Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg si ifra til foreldrene hennes? Naboen (hun er i begynnelsen av 20-årene) i oppgangen min har sklidd totalt ut. Vet hun mistet jobben for 5-6 mnd siden. Etter dette har jeg observert henne alkoholpåvirket flere ganger i uken, hver eneste uke, hvor hun ofte sent på kveld/natt kommer drassende med fremmede menn (ons) til leiligheten sin. Legger jeg øret inntil veggen kan jeg tydelig høre de har sex.

Prater ikke så mye med henne. Er mer på hils og kort smalltalk, så har ikke så lyst å ta opp dette med henne. Men jeg kunne kanskje sendt en bekymringsmld til foreldrene hennes at hun synes å ha problemer? Pratet med foreldrene når hun flyttet inn (de hjalp henne med innflyttingen), og da sa moren på spøk at jeg måtte gi henne beskjed om dattera bråket? Selv om det virket som moren sa det som en spøk..

Anonymkode: f3dda...f13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig dette er en spøk??

Man sladrer da vel ikke til foreldrene til en voksen dame som går på fest og lever livet?

Herlighet, du høres ut som en marerittnabo som stikker nesa di langt inn steder du burde holde deg unna.

Anonymkode: ffc84...17a

• Liker 22
Gjest Snuppi
Skrevet

Du får slutte å lytte etter om hun har sex eller ikke, ts. Dette er en voksen dame, ta det opp med henne selv ikke bland foreldrene inn i dette.

AnonymBruker
Skrevet

Pass dine egne saker eller ta en hyggelig prat med naboen.  Ikke bland inn foreldrene!  

Anonymkode: 1d409...b0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fint at du bryr deg og har lyst til å hjelpe :). Men det er ikke lett å vite hvordan man kan gjøre det på en riktig måte, og forhåpentligvis er det bare en fase hun skal gjennom før hun finner ut selv at dette ikke er tingen. Og nå er det sommer og sol, lett for å ta av litt hvis en ikke har noe forpliktelser :). Snakk med henne, kanskje hun har planer fra høsten av osv. Ikke snakk med foreldrene, i alle fall ikke enda. 

Anonymkode: a3c75...f52

• Liker 1
Skrevet

Ser absolutt poenget ditt, men det er nok ikke mye du kan gjøre om det dreier seg utelukkende om alkohol og sex. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg si ifra til foreldrene hennes? Naboen (hun er i begynnelsen av 20-årene) i oppgangen min har sklidd totalt ut. Vet hun mistet jobben for 5-6 mnd siden. Etter dette har jeg observert henne alkoholpåvirket flere ganger i uken, hver eneste uke, hvor hun ofte sent på kveld/natt kommer drassende med fremmede menn (ons) til leiligheten sin. Legger jeg øret inntil veggen kan jeg tydelig høre de har sex.

Prater ikke så mye med henne. Er mer på hils og kort smalltalk, så har ikke så lyst å ta opp dette med henne. Men jeg kunne kanskje sendt en bekymringsmld til foreldrene hennes at hun synes å ha problemer? Pratet med foreldrene når hun flyttet inn (de hjalp henne med innflyttingen), og da sa moren på spøk at jeg måtte gi henne beskjed om dattera bråket? Selv om det virket som moren sa det som en spøk..

Hei, nei du skal hverken lytte mot veggen, på andre måter overvåke henne eller kontakte foreldrene.

Vær en hyggelig nabo, så vet hun at hun kan spørre deg hvis hun trenger hjelp til noe.

Anonymkode: cd531...452

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo høre om hun blir med på fjelltur en dag, så hun får litt frisk luft og husker at hun kan gjøre sunne ting og?

Ellers er hun voksen, og kan gjøre som hun vil, til og med om det skulle innebære å bli alkoholiker og få masse kjønnsykdommer.

Anonymkode: 47699...b06

• Liker 4
Skrevet

få deg et liv du også!

Gjest Jessica
Skrevet

Du kan jo prate med henne, istedenfor å prate om henne 😊 Kanskje hun er litt lost og prøver å finne seg selv? En voksen trenger ikke foreldrenes innblanding. Jeg forstår din bekymring. Inviter henne på en kopp kaffe 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikk enoe svar til ts, men jeg skjønner ikke disse svarene ts får om å være en marerittnabo og må få seg et liv.. det virker jo som om det er snakk om en bekymring for personen og usikkerhet om det var en spøk det mora sa om å si ifra hvis hun (dattera/naboen) lager mye bråk. Selv ville jeg nok ikke kontaktet foreldrene.

Anonymkode: 2328b...aa4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Det virker som denne jenta er mors lille øyesten. Greit nok over myndig alder, men fortsatt veldig ung. Virker litt naiv og kommer fra landsbygda.

Jeg ville fått dårlig samvittighet om feks foreldrene og moren kom på besøk, fikk greie på datterens livsstil og kanskje ville være skuffet hvorfor jeg ikke sa ifra. Er da ikke normalt å være drita full minst 2-3 ganger i uken?

• Liker 1
Skrevet

Du har ingenting med hva naboen din gjør hvis ikke det er barn inn i bildet

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Det virker som denne jenta er mors lille øyesten. Greit nok over myndig alder, men fortsatt veldig ung. Virker litt naiv og kommer fra landsbygda.

