Gå til innhold

Trenger råd ASAP. Stekt kake, får den ikke ut av -forma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, typisk meg. Stekt brownies (som forøvrig koster 7 kroner på rema 1000 nå!!), og så glemte jeg å enten ha i bakepapir eller smøre forma. Hvordan i faen skal jeg få kaka ut uten å ødelegge alt? Noen som har noen smarte råd?

De taes iaf ut med stor takk! :D  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En lang, smidig stekespade? Og håpe kaka er klissete nok til at du får dyttet den sammen til en nesten sammenhengende kake igjen når du får bitene ut av forma? Jeg tviler nemlig på at du får den ut i ett stykke, dessverre.

Anonymkode: c58fc...9bd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En lang, smidig stekespade? Og håpe kaka er klissete nok til at du får dyttet den sammen til en nesten sammenhengende kake igjen når du får bitene ut av forma? Jeg tviler nemlig på at du får den ut i ett stykke, dessverre.

Faen da! Veldig flaut, men jeg har aldri i hele mitt liv greid å lage posebrownies uten å ødelegge kaka :(

Takk for svar! 

Skrevet

Du kan f.eks. fryse kaken noen timer og så bruke en skarp kniv til å lirke ut kaka når den er bunnfrossen, men hvem har vel tid til å vente så lenge.. 

Blir brownies i morgen takk for tips :) 

AnonymBruker
Skrevet

Beklager at jeg ikke hadde noen trylletriks, men jeg har fått servert mange brownies som har vært ganske ødelagte selv med bakepapir i forma. (Jeg tror faktisk jeg har fått servert ganske mange som fremdeles hadde store biter bakepapir under, når jeg tenker meg om. :fnise: ) Men alle har smakt kjempegodt likevel! :) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at jeg ikke hadde noen trylletriks, men jeg har fått servert mange brownies som har vært ganske ødelagte selv med bakepapir i forma. (Jeg tror faktisk jeg har fått servert ganske mange som fremdeles hadde store biter bakepapir under, når jeg tenker meg om. :fnise: ) Men alle har smakt kjempegodt likevel! :) 

Hehe, planen er å stortsett spise hele selv, da! :fnise: Og som du sier, brownies er jo alltid godt! 

• Liker 2
Skrevet

Myk plast-stekespade er vel kanskje det letteste. 

neste gang - husk bakepapir :) Og hvordan klarer du å ødelegge den hver gang? Hva skjer? Det er liksom bænkers-kaka for meg :ler: 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, fullkornspasta skrev:

Hehe, planen er å stortsett spise hele selv, da! :fnise: Og som du sier, brownies er jo alltid godt! 

:hjerte: I love u. :ph34r:

Anonymkode: 31d2a...425

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Myk plast-stekespade er vel kanskje det letteste. 

neste gang - husk bakepapir :) Og hvordan klarer du å ødelegge den hver gang? Hva skjer? Det er liksom bænkers-kaka for meg :ler: 

Nei, du kan så si.. Steker den for lite, steker den for mye, prøver å snu den og da detter halve kaka ut mens rester er igjen i forma, bruker for stor form, bruker for liten.. Ja, du skjønner. Jeg kommer nok til å bli et dårlig koneemne, som min kjære mor så oppmuntrende pleier å si til meg :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Vent til kaken er helt avkjølt, da er det lettere å få løs fra formen. Om du uansett skal spise den selv, så gjør det vel ikke noe om den ikke ser fin ut, bare røsk den ut av formen og spis den mens den enda er varm :D

Anonymkode: 26669...280

Skrevet
17 minutter siden, fullkornspasta skrev:

Nei, du kan så si.. Steker den for lite, steker den for mye, prøver å snu den og da detter halve kaka ut mens rester er igjen i forma, bruker for stor form, bruker for liten.. Ja, du skjønner. Jeg kommer nok til å bli et dårlig koneemne, som min kjære mor så oppmuntrende pleier å si til meg :roll:

Hehe, er ikke så greit. Men det som er bra med brownies er jo at den er god selv om den ser ut som et takras. Og selv omden er for lite stekt :) 

Jeg bruker en langpanne/ildfast form på 24x31cm og da blir den perfekt med steketiden som står på pakken (Toro). Men den smaker best dagen etter synes jeg. Når den er sprø på toppen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, fullkornspasta skrev:

Drit i å være koneemne, menn som er noe å samle på ser etter andre ting! :opplyser: Og så koser du deg med kaka. :hoppe:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Underholdende tråd :laugh:

Kos deg med kaka!

Anonymkode: 0c67b...185

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...