AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har lyst til å gjøre focacciaen min litt mer spennende, hva er godt å ha på eller i focaccia? Jeg liker ikke oliven eller soltørkede tomater, som jeg ser er ganske vanlig å ha på. Anonymkode: 798a4...b03 1
Pearl2.0 Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Skulle foreslå soltørkede tomater og oliven... 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Nøtter, pinjekjerner, strimlet bacon eller spekeskinke, ost, urter, kapers, hakket hvitløk.... Anonymkode: 72818...3ef
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Jeg bruker bare rikelig med rosmarin og havsalt. Oliven og soltørka tomater er djevelens verk. Men det er ikke så mye mer du kan ha i/på før det ikke lenger er foccaccia, mener nå jeg. Da ville jeg heller servert remulade/aioli sammen med brødet, og ikke tuklet så mye med brødet i seg selv. Anonymkode: aabd2...725 1
studerende Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Pære, valnøtter og honning er digg. Evt kan du prøve å legge til litt blåmuggost 1
Kristanna Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Oppå er det godt med hakket hvitløk, havsalt og basilikum. Pleier å lage foccacia til tapas og har da enten aioli eller tzatsiki ved siden av. Har vi noe til overs har jeg fylt den med kyllingfilet, pesto, og salat.
John_Felipe Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Det perfekte ekteskapet mellom kvalitet cherry tomater + basilikum og masse oliven olje! Kokte poteter + blåmuggost mhmmmmm Karamiliserte løk strimler+ timian+ parmesan over! de søte løk strimlene med den salte parmesanen gjør det helt himmelsk <3 Rosmarin+Prosciutto eller andre spekeskinker+ bakte kastanjenøtter omg! Elsker kastansje nøtter, smaker en blanding av bakt søtpotet og valnøtter! Igjen når salt møter søtt så skaper det en helt herlig balanse mhmmm! Skal lage denne idag! ganske sikker på at den tyrkiske butikken i nabolaget har disse nøttene, så de forrige uke Takk for at du minnet meg om focaccia, har ik lagd det på en stund Buon Appetito 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Takk for tips. Tror dere det er godt med f.eks. rå rødløk eller confit hvitløk? Jeg vil ikke stappe for mye oppå, bare noe som gir god smak. Rosmarin og grovt salt er det jeg alltid bruker, så jeg vil prøve noe nytt. Anonymkode: 798a4...b03
pulverheksa Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Jeg bruker å ha rødløk i tynneskiver i lag med pulver av tørket steinsopp og har gjerne på litt god oliven olje og flaksalt. Det er sykt godt.
Whoops Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Jeg pleier å ha geitost (a la chèvre), hvitløk, halve cherrytomater eller tomatskiver og bacon på. Stekes i noen minutter til osten og tomaten er gjennomvarm/smeltet og baconet stekt om det legges på rått. Toppes med ruccola når den kommer ut av ovnen. Foretrekkes fremfor pizza her i huset.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Interessant. Man skal ikke ha så veldig mye på focaccia før det blir en tykk pizza, syns nå jeg, da. Det beste jeg har smakt, var en focaccia i en liten by i Italia, hvor de hadde salt på toppen, pluss halve cherrytomater. Det var ny-de-lig Anonymkode: d4dc2...72f
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Blå druer sammen med rosmarin, olivenolje og havsalt. Ellers enig i at det er tullete å toppe med allverdens - da lager man heller en pizza, eller en sandwich av den ferdigstekte focacciaen. Anonymkode: aa055...a1e
Whoops Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Blå druer sammen med rosmarin, olivenolje og havsalt. Ellers enig i at det er tullete å toppe med allverdens - da lager man heller en pizza, eller en sandwich av den ferdigstekte focacciaen. Anonymkode: aa055...a1e Men her var jo spørsmålet hva men liker å ha i eller på den. Det utelukker ikke at brødet kan være glimrende alene eller med bare olje og salt. Alt til sin tid. 1
Skriblerier Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Vi har alltid opphakkede soltørkede tomater og sorte oliven samt en pakke med apetina snack pack med hvitløk i. Slår aldri feil
Gjest Mattis Skrevet 14. mai 2016 #18 Skrevet 14. mai 2016 Rosmarin og havsalt. Foretrekker også soltørkede tomater men det ville jo ikke du ha tipper oppkuttet feta eller parmesan er godt også.
Gjest Notatboka Skrevet 14. mai 2016 #19 Skrevet 14. mai 2016 Vi har alltid fetaost og havsalt på, nam!
Mynona Skrevet 14. mai 2016 #20 Skrevet 14. mai 2016 Den 13. mai 2016 at 10.31, AnonymBruker skrev: Blå druer sammen med rosmarin, olivenolje og havsalt. Ellers enig i at det er tullete å toppe med allverdens - da lager man heller en pizza, eller en sandwich av den ferdigstekte focacciaen. Anonymkode: aa055...a1e Druer? Blir ikke de veldig vasne og ekle etter de er stekt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå