Gå til innhold

Hvorfor syter og klager menn og kvinner som ikke finner seg noen så mye?

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Hvorfor syter og klager menn og kvinner som ikke finner seg noen så mye?

Man skulle jo tro at det var verdens ende fordi man ikke finner seg en kjæreste. 

Jada jeg vet det gjelder ikke alle.

Endret av The Architect
Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet (endret)

Manglende evne selvinnsikt, for mange krav til en potensiell partner, offermentalitet, osv....

Endret av Snuppi
Gjest CårderBålli
Skrevet

Fordi noen mener visst det er en menneskerett å ha kjæreste. 

Skrevet

Noen baserer hele sitt liv, sin lykke og suksess på om de har en kjæreste eller ikke. Når ting ikke ordner seg slik de håper blir de lei seg og frustrert. Når de engang lærer seg å skjønne at å ha en kjæreste er ikke det viktigste i livet, så kanskje ting endrer seg og noen kanskje til og med får faktisk lyst til å være sammen med dem.

Skrevet

fordi det er det korrekte livet

Skrevet

Spørs hva du mener med "klaging". Jeg tror det er få som går rundt og aktivt klager, men mange har behov for å betro seg til venner, eller på forumer som dette. Sistnevnte er ikke klaging, det er en måte å lufte frustrasjon på. Andre folk har andre frustrasjoner, og det må de jo få lov til... 

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Kanskje det bunner i noe biologisk. Det er menneskelig å ønske å formere seg og bringe menneskeheten videre, for mennesket vil dette da innebære å finne seg en partner. Å ikke finne en partner vil bety at man biologisk ikke har gjennomført meningen med det menneskelige liv. 

Jeg tror at selv om det i utgangspunktet stammet fra biologien, så handler det om at veldig mange ser på det som så viktig å finne en livspartner, i den vestlige kulturen så er det noe vi lærer tidlig i sosialiseringsprosessen at man skal voksne opp for å finne seg en partner, foreldrene våre har jo en partner. Jeg tror det er fullstendig menneskelig å kjenne at det er vondt og vanskelig å dermed ikke finne noen som man passer sammen med nok til å dele livet med. 

For en del tiår tilbake så handlet det å finne en partner mindre om selvrealisering enn det det gjør i dag. Vi skal ikke bare ha en livspartner som man kan få familie og barn med, det skal være noen man elsker, noen som gjør oss bedre, og noen som vil støtte oss i vårt søk etter å realisere oss selv. 

Gjest Minesveiper
Skrevet

Fordi man ikke er lykkelig alene? Døøh..

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, Minesveiper skrev:

Fordi man ikke er lykkelig alene? Døøh..

Om man ikke er i stand til å være lykkelig alene. Så tviller jeg på at man kan være lykkelig sammen med andre,

Skrevet
1 minutt siden, The Architect skrev:

Om man ikke er i stand til å være lykkelig alene. Så tviller jeg på at man kan være lykkelig sammen med andre,

Hva i alle dager er logikken i det?

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, Tirius skrev:

Hva i alle dager er logikken i det?

Det er bare min mening. Jeg påstår ikke at den er riktig eller at den er logisk. 

Det er din fulle rett og si deg uenig med den. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, The Architect skrev:

Det er bare min mening. Jeg påstår ikke at den er riktig eller at den er logisk. 

Ja, og jeg ble nysgjerrig på hvorfor du mener dette. Men det er bare noe du føler på deg, altså. 

Jeg trivdes aldri spesielt godt alene, syntes det var litt stille og traust. Jeg er veldig lykkelig med mann og barn nå allikevel. ;)

Gjest Minesveiper
Skrevet

Feil, folk blir motivert av og oppnår lykke av forskjellige ting. Det kommer bare ann på hvordan man er skrudd sammen. Noen oppnår mest lykke av å oppnå ting, det å bli rik elsn, mens andre blir mer lykkelige av relasjonene de har. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, Tirius skrev:

Ja, og jeg ble nysgjerrig på hvorfor du mener dette. Men det er bare noe du føler på deg, altså. 

I bunn å grunn ja. Det kan selvsagt være fordi jeg trives ekstremt godt alene. Og dermed har litt vanskelig for å forstå hvordan folk ikke gjør det. Det er kanskje litt som de som ikke forstår hvordan noen trives godt alene.

Skrevet

Fordi det er kjipt å være ensom, og fordi det er kjipt å mislykkes.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
1 minutt siden, Minesveiper skrev:

Feil, folk blir motivert av og oppnår lykke av forskjellige ting. Det kommer bare ann på hvordan man er skrudd sammen. Noen oppnår mest lykke av å oppnå ting, det å bli rik elsn, mens andre blir mer lykkelige av relasjonene de har. 

3 minutter siden, The Architect skrev:

Skrevet

Det er strengt tatt ikke en mening, men en hypotese. Du synes ikke det er slik, du tror det. Andre er uenige (meg selv inkludert), delvis fordi hvorvidt jeg har gode mellommenneskelige relasjoner eller ikke påvirker min lykkefølelse, delvis fordi dette er såpass intersubjektivt at omtrent all litteratur på området erkjenner det, og delvis fordi argumenter lett kan brukes om absolutt alle behov, uten å egentlig si noe særlig givende.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel like forskjellig som hvorfor folk syter over at de ikke er single, det. 

Jeg stortrivdes lenge som singel, og var Forever Alone til oppi tredveårene. Jeg trivdes så godt i eget selskap at det virkelig skulle Drømmemannen til for at jeg heller ville være med ham enn alene. 

Men ettersom årene gikk følte jeg mer og mer at noe manglet i livet. Jeg savnet noen å elske, og det å føle meg elsket og som den viktigste i livet til noen. Dette savnet var vondt å kjenne på, og da ble det selvsagt også trist for meg at jeg ikke traff en mann som jeg følte noe slikt for. 

Nå har jeg funnet Drømmemannen, og elsker å være samboer med ham :) Jeg liker fremdeles like godt i eget selskap, men samtidig har jeg fått fylt det som føltes som et vondt tomrom i livet mitt. 

Anonymkode: 0c86c...913

• Liker 1
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, Okapi skrev:

Det er strengt tatt ikke en mening, men en hypotese. Du synes ikke det er slik, du tror det. Andre er uenige (meg selv inkludert), delvis fordi hvorvidt jeg har gode mellommenneskelige relasjoner eller ikke påvirker min lykkefølelse, delvis fordi dette er såpass intersubjektivt at omtrent all litteratur på området erkjenner det, og delvis fordi argumenter lett kan brukes om absolutt alle behov, uten å egentlig si noe særlig givende.

ok en hypotese da

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er forventet. At du er litt lavere på den sosiale rangstigen som single. At damene ser på en single dame som en trussel, heeeeelt overbevist om at hun vil ha den døllen hun er gift med :P.

Fordi de fleste ikke klarer å ta ansvar for sin egen lykke, og vil legge det ansvaret over på noen andre.

Jeg tillhører en av de som IKKE klager over at jeg er alene, men er lei av at alle andre klager over det. (De er sikkert bare misunnelig for at jeg kan gjøre hva jeg vil, eier fjernkontrollen og slipper å krangle)

Anonymkode: 7bac2...0a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...