Gå til innhold

Hvor mange kcal i pasta på italiensk restaurant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange kcal er det i pasta med tomatsaus på italiensk resturant? Ikke fet saus, hverken fløte eller noe slikt. Kanskje litt olje, men kan ikke være spess mye. Bare helt enkel, pasta, tomatsaus, hvitløk. 

Jeg elsker nemlig dette og kunne gjerne spist det to ganger i uka!

Anonymkode: 062b9...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Umulig ås vare på når en ikke vet hvor mye pasta det er snakk om. Dessuten er italienske retter kjent for mye karbs og fett. Tenker det er en god del fett(olje) i sausen.

Grovt sett tenker jeg 600 kcal+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag sausen selv og bruk fullkornspasta så slipper du å være så nevrotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt umulig å svare på, men for å få en skikkelig pekepinn kan du ta med matvekt, veie porsjonen, og spørre servitøren om kokken kan gi inngående info om hva retten inneholder. :fnise: Først da kan du gjøre selv et ca-anslag, hvis de ikke hiver deg ut av ren fornærmelse og irritasjon.

Hvis du teller kalorier, er ikke å spise ute flere ganger ukentlig noen god idé, jeg har til gode å møte en kokk som er gjerrig på ekstra olje/smør og andre "unødvendige kalorier" som gir en rett noe "ekstra". Noe får restaurantmat til å smake så godt, og det er som regel ikke bare litt gjennomtenkt krydring.

Endret av Hot mess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Antoinette skrev:

Lag sausen selv og bruk fullkornspasta så slipper du å være så nevrotisk.

Er nesten ingen forskjell er vanlig pasta og fullkorn pasta i kcal, vil du ha mindre kcal så er fersk pasta en forskjell å merke :) 

Anonymkode: 557c6...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe 650 kcal, uten å vite mengde, men min. 500.

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror det bør være rundt 1000-1500 kcal i en posjon. 500 og 600 kalorier høres spør du meg altfor lite ut. Det er pasta vi snakker om. 

Anonymkode: 42f84...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...