Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei KG kvinner, 

Neste uke skal jeg til min første Gynekologiske undersøkelse (jeg er 25 år).

Bestilte time til en "vanlig" undersøkelse + celleprøve (privat gyn.). 

Så, over til mitt spørsmål. 

Jeg og samboer har vert prøvere i 11 mnd. nå. Oppdaget i slutten av April at jeg endelig var blitt gravid, fikk målt hcg 3 ganger, alle disse var veldig lave. Og mistet dessverre spira i uke 7-8. 

Jeg ble også gravid ved "uhell" med x-kjæresten da jeg var 17år, mistet da i uke 13. 

Jeg begynner nå og bli urolig for at det skal være noe galt. Vil gynekologen kunne se dette ved undersøkelsen neste uke? 

Anonymkode: 035c8...be2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 825a7...460

Gjest Sisti
Skrevet

Siden du skal gå privat er det ikke verre enn å ta dette opp og spørre om han/hun kan ta en sjekk mtp det også. Det er veldig kjapt gjort (innvendig ultralyd), så godt mulig du får gjort det. :) mest sannsynlig er alt i orden med deg, men en "enkel" sjekk er fort gjort. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei KG kvinner, 

Neste uke skal jeg til min første Gynekologiske undersøkelse (jeg er 25 år).

Bestilte time til en "vanlig" undersøkelse + celleprøve (privat gyn.). 

Så, over til mitt spørsmål. 

Jeg og samboer har vert prøvere i 11 mnd. nå. Oppdaget i slutten av April at jeg endelig var blitt gravid, fikk målt hcg 3 ganger, alle disse var veldig lave. Og mistet dessverre spira i uke 7-8. 

Jeg ble også gravid ved "uhell" med x-kjæresten da jeg var 17år, mistet da i uke 13. 

Jeg begynner nå og bli urolig for at det skal være noe galt. Vil gynekologen kunne se dette ved undersøkelsen neste uke? 

Anonymkode: 035c8...be2

Sansynligvis er det ikke noe galt med deg og du har bare hatt uflaks. Jeg har selv mistet 2 ganger med noen år i mellom, 3. Gang jeg ble gravid endte den med et friskt barn, og er må gravid på nytt og snart halvveis.

det regnes ikke som "feil" før man har mistet 3 ganger etter hverandre og da ikke med mange års mellomrom som i ditt tilfelle.

over til undesøkelsen så ser de ikke etter det om det ikke er avtakt at det skal sjekkes etter.

Anonymkode: dba08...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...