Enilorac Skrevet 12. mai 2016 #1 Del Skrevet 12. mai 2016 Har nylig vært hos frisøren og fått en fin natulig blondfarge som er ganske nærme min naturlige. Frisøren anbefalte å kjøpe en lillashampoo for å opprettholde de kalde tonene så det ikke ble gult etterhvert. Kjøpte lillashampoo, prøvde den for første gang i går i 5 min som det sto. Nå har jeg grått hår... Og jeg som var SÅ fornøyd med frisørfargen min.... syyyykt kjipt. Jeg trenger virkelig å vite når det blonde kommer til å skinne gjennom igjen, dette går bort ikke sant? hvor mange vask? noen kjerringråd som får det til å fade ut? har jeg ødelagt det jeg gjort hos frisøren?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 12. mai 2016 #2 Del Skrevet 12. mai 2016 Kan jeg spørre om hvor lenge du hadde shampooen i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Del Skrevet 12. mai 2016 Mener å ha hørt at ketchup skal hjelpe. Google det for sikkerhets skyld Anonymkode: 02416...5fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviendha Skrevet 12. mai 2016 #4 Del Skrevet 12. mai 2016 Det falmer fort, bare bruk vanlig shampoo i stedet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Del Skrevet 12. mai 2016 Klag til frisøren også, det var jo han/henne som anbefalte den! Anonymkode: d274e...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Del Skrevet 12. mai 2016 Det går ut etter noen vask. Anonymkode: 09ae9...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enilorac Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 12. mai 2016 14 minutter siden, Fredsmegleren skrev: Kan jeg spørre om hvor lenge du hadde shampooen i? Max 5 min, sto i dusjen og barberte meg i mens bare.. 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener å ha hørt at ketchup skal hjelpe. Google det for sikkerhets skyld Anonymkode: 02416...5fb Uff, må man så må man.. bleh haha! 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går ut etter noen vask. Anonymkode: 09ae9...e83 Vet du noe om den blondfargen jeg farget hos frisøren kommer tilbake da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Del Skrevet 12. mai 2016 11 minutter siden, Enilorac skrev: Max 5 min, sto i dusjen og barberte meg i mens bare.. Uff, må man så må man.. bleh haha! Vet du noe om den blondfargen jeg farget hos frisøren kommer tilbake da? Ja, det tror jeg. Når jeg har latt lillasjampoen sitte for lenge blir håret sølv/grå-aktig, men hvis jeg dropper å bruke den noen ganger, så går håret tilbake til sin vanlige farge. Du må nok nesten bare vente å se, men jeg vil tro det. Brukte du Fudge? Anonymkode: 09ae9...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enilorac Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #9 Del Skrevet 12. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det tror jeg. Når jeg har latt lillasjampoen sitte for lenge blir håret sølv/grå-aktig, men hvis jeg dropper å bruke den noen ganger, så går håret tilbake til sin vanlige farge. Du må nok nesten bare vente å se, men jeg vil tro det. Brukte du Fudge? Anonymkode: 09ae9...e83 Jeg kan skjønne at det blir grått/lilla av å sitte for lenge, men det burde da ikke blir det når jeg holder tiden! Ja, det var fudge. Er det en dum ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. mai 2016 #10 Del Skrevet 12. mai 2016 Jeg har gjort samme blemma selv Du har tilbake blondfargen om et par vask. Bruker den til fudge selv og den er knallgod men har lært meg at et minutt er mer enn nok i mitt hår 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Del Skrevet 12. mai 2016 Kalde toner slipper veldig raskt, så ingen fare Bare vask håret med vanlig sjampo 3-4 ganger på rad. Rensesjampo gjør så det slipper raskere. Den blonde fargen du var fornøyd med vil komme tilbake. Jeg vil tippe frisøren ikke mente du skulle bruke denne lilla sjampoen med en gang, men helle bruke den når/hvis håret gulner. Det ville iallefall vært mitt råd. Lykke til! Hilsen frisør Anonymkode: e00b1...