Jeg ville fått dårlig samvittighet om feks foreldrene og moren kom på besøk, fikk greie på datterens livsstil og kanskje ville være skuffet hvorfor jeg ikke sa ifra. Er da ikke normalt å være drita full minst 2-3 ganger i uken?

Hvorfor skal du ha dårlig samvittighet? Dette er faktisk ikke noe verken du eller foreldrene har noe med. 

Om du virkelig vil gjøre noe så gjør heller som andre har foreslått, bli kjent med henne og vær en venn hun kan snakke med, og støtt henne om hun ønsker å legge om livsstilen. 

Anonymkode: ff2d7...a78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si fra☺Jeg ville ikke nevnt det med ons til far i tilfelle han har svakt hjerte, men fortell om alkoholen og mange fremmede mennesker 

Anonymkode: 70c54...813

AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg i begynnelsen av 20-årene, jeg har ikke mistet jobben og er ikke alkoholiker, men ruser meg en gang i blant og sliter veldig med skolen. Hadde naboene mine sladra til foreldrene mine hadde de ødelagt livet mitt, ettersom mine foreldre hadde reagert veldig voldsomt og gjort alt annet enn å støtte, hjelpe og forstå meg. Heldigvis har jeg verdens minst observante naboer som gir blanke i hva verdenen rundt dem foretar seg, så jeg er ikke bekymret for det akkurat. Jeg prøver å få orden på livet mitt på egenhånd, jeg har et godt støtteapparat rundt meg (psykisk helseteam, psykolog, lege). 

Det du dog kunne gjort i stedet for å sladre til foreldrene er å ta deg en prat med henne selv? Få litt kontakt, spør om hun har det bra, tilby deg hjelp om det skulle være noe. Bli derimot ikke fornærmet om du får avslag. Hadde naboen prøvd seg med meg hadde jeg skuet dem bort på sekundet, men det er fordi jeg ikke ønsker folk innblandet i elendigheten min. Å få positiv oppmerksomhet derimot og vite at noen bryr seg er godt. 

Anonymkode: 460b1...b52

• Liker 4
Skrevet

Seriøst jeg har aldri noensinne blitt så desillusjonert noe sted som av å lese på den her kg. du ts har fått en god idé inn i hodet om at det muligens ikke går så bra med hun naboen din etter at hun sluttet i jobben så da kan du jo for eksempel ta det opp med henne da. hvis du vil være en god person. eller enda bedre finne en jobb til hun via en av kontaktene dine hvis du har noen. dere andre som har svart gidder jeg ikke kommentere engang. seriøst.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I forhold til de andre her, så har jeg ingenting imot det du gjør. Du er et medmenneske!!!! Vi trenger flere som deg. :):)

Det høres ut som du er vitne til en trist situasjon. Jeg syns ikke du skal dra inn foreldrene, men jeg syns du skal invitere henne på en kopp kaffe! :) Prøv å få et bedre forhold til henne, så kan du ta bekymringene derfra! Kanskje får dere et vennskap, kanskje du hjelper henne ut av en vanskelig periode! Kanskje trenger hun noen å snakke med, noen som kan høre på hvordan ting går osv. 

Syns absolutt ikke du skal blande inn foreldrene, for da kan du risikere at hun blir veldig sint på deg, og at forholden henne til foreldrene ødelegges.

Jeg syns du skal spørre henne om hun vil komme på kaffe neste gang du møter på henne, og begynne med litt småprat! Bare prøv å få et lite forhold til henne, sånn at du ikke kommer inn med bekymringene med en gang, for da kan du lett skremme henne vekk. Da vil hun kun prøve å unngå deg! Lat som du er åpen, og prøv å vis forståelse, om hun forteller deg om ting senere. Da vil hun tørre å åpne seg mere!

Så, ingen foreldre, men fortsett å være et medmenneske, som du helt tydelig er!!! Og prøv å skap et forhold til henne :)

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Ikke undervurder hvor mye drikking det er blant unge i dag. Er faktisk ikke unormalt at ungdom drikker hver helg, hele helga.

Det er jo meningsløst, for det er ikke et liv. Skal man leve for helgen, for så å drikke bort alle minner? 

Jeg syns du skal få et forhold til henne, ved å være en støttespiller, og prøve å snike deg inn som en positiv person i hverdagen hennes. Noe drastisk forandring er det veldig vanskelig å gjøre. La oss si dere i fremtiden møtes en gang i uka til kaffe, hvor dere prater litt sammen.. Da har hun fått 1 positiv ting inn i livet sitt. Om du går rett på å kontakte foreldrene og mase til henne om problemene du ser, så vil hun kutte deg ut, og ikke prate med deg mer. Tror jeg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Er da ikke normalt å være drita full minst 2-3 ganger i uken?

Helt normalt! Helt, helt normalt i begynnelsen av 20-årene. 

Utover det, skaff deg et liv. Du høres ut som den slitsomme, bitchy naboen som står på terrassen med kikkert og følger med på hele nabolaget. 

Anonymkode: 79bb2...485

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...