Gå til innhold

Ville du/har du brukt penger på PT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på om jeg skal investere i en PT. 
Men det er så sykt dyrt...
Tingen er at jeg har lyst til å gå ned i vekt, jeg trenger å gå ned. 
Og lurer på om en PT kan gi meg den kickstarten jeg trenger for å klare å gå ned og holde meg der?

Noen som har erfaring, eller er det bortkastede penger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring akkurat med vekttap og PT, men investerte i totalt 2 timer, hvor jeg hadde tenkt en del på forhånd på:

hva jeg ønsket å oppnå med treningen, hvilken type trening jeg synes er gøy, og hvor mye tid jeg hadde til å gjennomføre sånn rent praktisk.

første time introduserte hun meg til litt forskjellige øvelser, og kom med enkeltstående tips, samt forklaring på teknikk. (Du kan også se om du får fiska fram litt kostholdstips i samtalen, en del av dem har god peiling på dette også.) På time nummer to fikk jeg satt meg opp et skikkelig program. Da har du gjort en engangsinvestering som virkelig kan være verdt det dersom du klarer å legge ned innsats på egenhånd etterpå :) 

Anonymkode: 8247f...ac7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to veldig flinke PT, og anbefaler de på det sterkeste! Det er fryktelig dyrt, men for meg var det definitivt verdt det! Jeg ville investert i en til to timer i uka over et halvt år, og til da har du nok fått inn gode rutiner! 

Du trener nok flere dager enn du har timer, men da "må" du nesten, for det er noe PT forventer av deg, alt ut i fra planen dere har lagt, selvfølgelig.

Anonymkode: 32d52...216

Skrevet

Har hatt PT, en kjempeinvestering. Lærte teknikk og hvilke øvelser som funker for meg, PT tok som nevnt over utgangspunkt i hva jeg ville oppnå. Og ja, PT og rutinene jeg fikk motiverte og har holdt meg i gang med treninga siden. Om du trenger/ønsker gå ned i vekt vil jeg absolutt anbefale noen timer PT, om du har muligheten. 

Gjest hockeyfrue
Skrevet

Jeg hadde PT i mange år, tør nesten ikke å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på det :P Men det var virkelig verdt hver eneste krone! Jeg har ingen erfaring med hvordan det er å gå ned i vekt med PT, mitt mål var å stramme opp og vedlikeholde den kroppen jeg allerede hadde. Jeg har lært utrolig mye av han, og det har hjulpet meg til å trene riktig når jeg er alene også. Så jeg vil si go for it!! :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt to veldig flinke PT, og anbefaler de på det sterkeste! Det er fryktelig dyrt, men for meg var det definitivt verdt det! Jeg ville investert i en til to timer i uka over et halvt år, og til da har du nok fått inn gode rutiner! 

Du trener nok flere dager enn du har timer, men da "må" du nesten, for det er noe PT forventer av deg, alt ut i fra planen dere har lagt, selvfølgelig.

Anonymkode: 32d52...216

To timer i uka i et halvt år hadde jeg aldri hatt råd til..! Men noen timer for å komme igang, og noen timer seinere for vedlikehold, funka for meg.

Skrevet

Jeg har gjort det. Kjøpte 10 timer av en PT rett og slett for å komme meg i gang. Det handlet litt om veiledning, og å lære nye øvelser, men også om det å ha en avtale man har betalt dyrt for - og som man dermed ikke dropper, med en eller annen tynn unnskyldning. 

Men jeg vil samtidig si at det er vanskelig å trene seg ned i vekt, da må det kostholdsendringer og økt hverdagsaktivitet til. Så er treningen en ekstra bonus som gir økt hvileforbrenning og generelt bedre helse. Jeg brukte en av mine pt-timer på å få satt opp en kostplan tilpasset mine behov. 

Jeg synes det var verdt pengene. :-)

Skrevet

Jeg kjøpte meg PT-pakke på 10 timer, og syns virkelig det var verdt det! Selv som student så har jeg klart å få pengene til å strekke til, noe jeg er veldig fornøyd med selv. For meg så var PT det som fikk meg i gang med treninga igjen, samt det å gå over til Sats Elixia (trente på Evo tidligere). Nå har det blitt en kombinasjon av å ønske å "imponere" PT'en min, samt at månedskostnaden blir en motivasjon i seg selv, da jeg føler jeg må huske å sette av tid til trening når jeg betaler 500 kr i mnd for å kunne trene der. Har bare 2 timer igjen med PT nå, men kommer nok absolutt til å kjøpe flere timer senere :-) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har trent med PT i 3 år, og jeg elsker det! Trener mye på egenhånd også, men timene med PT er gull verdt. Jeg lærer nye ting, får veiledning i øvelsene og hun hjelper meg å nå de målene jeg setter meg. Jeg er en av de som må tøyle meg litt og lytte til kroppen - jeg har ingen stoppknapp og har tidligere trent altfor mye. Samarbeid med PT er derfor veldig viktig for meg slik at jeg lærer å finne balansen mellom trening, hvile og mat. Å trene med PT er en av hobbyene mine i grunn og selv om det er dyrt så bruker jeg heller pengene på det enn ferier ol. Synes det er verdt hver eneste krone, jeg har lært så utrolig mye! 

Anonymkode: 44c38...089

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trente kun med PT når jeg var ny med trening. Gjorde det for å lære teknikken på standardøvelsene. Nå når jeg har blitt ''lat'' på teknikken igjen tenker jeg å ta opp bare et par halvtimes-økter for å få implementert det igjen før jeg går inn i en dårlig sirkel.

Før falt det meg naturlig å ha riktig positur, magen inn, stram kropp osv., men nå merker jeg at det ikke lenger skjer automatisk, og det må jeg ha en quickfix på.

Anonymkode: 8b0ff...221

Skrevet

Flott, høres ut som det er god innvestering. 
Jeg trener allerede 2-3 ganger i uka og har tenkt å fortsette med det. Men det er dette å få denne personen som pusher meg mer... God teknikk er jo også viktig og håper jeg kan begynne her og da fortsette selv når jeg er i gang. 
Alle dere har hvertfall bare positive ord om PT :)

AnonymBruker
Skrevet

PS: Skal sies at det ikke BARE er positive opplevelser. Har hatt en PT som satte meg i gang med å varme opp uten å følge med, og gikk for å snakke med kolleger i stedet. Jeg har jo betalt hver krone for hvert sekund til oppmerksomhet mot meg.

Fant senere en annen PT som var ''litt'' bedre, men det er de to erfaringene jeg har kjøpt. Utenom det endte jeg (unntaksvis) med 3 forskjellige PT-er da jeg var ny på senteret og det var inkludert i førstegangsmedlemskapet.

Så spørs det om du vil ha kvinnelig eller mannlig PT. PPS: Du må nok holde oversikt over hvor mange klipp du har igjen hvis du kjøper f.eks. over 10 stk., da jeg har erfart at PT-ene selv ikke alltid holder oversikt (både til min fordel og ulempe).

Anonymkode: 8b0ff...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...