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Del Skrevet 12. mai 2016 Skjedd meg flere ganger. Gi det en uke, så er det bedre! Anonymkode: 81c80...87f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 12. mai 2016 #13 Del Skrevet 12. mai 2016 11 minutter siden, Enilorac skrev: Jeg kan skjønne at det blir grått/lilla av å sitte for lenge, men det burde da ikke blir det når jeg holder tiden! Ja, det var fudge. Er det en dum ting? Har aldri latt det stå i så lenge, det er jo å be om grått hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enilorac Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #14 Del Skrevet 12. mai 2016 51 minutter siden, Sirah skrev: Jeg har gjort samme blemma selv Du har tilbake blondfargen om et par vask. Bruker den til fudge selv og den er knallgod men har lært meg at et minutt er mer enn nok i mitt hår 😂 Jammen daså! haha så flott at det står 5 min når de mener det gir grått hår da. 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kalde toner slipper veldig raskt, så ingen fare Bare vask håret med vanlig sjampo 3-4 ganger på rad. Rensesjampo gjør så det slipper raskere. Den blonde fargen du var fornøyd med vil komme tilbake. Jeg vil tippe frisøren ikke mente du skulle bruke denne lilla sjampoen med en gang, men helle bruke den når/hvis håret gulner. Det ville iallefall vært mitt råd. Lykke til! Hilsen frisør Anonymkode: e00b1...5f5 Herlig 46 minutter siden, VinterSnø skrev: Har aldri latt det stå i så lenge, det er jo å be om grått hår. Kjekt å vite! haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. mai 2016 #15 Del Skrevet 12. mai 2016 6 minutter siden, Enilorac skrev: Jammen daså! haha så flott at det står 5 min når de mener det gir grått hår da. Mange kan nok fint ha den i 5 min uten problemer Men min farge var ganske kald i utgangspunktet. Dreit meg ut med hjemmefarging en gang og fikk skikkelig gult hår og da hadde jeg shampoen i i hele 10 min uten anntydning til grått hår. Så det kommer nok VELDIG ann på hårkvalitet og farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 12. mai 2016 #16 Del Skrevet 12. mai 2016 Hatt samme problem selv. Det er bare å vaske håret et par ganger til + bruke balsam så er problemet løst. Det holder å vaske håret og skylle ut med en gang med blåsjampo. Den trenger ikke å virke lenge for å nøytraliserer det gule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 13. mai 2016 #17 Del Skrevet 13. mai 2016 10 timer siden, Enilorac skrev: Max 5 min, sto i dusjen og barberte meg i mens bare.. Uff, må man så må man.. bleh haha! Vet du noe om den blondfargen jeg farget hos frisøren kommer tilbake da? Dersom ketchup skal hjelpe ville jeg heller brukt eddik (eventuelt eplecidereddik, et pluss er at det også gir fin glans), siden dette mest sannsynligvis er reaktanten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 13. mai 2016 #18 Del Skrevet 13. mai 2016 7 timer siden, Fredsmegleren skrev: Dersom ketchup skal hjelpe ville jeg heller brukt eddik (eventuelt eplecidereddik, et pluss er at det også gir fin glans), siden dette mest sannsynligvis er reaktanten Det ville jeg ikke gjort, mtp at eplecider eddiken skal hjelpe å binde fargen, så det vil virke mot sin hensikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 13. mai 2016 #19 Del Skrevet 13. mai 2016 Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev: Det ville jeg ikke gjort, mtp at eplecider eddiken skal hjelpe å binde fargen, så det vil virke mot sin hensikt. Men dersom ketchup skal hjelpe med å få ut fargen er det vel eddiken i ketchupen som er reagensen? Mulig tipset var et gammelt kjerringråd hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 13. mai 2016 #20 Del Skrevet 13. mai 2016 1 minutt siden, Fredsmegleren skrev: Men dersom ketchup skal hjelpe med å få ut fargen er det vel eddiken i ketchupen som er reagensen? Mulig tipset var et gammelt kjerringråd hehe Mulig, jeg tenkte mer det var rødfargen som skulle hjelpe, siden lilla shampoo er kald og gir kalde farger tenkte jeg den varme røde ville gi motsatt effekt. Men har ikke tenkt til å teste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå