Gå til innhold

Hvor ofte er det vanlig å blø neseblod? (avstemming)

Hvor ofte blør du neseblod?   

47 stemmer

1. 1. Hvor ofte blør du neseblod?

• Har aldri blødd neseblod
      9
    • Har skjedd 1-5 ganger i mitt liv
      21
    • Kanskje en gang i året
      5
    • 1 gang i halvåret, eller kvartalet
      6
    • Ca. 1 gang i mnd
      2
    • Ca. 1 gang i uka
      1
    • 2-3 ganger i uka
      2
    • 4-6 ganger i uka
      0
    • ca. 1 gang om dagen
      1
    • Flere ganger om dagen, men ikke hver dag
      0
    • Flere ganger om dagen, hver dag
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg lurer på dette med neseblod, hvor ofte det er. Noen venninner har sagt at de aldri har blødd neseblod, og jeg lurer på om jeg egentlig har et problem med dette. Har aldri falt meg inn at det kunne være noe man fikk hjelp for. 

Jeg blør neseblod ca. 15 ganger i måneden (men da kan det liksom være at det skjer 3 ganger i løpet av samme dag, så er ikke snakk om annenhver dag), noen ganger skjer det fordi jeg snyter meg, men andre ganger skjer det uten noen foranledning. Tetter jeg det ene neseboret, kan det begynne å komme ut av det andre. Av og til renner det heller bak i munnen/ganen enn ut nesa. 

Er ikke det vanlig å blø neseblod sånn innimellom? 

Anonymkode: 30ec5...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte litt blod i snørret når jeg pusser nesen, men ordentlig neseblod har jeg nok ikke blødd mer enn 4-5 ganger i livet som jeg kan huske. Er 30.

Anonymkode: eeca0...a59

Skrevet

Jeg er en av de som aldri har blødd neseblod. Selv ikke da jeg fikk en fotball midt i fleisen:P Det er nok stor forskjell på hvasom er vanlig, men 15 ganger i mnd synes jeg hørtes mye ut :overrasket: Må være plagsomt?:ohmy:

AnonymBruker
Skrevet

Aldri nå.

Men som barn blødde jeg neseblod ganske ofte og hadde kraftige blødninger.

Snakk med legen din om dette. Det finnes hjelp.

Anonymkode: 7e8ad...558

Skrevet

Jeg blør neseblod ofte, jeg. Som barn slet jeg mye med det, og jeg begynner bare plutselig å blø. Er også veldig sensitiv i nesa, så trenger ikke pirke så mye før jeg begynner å blø. Hvis jeg skulle pirke da... hehe... :) 

Kunne våkne opp om morgenen med et blodbad rundt meg; blod på meg, på puta, overalt. Haha! Jeg satt en gang på do, og da jeg presset begynte det å sprute ut blod av nesa. Så ja, for meg er det vanlig å blø minst 1-2 ganger i måneden nå i voksen alder. Som barn var det oftere! 

Gjest 1anonym2
Skrevet

Jeg, som voksen, blør neseblod minst ti ganger i mnd, vil jeg tippe. Og da opptil tre ganger om dagen. Utrolig plagsomt!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, hironakamura skrev:

Jeg er en av de som aldri har blødd neseblod. Selv ikke da jeg fikk en fotball midt i fleisen:P Det er nok stor forskjell på hvasom er vanlig, men 15 ganger i mnd synes jeg hørtes mye ut :overrasket: Må være plagsomt?:ohmy:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri nå.

Men som barn blødde jeg neseblod ganske ofte og hadde kraftige blødninger.

Snakk med legen din om dette. Det finnes hjelp.

Wow, kødder dere? Aldri? Wow. Ikke en gang da du fikk fotball i nesa! 

Ja, det er skikkelig plagsomt, men har aldri en gang tenkt over at jeg kan snakke med legen om det! Her går det tampongpakker i fleng liksom, og det var vel etter at jeg synes det ble så dyrt (selv om en pakke med 16 koster bare 20kr :P ) at jeg begynte å tenke på om det var normalt! 

Er i alle fall glad det finnes tamponger, og jeg ar de alltid i veska, men til forskjell fra andre som har det pga mensen, så har jeg det på grunn av neseblod. :P 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, misstealover skrev:

Jeg blør neseblod ofte, jeg. Som barn slet jeg mye med det, og jeg begynner bare plutselig å blø. Er også veldig sensitiv i nesa, så trenger ikke pirke så mye før jeg begynner å blø. Hvis jeg skulle pirke da... hehe... :) 

Kunne våkne opp om morgenen med et blodbad rundt meg; blod på meg, på puta, overalt. Haha! Jeg satt en gang på do, og da jeg presset begynte det å sprute ut blod av nesa. Så ja, for meg er det vanlig å blø minst 1-2 ganger i måneden nå i voksen alder. Som barn var det oftere! 

