fullkornspasta Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Ja, typisk meg. Stekt brownies (som forøvrig koster 7 kroner på rema 1000 nå!!), og så glemte jeg å enten ha i bakepapir eller smøre forma. Hvordan i faen skal jeg få kaka ut uten å ødelegge alt? Noen som har noen smarte råd? De taes iaf ut med stor takk! :D
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 En lang, smidig stekespade? Og håpe kaka er klissete nok til at du får dyttet den sammen til en nesten sammenhengende kake igjen når du får bitene ut av forma? Jeg tviler nemlig på at du får den ut i ett stykke, dessverre. Anonymkode: c58fc...9bd
fullkornspasta Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En lang, smidig stekespade? Og håpe kaka er klissete nok til at du får dyttet den sammen til en nesten sammenhengende kake igjen når du får bitene ut av forma? Jeg tviler nemlig på at du får den ut i ett stykke, dessverre. Anonymkode: c58fc...9bd Faen da! Veldig flaut, men jeg har aldri i hele mitt liv greid å lage posebrownies uten å ødelegge kaka Takk for svar!
Fredsmegleren Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Du kan f.eks. fryse kaken noen timer og så bruke en skarp kniv til å lirke ut kaka når den er bunnfrossen, men hvem har vel tid til å vente så lenge.. Blir brownies i morgen takk for tips
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Beklager at jeg ikke hadde noen trylletriks, men jeg har fått servert mange brownies som har vært ganske ødelagte selv med bakepapir i forma. (Jeg tror faktisk jeg har fått servert ganske mange som fremdeles hadde store biter bakepapir under, når jeg tenker meg om. ) Men alle har smakt kjempegodt likevel! Anonymkode: c58fc...9bd
fullkornspasta Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager at jeg ikke hadde noen trylletriks, men jeg har fått servert mange brownies som har vært ganske ødelagte selv med bakepapir i forma. (Jeg tror faktisk jeg har fått servert ganske mange som fremdeles hadde store biter bakepapir under, når jeg tenker meg om. ) Men alle har smakt kjempegodt likevel! Anonymkode: c58fc...9bd Hehe, planen er å stortsett spise hele selv, da! Og som du sier, brownies er jo alltid godt! 2
Mynona Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Myk plast-stekespade er vel kanskje det letteste. neste gang - husk bakepapir Og hvordan klarer du å ødelegge den hver gang? Hva skjer? Det er liksom bænkers-kaka for meg
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 3 minutter siden, fullkornspasta skrev: Hehe, planen er å stortsett spise hele selv, da! Og som du sier, brownies er jo alltid godt! I love u. Anonymkode: 31d2a...425 4
fullkornspasta Skrevet 12. mai 2016 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2016 1 minutt siden, Mynona skrev: Myk plast-stekespade er vel kanskje det letteste. neste gang - husk bakepapir Og hvordan klarer du å ødelegge den hver gang? Hva skjer? Det er liksom bænkers-kaka for meg Nei, du kan så si.. Steker den for lite, steker den for mye, prøver å snu den og da detter halve kaka ut mens rester er igjen i forma, bruker for stor form, bruker for liten.. Ja, du skjønner. Jeg kommer nok til å bli et dårlig koneemne, som min kjære mor så oppmuntrende pleier å si til meg
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Vent til kaken er helt avkjølt, da er det lettere å få løs fra formen. Om du uansett skal spise den selv, så gjør det vel ikke noe om den ikke ser fin ut, bare røsk den ut av formen og spis den mens den enda er varm :D Anonymkode: 26669...280
Mynona Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 17 minutter siden, fullkornspasta skrev: Nei, du kan så si.. Steker den for lite, steker den for mye, prøver å snu den og da detter halve kaka ut mens rester er igjen i forma, bruker for stor form, bruker for liten.. Ja, du skjønner. Jeg kommer nok til å bli et dårlig koneemne, som min kjære mor så oppmuntrende pleier å si til meg Hehe, er ikke så greit. Men det som er bra med brownies er jo at den er god selv om den ser ut som et takras. Og selv omden er for lite stekt Jeg bruker en langpanne/ildfast form på 24x31cm og da blir den perfekt med steketiden som står på pakken (Toro). Men den smaker best dagen etter synes jeg. Når den er sprø på toppen.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 1 time siden, fullkornspasta skrev: Nei, du kan så si.. Steker den for lite, steker den for mye, prøver å snu den og da detter halve kaka ut mens rester er igjen i forma, bruker for stor form, bruker for liten.. Ja, du skjønner. Jeg kommer nok til å bli et dårlig koneemne, som min kjære mor så oppmuntrende pleier å si til meg Drit i å være koneemne, menn som er noe å samle på ser etter andre ting! Og så koser du deg med kaka. Anonymkode: c58fc...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 Underholdende tråd Kos deg med kaka! Anonymkode: 0c67b...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå