Gå til innhold

Hvorfor bare sex?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 12.5.2016 at 17.33, jabx skrev:

Sex er godt, og variasjon er morsomt?

Nettopp.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg ønsket meg et familieliv og det har jeg. Og jeg elsker det! Det jeg prøver å si er vel kanskje at tidene har forandret seg. Før måtte man holde sammen for å klare seg. Det må vi ikke lenger. Vi trenger ikke arvinger for å klare oss heller. Likevel har de fleste en indre lyst på barn. (Jeg synes det er fint at det begynner å bli aksptert at man IKKE ønsker det.) Både kvinner og menn kan velge friere, man MÅ ikke ha et forhold. Jeg skjønner ikke at du mener at kvinner taper mest her, som sagt så er det veldig mange menn som ønsker seg barn veldig sterkt! Og de kan ikke bare skaffe en donor sånn som kvinner kan, så om noen taper er det vel egentlig menn. Single kvinner med barn kan lage kollektiver og hjelpe hverandre, det klarer seg alltids. Det er verre med single menn som blir ufrivillige barnløse. 

Men kanskje kan alle vinne, hvis vi har perioder av livet til alt. Jeg bare filosoferer, mener ikke at jeg har noe bastant svar. Det eneste jeg mener bastant er at menn også ønsker seg barn. Kanskje ikke i 20-årene, men absolutt senere! 

Her er greia: Om menn innser at flere kvinner bruker denne strategien, og dermed er uaktuelle som livspartnere, er det færre som er interesserte i å ha barn med de. For fakta er; om man har barn med feil dame, så koster det uansett. Man ser barna sine mindre. Når man da veier opp hvor mye det koster å forsikre seg om at denne dama er verdt å bli sammen med, og samtidig vurdere om hun er egnet som mor til dine barn, og ikke minst, må vurdere at det kommer til å holde, så er det flere menn som innser at det ikke er verdt drømmen om barn.

Hvis stadig flere menn innser dette og ser at mulighetene ikke ligger til rette for et godt familieliv, så gir de avkall på dette. Kvinner har generelt større behov for barn enn menn. Dette håper jeg også du kan være enig i. Sier ikke at alle kvinner er gale etter å få barn, men generelt er det flere som får barn. Dette kan forklares med at det kun er 15% barnløse kvinner, kontra 30?40?% menn. Kvinner som vil ha barn får de. 

Så da er spørsmålet: hvis menn kan få sex, leve et godt liv ellers, men gi avkall på barn. Eller hvis de forplikter seg, og det går dårlig med barn og kone, hva er mest attraktivt? 50% skilsmisserate. Og ikke minst et samfunn hvor det er allment kjent med mine,dine og våre barn. 

Summasumarum, så vil kvinner tape på dette fordi de som vil ha både en kjæreste, et familieliv og barn ikke får alt de ønsker seg. De vil da ha valget mellom å bli brukt for sex i håp om at det blir et forhold, eller så må de ty til løsinger som sæddonor eller ONS på byen. 

Etterhvert som det blir mer vanlig, vil menn bli enda mer obs på dette, og være enda mer kritiske til hvem de har sex med. I fare for å bli påtvunget et farskap. Kvinner har da valget mellom menn som gjerne vil ha barn med de, men de er ikke gjerne ikke så attraktive. 

Når det er sagt er det ikke slik at menn ikke taper i det hele tatt. Det er ikke ukjent at mange menn tar livet sitt og faller fra i samfunnet. Men det jeg påpeker er at flere kvinner vil tape enn menn, for menn vil alltid finne måter å få sex på, mens for kvinner er også samliv og forhold mer viktig. 

Anonymkode: 1ac95...c5e

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er greia: Om menn innser at flere kvinner bruker denne strategien, og dermed er uaktuelle som livspartnere, er det færre som er interesserte i å ha barn med de. For fakta er; om man har barn med feil dame, så koster det uansett. Man ser barna sine mindre. Når man da veier opp hvor mye det koster å forsikre seg om at denne dama er verdt å bli sammen med, og samtidig vurdere om hun er egnet som mor til dine barn, og ikke minst, må vurdere at det kommer til å holde, så er det flere menn som innser at det ikke er verdt drømmen om barn.

Hvis stadig flere menn innser dette og ser at mulighetene ikke ligger til rette for et godt familieliv, så gir de avkall på dette. Kvinner har generelt større behov for barn enn menn. Dette håper jeg også du kan være enig i. Sier ikke at alle kvinner er gale etter å få barn, men generelt er det flere som får barn. Dette kan forklares med at det kun er 15% barnløse kvinner, kontra 30?40?% menn. Kvinner som vil ha barn får de. 

Så da er spørsmålet: hvis menn kan få sex, leve et godt liv ellers, men gi avkall på barn. Eller hvis de forplikter seg, og det går dårlig med barn og kone, hva er mest attraktivt? 50% skilsmisserate. Og ikke minst et samfunn hvor det er allment kjent med mine,dine og våre barn. 

Summasumarum, så vil kvinner tape på dette fordi de som vil ha både en kjæreste, et familieliv og barn ikke får alt de ønsker seg. De vil da ha valget mellom å bli brukt for sex i håp om at det blir et forhold, eller så må de ty til løsinger som sæddonor eller ONS på byen. 

Etterhvert som det blir mer vanlig, vil menn bli enda mer obs på dette, og være enda mer kritiske til hvem de har sex med. I fare for å bli påtvunget et farskap. Kvinner har da valget mellom menn som gjerne vil ha barn med de, men de er ikke gjerne ikke så attraktive. 

Når det er sagt er det ikke slik at menn ikke taper i det hele tatt. Det er ikke ukjent at mange menn tar livet sitt og faller fra i samfunnet. Men det jeg påpeker er at flere kvinner vil tape enn menn, for menn vil alltid finne måter å få sex på, mens for kvinner er også samliv og forhold mer viktig. 

Anonymkode: 1ac95...c5e

Dette er ikke en strategi fra min side, jeg hadde drømmen om evig kjærlighet, og det tror jeg de aller fleste har, av begge kjønn. 

Jeg tror de aller fleste drømmer om et samliv, jeg synes bare det er greit at det begynner å bli vanligere med alternative måter å leve på.

Når jeg har snakket med mannlige venner som sliter i ekteskapet, så er alltid målet å finne en ny kvinne hvis det blir slutt. For min del er en ny mann det siste jeg kunne tenke meg. Dvs å bo sammen med. En kjæreste høres jo koselig ut!

Endret av Ulla Ullsokk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...