Ja, det er det verste når det er blodbad rundt deg, da er det stress da! Jeg har tydeligvis utviklet en nødløsning, jeg våkner om jeg begynner å blø neseblod. Og det begynner bare å renne av og til! Jeg har vurdert om jeg har for mye blod så kroppen bare: "må kvitte meg med litt". :fnise: 

1-2 ganger er ikke så ofte da :P 

1 minutt siden, 1anonym2 skrev:

Jeg, som voksen, blør neseblod minst ti ganger i mnd, vil jeg tippe. Og da opptil tre ganger om dagen. Utrolig plagsomt!

Så bra det ikke er bare meg! Skikkelig plagsomt ja! 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne i perioder som barn ha det veldig ofte, og våknet ofte av at jeg blødde neseblod om natta. Nå i voksen alder er det sjelden, og som oftest bare noen dråper når jeg først blør (en gang eller to i måneden tror jeg).

Anonymkode: b657e...41f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk aldri blødd neseblod. Men, i går begynte sønnen min på 12 plutselig å blø neseblod, har aldri skjedd før. Skal innrømme at jeg ble litt bekymret selv om at jeg vet at det mest sannsynlig er helt ufarlig. På film er det jo slik at hvis noen begynner å blø neseblod så betyr det at karakteren har en alvorlig sykdom. Så når er egentlig neseblod farlig/alvorlig?

Anonymkode: bb7df...b19

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det verste når det er blodbad rundt deg, da er det stress da! Jeg har tydeligvis utviklet en nødløsning, jeg våkner om jeg begynner å blø neseblod. Og det begynner bare å renne av og til! Jeg har vurdert om jeg har for mye blod så kroppen bare: "må kvitte meg med litt". :fnise: 

1-2 ganger er ikke så ofte da :P 

Ja det er skikkelig stress haha! Ser ut som man har vært i krig jo! :fnise: 

Nei det er ikke så ofte, og det er jeg glad for. Har perioder der det skjer oftere og av ingen grunn. Og perioder der det ikke er noe/lite. Er glad for at jeg ikke blør oftere enn det nå. Husker jeg alltid var så irritert fordi jeg blødde så mye. Da var det omtrent hver dag, og måtte flere ganger være hjemme fra skolen fordi jeg blødde såpass mye at jeg ble svimmel. Måtte bare sitte over vasken - ingen mening med bomull når det måtte byttes konstant. 

Men men :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk aldri blødd neseblod. Men, i går begynte sønnen min på 12 plutselig å blø neseblod, har aldri skjedd før. Skal innrømme at jeg ble litt bekymret selv om at jeg vet at det mest sannsynlig er helt ufarlig. På film er det jo slik at hvis noen begynner å blø neseblod så betyr det at karakteren har en alvorlig sykdom. Så når er egentlig neseblod farlig/alvorlig?

Hahaha! :P Da hadde jeg hatt en alvorlig sykdom svæææært mange ganger i mitt liv. De eneste gangene jeg blir bekymret er når jeg blør så mye at jeg ikke skjønner hvor alt kan komme fra, eller fra begge neseborene, det er ganske ubehagelig. 

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet, er jo delvis det jeg også lurer på. Jeg trodde det var mer vanlig enn det virker å blø så ofte. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler deg og andre om å ta opp dette med lege, samtidig med undersøkelse av pasienten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 33 og var 7-8 år sist gang. 

mannen min gjør det omtrent annenhver måned.

Skrevet (endret)

Aldri - ikke som jeg kan huske i hvert fall...

Endret av Ferny
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg blødde tidligere neseblod hele tiden og gjerne mye om gangen. Om jeg dusjet i for varmt vann blødde jeg, ved fysisk aktivitet blødde jeg, om jeg ristet hardt på hodet blødde jeg og ofte begynte jeg bare å blø uten noe særlig til grunn.

Misjonær var forresten en stilling som fungerte svært dårlig. Varme, fysisk aktivitet og nesen hengende over en annen person lærte jeg raskt at jeg måtte prøve å unngå.

Nå har jeg imidlertid fått etset vekk de problematiske blodkarene i nesen og blør ikke mer enn 1-2 ganger i året, da stort sett om jeg slår meg.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 2
Skrevet

Har blødd neseblod en gang, og det var når jeg var 4-5 år. Husker det var noe med en bruskasse og at jeg blødde neseblod. SÅ var nok at jeg slo meg. Aldri blødd neseblod etter det.

Hadde ei i klassen på ungdomsskolen som blødde neseblod flere ganger i uken. Hun fikk brent noen blodårer i nesen eller noe lignende og sluttet å blø så mye neseblod etter det. 

Skrevet

Jeg antar at jeg har blødd neseblod som barn, men kan ikke huske det. 

Skrevet

Jeg har blødd neseblod en gang, glemmer det aldri. Plukke epler fra et epletre og fikk et eple rett på nesa, ble så forskrekket når blodet rant fra nesa. Au.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...