittersko, osv men foreldre til gutter kan ikke gjør dem litt annerledes?  Kanskje du skal bruke fritiden din til noe litt mer konstruktiv.....som "glue sniffing" . 

Anonymkode: 45dac...32e

• Liker 6
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Såå....det er helt ok at foreldre kler opp jenter i tyllskjørter, hårbånd, glittersko, osv men foreldre til gutter kan ikke gjør dem litt annerledes?  Kanskje du skal bruke fritiden din til noe litt mer konstruktiv.....som "glue sniffing" . 

Dobbel moral vet du

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har flere venninne/bekjente som på død og liv skal gjøre guttene så tøffe. Hanekam, farge i håret/luggen og voks skal de bruke fra de er 3 år. Kle de opp i skinnjakke og andre kule klær, og la de se på skikkelige gutteprogrammer som gjør at de blir påvirket av dette (Nina Go f.eks). Si til de at de er skikkelig kule og tøffe i situasjoner der de viser tegn til voldelighet. Hvorfor??? 

Har hatt noen av disse i barnehagen, som ropte frasen til barneprogrammer, skulle leke disse figurene, hvor en av dem bla.a sparket en annen i hodet og som generelt slår/sparker og skal drepe de andre, fordi de har blitt oppdratt med overnevnte. 

Om noen føler at de gjør dette med sine gutter, kan jeg da spørre hvorfor? Må gutten på død og liv ha hår som en 20-årig player, klær som en gangster og se på programmer som ikke er egnet for aldersgruppen? 

(Og ja, flere alenemødre enn kvinner med partner som gjør dette slik jeg har observert. Er det fordi de skal se ut som mannen som stakk etter å ha gjort kvinnen gravid?) 

Fordommer much? :skratte: 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjarmerendet. Drittunger kalles det. Og dårlige foreldre. Gutter i barnehagen som leker at dreper hverandre?

Den leken har jeg aldri lekt som gutt. Der var det paradis eller tikken og normale ting.

Anonymkode: 144b0...532

• Liker 1
Skrevet

Synes nå små gutter som er kledd i slikt du nevner TS er veldig søte, men enda søtere når de absolutt skal leke med barbie og dukkevogn :fnise:  Men det samme gjelder jenter også, jentene i tyllskjørt, glittersko, flettet hår med sløyfe, som absolutt SKAL, koste hva det koste vil klatre i trær-eller leke i søla!

Hva foreldrene gjør er en ting, men la barna utfolde seg selv, finne ut hva de liker. Og ja, er mange gutter som synes det er kult å komme på skolen (1-3klasse) eller barnehage og vise fram den nye "grønne hanekammen".
Det foreldre kanskje bør lære er å ikke lære barna sine at vold er OK.

For det kan gi barnet ett syn på at "mamma har sagt at jeg er kul og tøff når jeg slår andre" og ta dette videre med seg i ungdoms og voksenlivet, for det er normalt for ham. (samme gjelder jenter)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det TS setter ord på her er så jævla cringe. Små gutter med skinnjakker, farget hanekam osv er blodharry

Anonymkode: a9422...0ea

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12 minutter siden, The Architect skrev:

Dobbel moral vet du

Hvor har ts sagt noe om dette?

Anonymkode: 1651e...a89

• Liker 2
Gjest Klopp
Skrevet (endret)

Skinnjakke er greit på barn. Begge kjønn. Greit at gutter skal se tøffe ut og jenter skal kle seg som prinsesser. Men det finnes en grense! Ser jeg barn som overdriver i klesstilen så tenker jeg litt av hvert om foreldrene. Er jo foreldrene som kler de opp og bestemmer klesstil. Ja ser flere alenemødre som overdriver. Heldigvis ikke alle. 
Noe hanekam på små barn ser bare teit ut. Det samme med farget hår som blått, grønt, rosa, lilla osv..

Når barn lærer vold i så liten alder så er det ikke rart det finnes mobbing og voldelige barn. Hvordan blir de ikke når de blir store? Kjenner en som sitter i fengsel for vold. Litt eldre enn meg. Han lekte bare vold, skyting og dreping i barnehagen, og skolen. Husker han fra barnehagen. Lekte litt med han men synes noe av det han lekte var litt voldsomt. Ikke sjelden jeg løp gråtende til en voksen for han hadde slått meg og vert for hardhent. En gang tok han en dukke fra noen jenter og rev hodet av den. Hun ble "halshugget". 

Endret av Klopp
AnonymBruker
Skrevet

Ganske enkelt. De ønsker seg barnebarn.

Anonymkode: b0631...a5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

kan ikkke folk slappe litt av? noen foreldre liker å kle opp ungen sin som punker, andre som en soss, noen liker blått, andre liker grått, noen oppdras til å bli selvstendige individer, andre til å bli evneveike eller moralpoliti (på kg),

Anonymkode: 3f3fb...c5a

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke greit å oppfordre guttene til å sparke og slå da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Klopp skrev:

Skinnjakke er greit på barn. Begge kjønn. Greit at gutter skal se tøffe ut og jenter skal kle seg som prinsesser. Men det finnes en grense! Ser jeg barn som overdriver i klesstilen så tenker jeg litt av hvert om foreldrene. Er jo foreldrene som kler de opp og bestemmer klesstil. Ja ser flere alenemødre som overdriver. Heldigvis ikke alle. 
Noe hanekam på små barn ser bare teit ut. Det samme med farget hår som blått, grønt, rosa, lilla osv..

