AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har vært elendig på å spise grønt og frukt. Nå har jeg begynt å spise en avokado til frokost, en håndfull plommetomater og smoothie samt blåbær hver dag. I tillegg til annen mat da. Er dere flinke og hva spiser dere? Anonymkode: 3cd0c...1bd
SunnivaOslo Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 (endret) Ja. Spiser salat og grønnsaker til så og si hver middag. Spiser ikke kokte grønnsaker da jeg ble "fostret"opp på dette i barndommen,så spiser ovnsbakt, stekt og most☺ Salat lager jeg av feks med ingredienser som:rucolla,spinat,grønnkål,cherrytomater,div typer løk, sukkererter,agurk,babymais, oliven,raspa gulerøtter,paprika,chili,avocado etc Grønnsaker er som regel: asparges,cassava,søtpotet,div typer løk, brokkoli,potet,zucchini,okra,blomkål.squash,aubergine etc Bruker også mye av hvitløk,ingefær og ferske urter (som regel basilikum,koriander og bladpersille☺ Av og til har jeg couscous el ris som tilbehør,men for det meste går det i grønt. Til frokost spiser jeg feks brødskive med pålegg og har agurk/paprika/tomat ved siden eller yoghurt med bær. Frukt spiser jeg og,men ikke alltid hver dag. Her går det i fersken,plommer,moreller,ananas,sitrusfrukter,banan,meloner,papaya,pakistansk mango (ikke den man finner på feks Kiwi) og druer,samt div typer bær. Endret 12. mai 2016 av SunnivaOslo skrivefeil 1
OPIgirl Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Ja, jeg spiser 5-7 ulike grønnsaker hver dag. Hver på minimum 100 gram.
Fredsmegleren Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Spiser omkring 8-12 grønnsaker/frukt daglig dersom jeg ikke tar med mellommåltid. Kjempegodt dersom man vet å tilberede dem riktig
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Jeg spiser kjempelite frukt og grønt. Anonymkode: 86954...93e
rh1 Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Spiser en del grønnsaker, men er ikke så flink til å få i meg frukt! (Med unntak av litt banan i smoothie eller lignende, er det dessverre nesten ikke-eksisterende i mitt kosthold)
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Jeg lager meg en stor salat til lunsj hver dag, da har jeg litt mindre dårlig samvittighet for å ikke være så ivrig på grønnsaker til middag Anonymkode: 7675a...495 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Prøver å ha frukte eller grønt til hvert måltid, så tar jeg en til hver(Frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds) så får jeg jo de berømte fem om dagen:) Er ikke alltid jeg er like flink da. I dag spiste jeg en banan til frokosten, litt salat til lunsj, en liten gulrot til middag og så blir det en plomme med kveldsmaten. Er veldig glad i grønnsaker og frukt jeg da:) Anonymkode: f9f16...ff7
Nevian Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Ikke altfor flink. Hvis jeg skal spise mer grønnsaker - da må grønnsaker skjerpe seg!
Gjest Yellowrose Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Jeg er veganer så jeg spiser mye grønnsaker. Frukt spiser jeg mest av på våren og sommeren.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært elendig på å spise grønt og frukt. Nå har jeg begynt å spise en avokado til frokost, en håndfull plommetomater og smoothie samt blåbær hver dag. I tillegg til annen mat da. Er dere flinke og hva spiser dere? Anonymkode: 3cd0c...1bd Jeg, som voksen, er elendig. Ungen er kjempeflink. Han spiser masse frukt og grønnsaker hver dag. Heia han!! Anonymkode: 2a0af...9bf
Knaggrekke Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Spiser alltid daglig tomat, agurk, squash, banan, gulrot, brokkoli, blomkål og kinakål. I tillegg kommer ofte mais, grønnkål, spinat og eventuelt eple, plomme og bær.
Chizue Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 Spiser en god del ja Har elsk på grønnkål og spinat for tiden, så det går det mye av til middag Mellommåltid består oftest av banan og litt nøtter (Har funnet ut at jeg plutselig tåler nøtter igjen! :D Så da må jeg jo kose meg med det..Ta igjen det tapte ) 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Spiser nesten alltid blomkål og brokkoli til middag og lager ofte salat med paprika, isbergsalat , agurk, mais og egg. Så mye grønt her
Pringle Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 (endret) Jeg er så flink at jeg får kjeft. Blir et par kilo av hver (frukt og grønnsaker) pr uke. Jeg har hatt dilla på epler i det siste, telte over i går, og kom fram til at jeg har spist 72 epler siden 5. februar. Det er ganske enkelt for meg. Passer på å spise litt rå grønnsaker og en porsjon frukt til hvert måltid utenom middag, og har grønnsaker enten som tilbehør til middagen eller som ingrediens i gryterett/suppe. Akkurat nå har jeg melon, epler, ananas, mispel, mango, klementiner, agurk, gulrøtter, blomkål, kålrot, brokkoli, rødbeter, sjalottløk, løk, poteter, søtpotet, hvitløk og stilkselleri i kjøleskapet, kruspersille i vinduskarmen og blåbær, mango, erter, grønne bønner, rosenkål og edamame i fryseren. Det er en del mer ferskvarer enn vanlig fordi jeg akkurat har handlet inn før pinsehelgen/17. mai og ikke har gått tom for alt det jeg hadde. Endret 13. mai 2016 av Pringle 1
KaDust Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Ja, jeg dekker alltid dagsbehovet for frukt på frokosten min alene. Pøser på med alt av frukt og bær dagen igjennom, knasker gulrøtter mellom måltider og har alltid masse grønt til middagen i en eller annen form. Spiser alt, rett og slett. Nesten.
Gjest Northernlight Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 Tjaa, sånn middels flink. I dag har jeg spist bringebær og kiwi, i går spiste jeg tomat og avocado. Skal maule resten av tomatene nå. De er ikke så verst de her små søte perle og miniplommetomatene
HomelessIcecream Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 Grønnsaker er noe av det beste, mens frukt liker jeg ikke noe særlig
Marie90 Skrevet 13. mai 2016 #19 Skrevet 13. mai 2016 Ja, det blir en del. . Rugsprø med avocado - frokost Smoothie med banan, spinat og avocado - mellommåltid Brokkoli, blomkål, rosenkål eller gulrøtter ved siden av kjøtt - middag Gulrøtter eller agurk med dip - kvelds Jeg prøver å "snike inn" grønt de fleste steder. Lager jeg f.eks. pasta tar jeg lite spaghetti, lite kjøttdeig og "sper i" med kidneybønner, løk, chili, hvitløk, tomat, paprika osv. Lager jeg hjemmelaget pizza lager jeg av tortilla og fyller på med rødløk, paprika, mais m.m.
peppermyntete Skrevet 13. mai 2016 #20 Skrevet 13. mai 2016 Er flink med grønnsaker hele året, men frukt blir det mest av i sommerhalvåret siden det er mye mer spennende frukt til en rimelig penge da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå