Gå til innhold

Hvordan holder du irritasjonen tilbake når en sur kunde nesten mobber foran de andre i køen?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så var jeg i kassa da, en kunde skulle betale. Og klagde på prisen. Som om det var jeg som hadde bestemt denne prisen. Så virket ikke kortet, og han måtte bruke et annet. Da kommenterte han det og. Sa "prøv å vær litt kjappere".. Jeg kontrolerer ikke om terminalen blir treig, eller om det var noe med kortet hans. Hadde lavt blodsukker i tillegg, og kan da bli fort stresset .

Anonymkode: ea0c3...abf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De få gangene jeg har slike kunder forholder jeg meg helt rolig og balansert. Har jeg en sur og grinete kunde, svarer jeg tilbake med en blid tone. Ikke fordi jeg har så innmari lyst, men fordi jeg må være profesjonell. Trøster meg med at jeg sannsynligvis slipper å forholde meg til slike mennesker så fort jeg er ferdig med utdannelsen min. 

  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å telle til ti inni meg. Noen ganger svarer jeg tilbake kort og direkte, men høflig. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg sier "det er lov å bruke barken..." og dunker pekefingeren mot pannen

Anonymkode: fac67...25a

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Clarity skrev:

De få gangene jeg har slike kunder forholder jeg meg helt rolig og balansert. Har jeg en sur og grinete kunde, svarer jeg tilbake med en blid tone. Ikke fordi jeg har så innmari lyst, men fordi jeg må være profesjonell. Trøster meg med at jeg sannsynligvis slipper å forholde meg til slike mennesker så fort jeg er ferdig med utdannelsen min. 

De kommer i alle former og fasonger dessverre. Trodde selv at jeg var kvitt dem etter 10 år med deltidsjobb i butikk, helt siden 8 klasse (!). Men så begynte jeg i barnehage og innser at nå er jeg stuck med de "surr kundene" daglig. Da saker jeg om foreldrene som virkelig finner noe å kjefte på oss ansatte for alltid.... 

Den ene genseren er borte (hørt om merking av klær?), barnet kom hjem og hadde skadet seg, ingen plaster (nei, det lille papirkuttet på prinsessa di var 6 timer gammelt når barnet ble hentet), det er ikke vår feil at barnet ditt ikke har mer skift igjen eller at den nye fine buksen du lot barnet bruke er skitten fordi vi lot henne sitte i sandkassen med den! 

Hadde det bare vært én disse foreldrene... :(  Håper du er heldig og får en jobb der du slipper disse mennesketypene. Jeg er så heldig at en av dem er ansatt i barnehagen. Klager på ALT i livet og finnes ikke positiv. 

Uff, burde egentlig bytte jobb og håpe på noe bedre kjenner jeg. Blir sint av å skrive dette. Det ER ikke vanskelig å være positiv og snill med medmennesker! 

Og: Uansett yrke! ANSATTE ER IKKE EN SØPPELBØTTE! SLUTT Å KJEFT PÅ OSS FOR ALT! Bare fordi vi ikke kan svare tilbake, betyr ikke det at alle kritikk og kjeft er lov! Hadde vi bare kunne tatt igjen, har jeg gjennom 10 år opparbeidet jæææævlig mange scenarioer som ville satt dere på plass! Og ikke alle hadde holdt meg unna fengsel..... :/ 

Anonymkode: 70381...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...