Når barn lærer vold i så liten alder så er det ikke rart det finnes mobbing og voldelige barn. Hvordan blir de ikke når de blir store? Kjenner en som sitter i fengsel for vold. Litt eldre enn meg. Han lekte bare vold, skyting og dreping i barnehagen, og skolen. Husker han fra barnehagen. Lekte litt med han men synes noe av det han lekte var litt voldsomt. Ikke sjelden jeg løp gråtende til en voksen for han hadde slått meg og vert for hardhent. En gang tok han en dukke fra noen jenter og rev hodet av den. Hun ble "halshugget". 

Kjenner selv til flere gutter slik du beskriver. Oppfordret av foreldre (?) til vold gjennom null grenser, hvor alt er så tøft og kult. Flere av de har havnet på kjøret og to vært i fengsel... 

Sier ikke at dette skal være generelt, men når barn lærer fra tidlig alder at det er greit å slå, sparke, ødelegge til og kaste ting hardt, så har foreldrene gjort en dårlig jobb.... 

Nei, foreldre som kler jentene opp som prinsesser allerede fra de blir født er litt synd. I barnehagen er de likevel ikke jentete, men kan like fint leke i søla og gjøre det guten gjør. Men når foreldre (les: mødre) duller med de, kler de prinsesse og mange søte navn, så har jeg erfart at de tåler mindre før de gråter, er mer bortskjemte og forventer at ansatte skal behandle de slik også.... og det er ikke ok. 

Å være voldelig fra tidlig alder kommer ene og alene fra foreldrenes oppdragelse. Påvirkning fra miljø kan forverre eller forbedre det, for all del, men de blir ikke slik alene. 

Mitt ønske:

Sett grenser for hva de ser på, ha klare regler og ikke oppmuntre de når de er "skikkelig tøffe" og slår eller sparker i luften. Kommer de i barnehagen, så gjør de det ikke lengre i luften.... Og nei, de jeg har observert har ingen form for anger når blodet renner fra nesa til offeret. Og det er aldri et engangstilfelle.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske enkelt. De ønsker seg barnebarn.

Anonymkode: b0631...a5a

Da begynner de i feil ende for jenter avskyr vold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da begynner de i feil ende for jenter avskyr vold.

Med tanke på hvor mange kvinner som velge bad boys, så vet jeg ikke om jeg kan si meg enig.... Kvinner virker til å ønske seg slike menn, og det bevises vel greit når de bokstavelig talt oppdrar dem til å bli nøyaktig det! 

Kjenner en kvinne (alenemor), der mannen ble kastet ut av landet på grunn av vold mot henne. Han var en veldig ekkel utenlandsk type, og er glad på henne vegne at hun ikke trenger å være redd lengre. Men hva gjør hun? Tøffer opp gutten sin alt hun kan... Forstår det bare ikke!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på hvor mange kvinner som velge bad boys, så vet jeg ikke om jeg kan si meg enig.... Kvinner virker til å ønske seg slike menn, og det bevises vel greit når de bokstavelig talt oppdrar dem til å bli nøyaktig det! 

Kjenner en kvinne (alenemor), der mannen ble kastet ut av landet på grunn av vold mot henne. Han var en veldig ekkel utenlandsk type, og er glad på henne vegne at hun ikke trenger å være redd lengre. Men hva gjør hun? Tøffer opp gutten sin alt hun kan... Forstår det bare ikke!

Jeg var mer enn nokk bad boy det hjalp verken som barn eller voksen. På sjekkefronten altså.

AnonymBruker
Skrevet

Burde jeg tøffe opp guttungen?

Jeg synes han er kjempetøff når han mer eller mindre jogger foran meg i nesten en mil i marka eller hopper fra bassengkanten uten å bry seg om at han ikke kan svømme.

Det er null og nix voldelige barneprogrammer hjemme hos oss og jeg er så ond at jeg har fjernet samtlige barnekanaler bortsett fra Disney Junior og Nrk.

Jeg mener at foreldre burde være bevisste på hvilke verdisyn de overfører til ungene sine og hvilke signaler de gir om hva som er akseptabelt og ikke. Null toleranse for voldelig oppførsel burde være en selvfølge og det er mulig å lære ganske små barn å sette ord på frustrasjonene sine framfor å sparke eller slå.

Anonymkode: 493f6...00c

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg noen gang får en gutt, kommer ikke jeg til på følge denne populære trenden :fnise:

Heller ikke min mor holdt på slik...

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg reagerer på er oppfordringen til vold. Det er noe som ikke burde bli akseptert. 

Endret av Steve Rogers
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Steve Rogers skrev:

Eneste jeg reagerer på er oppfordringen til vold. Det er noe som ikke burde bli akseptert. 

Utfordringen er at alle punktene sammen med oppmuntring når barnet er voldelig, vil jeg si til sammen skaper en voldelig unge. Når de får høre at de er tøff som slår og sparker, samtidig som de går komplimenter for hvor tøffe/kule de er på håret når de har hanekam/farge, så vil jeg si at hele pakken, sammen med barneprogrammeneer dårlig barneoppdragelse.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...