Gå til innhold

Er dere flinke til å spise grønt og frukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært elendig på å spise grønt og frukt. Nå har jeg begynt å spise en avokado til frokost, en håndfull plommetomater og smoothie samt blåbær hver dag. I tillegg til annen mat da. Er dere flinke og hva spiser dere?

Anonymkode: 3cd0c...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja. Spiser salat og grønnsaker til så og si hver middag. Spiser ikke kokte grønnsaker da jeg ble "fostret"opp på dette i barndommen,så spiser ovnsbakt, stekt og most☺

Salat lager jeg av feks med ingredienser som:rucolla,spinat,grønnkål,cherrytomater,div typer løk, sukkererter,agurk,babymais, oliven,raspa gulerøtter,paprika,chili,avocado etc

Grønnsaker er som regel: asparges,cassava,søtpotet,div typer løk, brokkoli,potet,zucchini,okra,blomkål.squash,aubergine etc

Bruker også mye av hvitløk,ingefær og ferske urter (som regel basilikum,koriander og bladpersille☺

Av og til har jeg couscous el ris som tilbehør,men for det meste går det i grønt.

Til frokost spiser jeg feks brødskive med pålegg og har agurk/paprika/tomat ved siden eller yoghurt med bær.

Frukt spiser jeg og,men ikke alltid hver dag. Her går det i fersken,plommer,moreller,ananas,sitrusfrukter,banan,meloner,papaya,pakistansk mango (ikke den man finner på feks Kiwi) og druer,samt div typer bær.

Endret av SunnivaOslo
skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg spiser 5-7 ulike grønnsaker hver dag. Hver på minimum 100 gram.

Skrevet

Spiser omkring 8-12 grønnsaker/frukt daglig dersom jeg ikke tar med mellommåltid. Kjempegodt dersom man vet å tilberede dem riktig :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kjempelite frukt og grønt.

Anonymkode: 86954...93e

Skrevet

Spiser en del grønnsaker, men er ikke så flink til å få i meg frukt! (Med unntak av litt banan i smoothie eller lignende, er det dessverre nesten ikke-eksisterende i mitt kosthold)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager meg en stor salat til lunsj hver dag, da har jeg litt mindre dårlig samvittighet for å ikke være så ivrig på grønnsaker til middag :P

Anonymkode: 7675a...495

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ha frukte eller grønt til hvert måltid, så tar jeg en til hver(Frokost, lunsj, mellommåltid, middag, kvelds) så får jeg jo de berømte fem om dagen:) Er ikke alltid jeg er like flink da. I dag spiste jeg en banan til frokosten, litt salat til lunsj, en liten gulrot til middag og så blir det en plomme med kveldsmaten. Er veldig glad i grønnsaker og frukt jeg da:)

Anonymkode: f9f16...ff7

Skrevet

Ikke altfor flink. Hvis jeg skal spise mer grønnsaker - da må grønnsaker skjerpe seg!

Gjest Yellowrose
Skrevet

Jeg er veganer så jeg spiser mye grønnsaker. Frukt spiser jeg mest av på våren og sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært elendig på å spise grønt og frukt. Nå har jeg begynt å spise en avokado til frokost, en håndfull plommetomater og smoothie samt blåbær hver dag. I tillegg til annen mat da. Er dere flinke og hva spiser dere?

Anonymkode: 3cd0c...1bd

Jeg, som voksen, er elendig. Ungen er kjempeflink. Han spiser masse frukt og grønnsaker hver dag. Heia han!!  :fnise:

Anonymkode: 2a0af...9bf

Skrevet

Spiser alltid daglig tomat, agurk, squash, banan, gulrot, brokkoli, blomkål og kinakål. I tillegg kommer ofte mais, grønnkål, spinat og eventuelt eple, plomme og bær. 

Skrevet

Spiser en god del ja :) 
Har elsk på grønnkål og spinat for tiden, så det går det mye av til middag :) 

Mellommåltid består oftest av banan og litt nøtter (Har funnet ut at jeg plutselig tåler nøtter igjen! :D Så da må jeg jo kose meg med det..Ta igjen det tapte :fnise: )

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Spiser nesten alltid blomkål og brokkoli til middag og lager ofte salat med paprika, isbergsalat , agurk, mais og egg. Så mye grønt her

Skrevet (endret)

Jeg er så flink at jeg får kjeft. Blir et par kilo av hver (frukt og grønnsaker) pr uke. Jeg har hatt dilla på epler i det siste, telte over i går, og kom fram til at jeg har spist 72 epler siden 5. februar.

Det er ganske enkelt for meg. Passer på å spise litt rå grønnsaker og en porsjon frukt til hvert måltid utenom middag, og har grønnsaker enten som tilbehør til middagen eller som ingrediens i gryterett/suppe.

Akkurat nå har jeg melon, epler, ananas, mispel, mango, klementiner, agurk, gulrøtter, blomkål, kålrot, brokkoli, rødbeter, sjalottløk, løk, poteter, søtpotet, hvitløk og stilkselleri i kjøleskapet, kruspersille i vinduskarmen og blåbær, mango, erter, grønne bønner, rosenkål og edamame i fryseren. Det er en del mer ferskvarer enn vanlig fordi jeg akkurat har handlet inn før pinsehelgen/17. mai og ikke har gått tom for alt det jeg hadde.

Endret av Pringle
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg dekker alltid dagsbehovet for frukt på frokosten min alene. :lol: Pøser på med alt av frukt og bær dagen igjennom, knasker gulrøtter mellom måltider og har alltid masse grønt til middagen i en eller annen form. Spiser alt, rett og slett. Nesten. :P

Gjest Northernlight
Skrevet

Tjaa, sånn middels flink. I dag har jeg spist bringebær og kiwi, i går spiste jeg tomat og avocado. Skal maule resten av tomatene nå. De er ikke så verst de her små søte perle og miniplommetomatene 

Skrevet

Grønnsaker er noe av det beste, mens frukt liker jeg ikke noe særlig

Skrevet

Ja, det blir en del. 

.

Rugsprø med avocado - frokost

Smoothie med banan, spinat og avocado - mellommåltid

Brokkoli, blomkål, rosenkål eller gulrøtter ved siden av kjøtt - middag

Gulrøtter eller agurk med dip - kvelds

Jeg prøver å "snike inn" grønt de fleste steder. Lager jeg f.eks. pasta tar jeg lite spaghetti, lite kjøttdeig og "sper i" med kidneybønner, løk, chili, hvitløk, tomat, paprika osv. Lager jeg hjemmelaget pizza lager jeg av tortilla og fyller på med rødløk, paprika, mais m.m. 

Skrevet

Er flink med grønnsaker hele året, men frukt blir det mest av i sommerhalvåret siden det er mye mer spennende frukt til en rimelig penge da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...